FreeCinema

Follow us

ΗΡΑΚΛΗΣ: Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΘΡΥΛΟΥ (2014)

(THE LEGEND OF HERCULES)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρένι Χάρλιν
  • ΚΑΣΤ: Κέλαν Λατς, Γκάια Γουάις, Σκοτ Άντκινς, Ροξάν ΜακΚι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Το βασιλικό ζεύγος του Άργους, Αμφιτρύων και Αλκμήνη, αποκτούν ένα γιο, τον Ηρακλή, με δότη θεϊκού σπέρματος το Δία. Ο Αμφιτρύων που αισθάνεται απειλημένος, όπως και ο γιος του Ιφικλής, ανταγωνιστής του Ηρακλή για τον έρωτα της πριγκίπισσας Ήβης, εξορίζει τον ημίθεο ήρωα, που καταλήγει στην Αίγυπτο ως σκλάβος, αλλά τίποτα δεν τον κρατά προκειμένου να επιστρέψει στην αγάπη του.

Παρατήρηση πρώτη: Αν θυμάσαι έστω και τα βασικά από την ελληνική μυθολογία ή είσαι φιλόλογος, ετοιμάσου να τραβήξεις τα μαλλιά σου ή να σκίσεις το πτυχίο σου. Το όνομα του κεντρικού ήρωα μπορεί να είναι Ηρακλής, αλλά κατά τα άλλα, το σενάριο έχει τόση σχέση με τη μυθολογία, όση ο Ρένι Χάρλιν με τη nouvelle vague. Παρατήρηση δεύτερη: Οι μόνοι που πρέπει να είναι πραγματικά ευτυχείς με το αποτέλεσμα αυτής της ταινίας, είναι ο Μπρετ Ράτνερ και ο Ντουέιν Τζόνσον, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του δεύτερου «Ηρακλή» που θα δούμε φέτος, με έξοδο το καλοκαίρι. Όταν δύο ταινίες με παρόμοιο θέμα βγαίνουν με μικρή χρονική απόσταση στις αίθουσες, συνήθως είναι η πρώτη εκείνη που επικρατεί στο box-office, έστω κι αν δεν είναι καλύτερη. Στην περίπτωση του «Ηρακλή», ωστόσο, με τέτοια φλόπα σε κάθε επίπεδο, δύσκολα η δεύτερη ταινία θα είναι πιο… τέρας ή θα κάνει λιγότερα εισιτήρια.

Δε χρειάζεται να πούμε πολλές λεπτομέρειες για το σενάριο και τις ερμηνείες. Το σινεμά δεν είναι Ακαδημία Αθηνών και κάθε ελευθερία θα ήταν δικαιολογημένη, αν είχε την παραμικρή αξία ως αποτέλεσμα. Στον «Ηρακλή», όμως, η ιστορία όπως την ξέρουμε γίνεται μαλλιά-κουβάρια και απλώς καταλήγει σε ένα υπεραπλουστευμένο story πορείας προς την εκδίκηση και τη δικαίωση με λίγο συμβατικό έρωτα. Όσο για τους ηθοποιούς, τι να πούνε κι αυτοί με τους ρόλους που είχαν να παίξουν. Ακόμη και έτσι όμως, ο Κέλαν Λατς θα μπορούσε να ξεστομίσει μια «δραματική» ατάκα χωρίς να δίνει την εντύπωση ότι πάσχει από ευερέθιστο έντερο. Όποια προετοιμασία έγινε για το ρόλο εξαντλήθηκε… στο γυμναστήριο.

Σε ό,τι αφορά τη σκηνοθεσία, η βασική απορία είναι μία: Ποιος θυμήθηκε το Ρένι Χάρλιν και του ανέθεσε το project; Με τελευταίες ταινίες του σε ευρεία διανομή το «Driven» τού 2001 και το remake τού «Εξορκιστή» του 2004 (αξιολησμόνητες και οι δύο), ο Χάρλιν πασχίζει να αποδείξει ότι εξακολουθεί να είναι action σκηνοθέτης. Και για να το καταφέρει, κοπιάρει ξεδιάντροπα ό,τι θυμάται από το «Μονομάχο», το «Σπάρτακο», τον «Μπεν Χουρ», τους «300», σε ψεύτικο, φτηνό CGI περιβάλλον και διαρκές slow motion που δίνει την εντύπωση ότι κάποιος ξέχασε να βάλει τη σωστή ταχύτητα. Το 3D το μάρανε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να δεις αυτό το φτηνό, αστείο και ασήμαντο φιλμάκι, παρά μόνο αν λιγουρεύεσαι τους κοιλιακούς του Κέλαν Λατς (κι αυτούς, αν σ’ αρέσει το στυλ παλικάρι – φέτες).


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.