FreeCinema

Follow us

ΗΡΑΚΛΗΣ: Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΘΡΥΛΟΥ (2014)

(THE LEGEND OF HERCULES)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρένι Χάρλιν
  • ΚΑΣΤ: Κέλαν Λατς, Γκάια Γουάις, Σκοτ Άντκινς, Ροξάν ΜακΚι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Το βασιλικό ζεύγος του Άργους, Αμφιτρύων και Αλκμήνη, αποκτούν ένα γιο, τον Ηρακλή, με δότη θεϊκού σπέρματος το Δία. Ο Αμφιτρύων που αισθάνεται απειλημένος, όπως και ο γιος του Ιφικλής, ανταγωνιστής του Ηρακλή για τον έρωτα της πριγκίπισσας Ήβης, εξορίζει τον ημίθεο ήρωα, που καταλήγει στην Αίγυπτο ως σκλάβος, αλλά τίποτα δεν τον κρατά προκειμένου να επιστρέψει στην αγάπη του.

Παρατήρηση πρώτη: Αν θυμάσαι έστω και τα βασικά από την ελληνική μυθολογία ή είσαι φιλόλογος, ετοιμάσου να τραβήξεις τα μαλλιά σου ή να σκίσεις το πτυχίο σου. Το όνομα του κεντρικού ήρωα μπορεί να είναι Ηρακλής, αλλά κατά τα άλλα, το σενάριο έχει τόση σχέση με τη μυθολογία, όση ο Ρένι Χάρλιν με τη nouvelle vague. Παρατήρηση δεύτερη: Οι μόνοι που πρέπει να είναι πραγματικά ευτυχείς με το αποτέλεσμα αυτής της ταινίας, είναι ο Μπρετ Ράτνερ και ο Ντουέιν Τζόνσον, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του δεύτερου «Ηρακλή» που θα δούμε φέτος, με έξοδο το καλοκαίρι. Όταν δύο ταινίες με παρόμοιο θέμα βγαίνουν με μικρή χρονική απόσταση στις αίθουσες, συνήθως είναι η πρώτη εκείνη που επικρατεί στο box-office, έστω κι αν δεν είναι καλύτερη. Στην περίπτωση του «Ηρακλή», ωστόσο, με τέτοια φλόπα σε κάθε επίπεδο, δύσκολα η δεύτερη ταινία θα είναι πιο… τέρας ή θα κάνει λιγότερα εισιτήρια.

Δε χρειάζεται να πούμε πολλές λεπτομέρειες για το σενάριο και τις ερμηνείες. Το σινεμά δεν είναι Ακαδημία Αθηνών και κάθε ελευθερία θα ήταν δικαιολογημένη, αν είχε την παραμικρή αξία ως αποτέλεσμα. Στον «Ηρακλή», όμως, η ιστορία όπως την ξέρουμε γίνεται μαλλιά-κουβάρια και απλώς καταλήγει σε ένα υπεραπλουστευμένο story πορείας προς την εκδίκηση και τη δικαίωση με λίγο συμβατικό έρωτα. Όσο για τους ηθοποιούς, τι να πούνε κι αυτοί με τους ρόλους που είχαν να παίξουν. Ακόμη και έτσι όμως, ο Κέλαν Λατς θα μπορούσε να ξεστομίσει μια «δραματική» ατάκα χωρίς να δίνει την εντύπωση ότι πάσχει από ευερέθιστο έντερο. Όποια προετοιμασία έγινε για το ρόλο εξαντλήθηκε… στο γυμναστήριο.

Σε ό,τι αφορά τη σκηνοθεσία, η βασική απορία είναι μία: Ποιος θυμήθηκε το Ρένι Χάρλιν και του ανέθεσε το project; Με τελευταίες ταινίες του σε ευρεία διανομή το «Driven» τού 2001 και το remake τού «Εξορκιστή» του 2004 (αξιολησμόνητες και οι δύο), ο Χάρλιν πασχίζει να αποδείξει ότι εξακολουθεί να είναι action σκηνοθέτης. Και για να το καταφέρει, κοπιάρει ξεδιάντροπα ό,τι θυμάται από το «Μονομάχο», το «Σπάρτακο», τον «Μπεν Χουρ», τους «300», σε ψεύτικο, φτηνό CGI περιβάλλον και διαρκές slow motion που δίνει την εντύπωση ότι κάποιος ξέχασε να βάλει τη σωστή ταχύτητα. Το 3D το μάρανε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να δεις αυτό το φτηνό, αστείο και ασήμαντο φιλμάκι, παρά μόνο αν λιγουρεύεσαι τους κοιλιακούς του Κέλαν Λατς (κι αυτούς, αν σ’ αρέσει το στυλ παλικάρι – φέτες).


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.