FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΣΩΜΑ (2013)

(THE HOST)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντριου Νίκολ
  • ΚΑΣΤ: Σίρσα Ρόναν, Μαξ Άιρονς, Ντιάνε Κρούγκερ, Τζέικ Έιμπελ, Γουίλιαμ Χερτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Σε ένα κοντινό μέλλον, εξωγήινες Ψυχές ελέγχουν τα γήινα σώματα, μετατρέποντας τον πληθυσμό μας σε άκακα πλάσματα, δίχως μνήμη και βούληση. Η Μέλανι είναι ένα ακόμη θύμα των Ψυχών, όμως ο νους της αντιστέκεται στο νέο πνεύμα της Γουάντα που κατοικεί, πλέον, το κορμί της και καταφέρνει να αποδράσει, αναζητώντας τα μέλη της οικογένειάς της που ζουν ως παράνομοι επαναστάτες.

Στο πλαίσιο του exploitation της επιτυχίας των κινηματογραφικών μεταφορών της «Twilight Saga», αυτό το βιβλίο της Στέφανι Μάγερ καταλήγει στη μεγάλη οθόνη με τη μορφή ενός δυστοπικού ρομάντζου για τις κορασίδες που θα ταυτιστούν με την ηρωίδα, η οποία σχεδόν με το ζόρι βιώνει τα στερεοτυπικά διλήμματα ενός… τριολέ. Το όλο εγχείρημα αναλαμβάνει ένας fan του φουτουριστικού genre, ο οποίος έχει διαπρέψει στο παρελθόν με το ναρκισσιστικά εστετίστικο «Gattaca» (1997), αλλά είχε φάει τα μούτρα του με το πιο πρόσφατο «In Time» (2011). Στο «The Host» δεν είναι ουσιαστικά υπεύθυνος για την ήττα, ίσως επειδή το φιλμ μαστίζεται από μια ανούσια πλοκή που συνδυάζει άδοξα μια μικρή πληθώρα από θεματικές, προ πολλού φθαρμένες από το χρόνο και την επανάληψη. Και αυτό είναι ένα αληθινό πρόβλημα όταν μιλάμε για το είδος της επιστημονικής φαντασίας…

Το «εύρημα» του διχασμένου πνεύματος της ηρωίδας επιτρέπει στο θεατή να το προχωρήσει μέχρι τα όρια της ψυχανάλυσης, αλλά στο πλαίσιο της εφηβικής ελαφρότητας του κοριτσιού που στέκει μπερδεμένο προ των πυλών της ενηλικίωσης και των… ορμονικών διαταραχών. Το «αντάρτικο» των σε φυγή επαναστατών δεν προσθέτει ούτε ιδεολογικό βάθος (αλίμονο!), αλλά ούτε και πολλές ευκαιρίες για δράση (εξαίρεση η σκηνή στον αυτοκινητόδρομο, με την αυτοθυσία των αγωνιστών και μια υποψία καταδίωξης). Το αισθηματικό ενδιαφέρον δεν πετάει ποτέ σπίθες ειλικρίνειας. Η καλλιτεχνική διεύθυνση δεν οραματίζεται κάτι το πρωτότυπο και περιορίζεται στο λιτό design που αποφεύγει τις… camp, λανθάνουσες διαστάσεις fun, που θα μετέτρεπαν την ταινία σε ένοχη απόλαυση. Το ρόλο αυτό καλείται να καλύψει το εσωτερικό voice over του «διαλόγου» που ξεκινά ανάμεσα στη Μέλανι και τη Γουάντα, που σου δίνει μονάχα την εντύπωση ότι… ακούς φωνές, άνευ λόγου και αιτίας.

Ειλικρινά, σε σχέση με την κριτική υποδοχή του αμερικανικού Τύπου, περίμενα να δω ένα από τα χειρότερα φιλμ της σεζόν. Θα ήταν άδικη μια τέτοια κατηγορία, όμως. Το «The Host» είναι μονάχα ένα χαμένο δίωρο, μια χαμένη ευκαιρία για ακόμη ένα post-apocalyptic παραμυθάκι για το σκοτεινό μέλλον της ανθρωπότητας. Απλά, αυτή τη φορά ξέχασαν να προσθέσουν και λίγη φαντασία στο πέρα για πέρα προφανές της μοίρας μας…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εξαιρετικά cleancut θέαμα για το φανατικό κοινό του είδους της επιστημονικής φαντασίας, όχι τόσο ερωτεύσιμο όσο το σύμπαν της Μπέλα και του Κάλεν για τους οπαδούς της συγγραφέως (και καλά…), το φιλμ προσφέρεται για ένα εφηβικό κοινό απαίδευτο σε τέτοιου τύπου θεάματα, που μπορεί να μην έχει διαμορφώσει ακόμη το όποιο κριτήριο σύγκρισης.


MORE REVIEWS

ΛΙΛΟ & ΣΤΙΤΣ

Εξωγήινο τερατάκι φυγαδεύεται στη Γη και μια ανήλικη Χαβανέζα το μετατρέπει σε… pet και μοναδικό φίλο της, ενώ παράλληλα η Πρόνοια απειλεί να τη χωρίσει από την απερίσκεπτη αδελφή της.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

Η «Οντότητα», μια απίστευτα εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη με αυτονομία σκέψης, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αμυντικά συστήματα, όσο και δίκτυα πληροφοριών ολόκληρου του πλανήτη, φέρνοντάς τον στα όρια ενός απόλυτου πυρηνικού ολέθρου, από τον οποίο ελάχιστοι άνθρωποι θα επιζήσουν. Ο Ίθαν Χαντ πρέπει να επιλέξει «στρατόπεδο». Για τελευταία φορά (;).

OH, CANADA

Βετεράνος σκηνοθέτης, ο οποίος βρίσκεται στα τελευταία του εξαιτίας ανίατης ασθένειας, καλείται να δώσει μία ύστατη, εξομολογητικού τύπου συνέντευξη για την καριέρα του, μα κυρίως για τη ζωή του.

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένα κοριτσάκι και του χώνουν ένα πράμα σαν τσούχτρα από το σβέρκο και μετά γυαλίζει το μάτι του και αρχίζει ν’ ακούει φωνές και πιάνει και διάλογο μαζί τους. Dude! Όχι!