FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ (2018)

(THE ESCAPE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντόμινικ Σάβατζ
  • ΚΑΣΤ: Τζέμα Άρτερτον, Ντόμινικ Κούπερ, Τζαλίλ Λεσπέρ, Φράνσις Μπάρμπερ, Μάρτε Κέλερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Απογοητευμένη από τον έγγαμο βίο, εγκλωβισμένη στον ρόλο τής νοικοκυράς που μένει διαρκώς στο σπίτι για να μεγαλώνει και δύο παιδιά, η Τάρα αναζητά την απόδραση.

Ούτε σε ελληνική ταινία (χρηματοδότησης ΕΚΚ…) τέτοιο σενάριο! Αγγλίδα housewife, που φαίνεται να τα έχει όλα, αισθάνεται ξαφνικά εγκλωβισμένη στο σπίτι με δύο μικρά παιδιά και δεν της αρκεί το σχεδόν καθημερινό (αλλά ψυχρό, αλλοίμονο!) σεξ με τον σύζυγο, ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με τη δουλειά του. Εκείνη αισθάνεται μοναξιά κι ένα «κενό»… γιατί έτσι. Και «αντιδρά».

Η κάμερα παρακολουθεί διαρκώς την έρμη Τζέμα Άρτερτον με συνοφρυωμένες εκφράσεις, λες και βασανίζεται μονίμως από αιμορροΐδες. Είναι συνήθως αμίλητη, δακρύζει όλη την ώρα μόνη της, δακρύζει ακόμη και στο σεξ, δεν αντέχει τα παιδιά της που τσιρίζουν ασταμάτητα μέσα στο σπίτι, δείχνει δύστροπη με το παραμικρό, ούτε και σε ένα δείπνο έξω δεν είναι ικανή να φανεί συγκαταβατική, φιλική, λίγο πιο ανθρώπινη συμμετοχικά. Κι αν όλα αυτά δεν σου έχουν διαλύσει ακόμη τα νεύρα, σταδιακά συνειδητοποιείς ότι στην ιστορία δεν υπάρχουν άλλα πρόσωπα! Πέραν μιας επίσκεψης της μητέρας τής Τάρα στο σπίτι (η οποία επιμένει να επαναλαμβάνει την ατάκα «είναι μονάχα μία φάση»), δεν υπάρχουν ούτε φίλοι, ούτε γείτονες, ούτε ψυχή ζώσα που να πλησιάζει την ηρωίδα!

Ο (επίσης σεναριογράφος) Ντόμινικ Σάβατζ χειρίζεται με αδικαιολόγητα γραφικό τρόπο αυτό το φεμινιστικό «μανιφέστο» επανάστασης των νοικοκυρών που πρέπει να σπάσουν τις «αλυσίδες» του έγγαμου βίου, προτείνοντας ως μέσο «λύτρωσης»… ένα ταξιδάκι απόδρασης! Η Τάρα θα «ξεσπάσει» παίρνοντας το τρένο για Παρίσι. Μονάχα με ένα εισιτήριο και μία τσάντα στο χέρι, θα βρεθεί να κόβει βόλτες στη γαλλική πρωτεύουσα, θα επισκεφθεί μνημεία και μουσεία (το είχε καημό να ασχοληθεί με τις τέχνες και αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που μας αποκαλύπτει για την προσωπικότητά της το σενάριο…), θα την πάρει στο κατόπι κομψός Γάλλος που βγήκε να ξεσκάσει και να τραβήξει φωτογραφίες, όμορφη γυναίκα είναι και η Τάρα, θα πλησιάσουν ο ένας τον άλλον, θα πουν ότι είναι μόνοι και… «to know us better» στο motel στο οποίο διαμένει εκείνη.

Δεν θα συνεχίσω, γιατί θα περιγράψω ολόκληρη την πλοκή αυτής της πραγματικά αστείας ταινίας που πολύ θα ήθελε να πραγματεύεται τα αδιέξοδα ενός σύγχρονου ζευγαριού και μιας γυναίκας που φορτώνεται σχεδόν όλα τα βάρη της οικογενειακής ζωής, αλλά τούτο εδώ μόνο στα σοβαρά δεν γίνεται να το πάρεις. Αντί να πας σινεμά, κάνε οικονομίες για ένα εισιτήριο με προορισμό Παρίσι, όλο και κάποιος όμορφος Γάλλος σε περιμένει για να ζήσεις το «όνειρο» (φυγής και καλά)…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αποκλειστικά (δια ροπάλου) για γυναικείο κοινό, μερίδα του οποίου ενδέχεται να ταυτιστεί με το «δράμα» της ηρωίδας (που έκανε το λάθος να παντρευτεί και να κάνει παιδιά και μάλλον δεν φέρνει την ευτυχία όλο αυτό…). Αν γνωρίσετε ή ακούσετε κάποια γυναίκα που «ένιωσε» έτσι αυτό το έργο, τρέξτε μακριά! Κατά τα άλλα, το γιατί μία ταινία που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο το 2017 και ξεκίνησε τη διανομή της από τη Γαλλία τον Απρίλιο του 2018 φτάνει σήμερα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες, αποτελεί μεγαλύτερο μυστήριο και από την ψυχοσύνθεση της Τάρα!


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ

Ο Δημοσθένης και ο Νικήτας λιάζονται και κολυμπούν στα Λιμανάκια, αναπολούν γεγονότα από το περσινό καλοκαίρι χωρισμού του πρώτου και φαντασιώνουν το σενάριο μιας ταινίας που ο δεύτερος ελπίζει να σκηνοθετήσει και να στείλει στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας με θέμα τον παράνομο έρωτα ενός άνδρα και της νέας γυναίκας του πατέρα του, η πρωταγωνίστρια κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της πως τη βίασε ενόσω «έτρεχε» η ερωτική σκηνή μεταξύ τους. Με τον τελευταίο να εξανίσταται πως εκείνη λέει ψέματα, το συνεργείο όσο και οι δικηγόροι τους προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση.

ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ

Χαμένη μέσα σ’ ένα σχεδόν αχαρτογράφητο δάσος της Ιρλανδίας, η Μίνα αναζητά προστασία σε μυστηριώδες καταφύγιο και προστίθεται σε μια μικρή ομάδα εγκλωβισμένων εκεί ανθρώπων, οι οποίοι αποτελούν ένα είδος «θεάματος» για άγνωστης προέλευσης πλάσματα που τους παρατηρούν απ’ έξω τις νύχτες.

GHOST DOG: THE WAY OF THE SAMURAI

Μοναχικός εκτελεστής με κώδικα τιμής ανάλογο των samurai, γίνεται στόχος της Μαφίας όταν κατόπιν εντολής του «αφέντη» του δολοφονεί ένα μέλος της.

BAD BOYS: RIDE OR DIE

Οι ντετέκτιβ Μάικ Λάουρι και Μάρκους Μπερνέτ βρίσκονται στα χνάρια ενός μεγάλου cartel ναρκωτικών, το οποίο προσπαθούν να εντοπίσουν με τη βοήθεια μηνυμάτων που άφησε πίσω του ο άδικα ενοχοποιημένος και νεκρός πλέον αρχηγός τους.