FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ (2018)

(THE ESCAPE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντόμινικ Σάβατζ
  • ΚΑΣΤ: Τζέμα Άρτερτον, Ντόμινικ Κούπερ, Τζαλίλ Λεσπέρ, Φράνσις Μπάρμπερ, Μάρτε Κέλερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Απογοητευμένη από τον έγγαμο βίο, εγκλωβισμένη στον ρόλο τής νοικοκυράς που μένει διαρκώς στο σπίτι για να μεγαλώνει και δύο παιδιά, η Τάρα αναζητά την απόδραση.

Ούτε σε ελληνική ταινία (χρηματοδότησης ΕΚΚ…) τέτοιο σενάριο! Αγγλίδα housewife, που φαίνεται να τα έχει όλα, αισθάνεται ξαφνικά εγκλωβισμένη στο σπίτι με δύο μικρά παιδιά και δεν της αρκεί το σχεδόν καθημερινό (αλλά ψυχρό, αλλοίμονο!) σεξ με τον σύζυγο, ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με τη δουλειά του. Εκείνη αισθάνεται μοναξιά κι ένα «κενό»… γιατί έτσι. Και «αντιδρά».

Η κάμερα παρακολουθεί διαρκώς την έρμη Τζέμα Άρτερτον με συνοφρυωμένες εκφράσεις, λες και βασανίζεται μονίμως από αιμορροΐδες. Είναι συνήθως αμίλητη, δακρύζει όλη την ώρα μόνη της, δακρύζει ακόμη και στο σεξ, δεν αντέχει τα παιδιά της που τσιρίζουν ασταμάτητα μέσα στο σπίτι, δείχνει δύστροπη με το παραμικρό, ούτε και σε ένα δείπνο έξω δεν είναι ικανή να φανεί συγκαταβατική, φιλική, λίγο πιο ανθρώπινη συμμετοχικά. Κι αν όλα αυτά δεν σου έχουν διαλύσει ακόμη τα νεύρα, σταδιακά συνειδητοποιείς ότι στην ιστορία δεν υπάρχουν άλλα πρόσωπα! Πέραν μιας επίσκεψης της μητέρας τής Τάρα στο σπίτι (η οποία επιμένει να επαναλαμβάνει την ατάκα «είναι μονάχα μία φάση»), δεν υπάρχουν ούτε φίλοι, ούτε γείτονες, ούτε ψυχή ζώσα που να πλησιάζει την ηρωίδα!

Ο (επίσης σεναριογράφος) Ντόμινικ Σάβατζ χειρίζεται με αδικαιολόγητα γραφικό τρόπο αυτό το φεμινιστικό «μανιφέστο» επανάστασης των νοικοκυρών που πρέπει να σπάσουν τις «αλυσίδες» του έγγαμου βίου, προτείνοντας ως μέσο «λύτρωσης»… ένα ταξιδάκι απόδρασης! Η Τάρα θα «ξεσπάσει» παίρνοντας το τρένο για Παρίσι. Μονάχα με ένα εισιτήριο και μία τσάντα στο χέρι, θα βρεθεί να κόβει βόλτες στη γαλλική πρωτεύουσα, θα επισκεφθεί μνημεία και μουσεία (το είχε καημό να ασχοληθεί με τις τέχνες και αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που μας αποκαλύπτει για την προσωπικότητά της το σενάριο…), θα την πάρει στο κατόπι κομψός Γάλλος που βγήκε να ξεσκάσει και να τραβήξει φωτογραφίες, όμορφη γυναίκα είναι και η Τάρα, θα πλησιάσουν ο ένας τον άλλον, θα πουν ότι είναι μόνοι και… «to know us better» στο motel στο οποίο διαμένει εκείνη.

Δεν θα συνεχίσω, γιατί θα περιγράψω ολόκληρη την πλοκή αυτής της πραγματικά αστείας ταινίας που πολύ θα ήθελε να πραγματεύεται τα αδιέξοδα ενός σύγχρονου ζευγαριού και μιας γυναίκας που φορτώνεται σχεδόν όλα τα βάρη της οικογενειακής ζωής, αλλά τούτο εδώ μόνο στα σοβαρά δεν γίνεται να το πάρεις. Αντί να πας σινεμά, κάνε οικονομίες για ένα εισιτήριο με προορισμό Παρίσι, όλο και κάποιος όμορφος Γάλλος σε περιμένει για να ζήσεις το «όνειρο» (φυγής και καλά)…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αποκλειστικά (δια ροπάλου) για γυναικείο κοινό, μερίδα του οποίου ενδέχεται να ταυτιστεί με το «δράμα» της ηρωίδας (που έκανε το λάθος να παντρευτεί και να κάνει παιδιά και μάλλον δεν φέρνει την ευτυχία όλο αυτό…). Αν γνωρίσετε ή ακούσετε κάποια γυναίκα που «ένιωσε» έτσι αυτό το έργο, τρέξτε μακριά! Κατά τα άλλα, το γιατί μία ταινία που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο το 2017 και ξεκίνησε τη διανομή της από τη Γαλλία τον Απρίλιο του 2018 φτάνει σήμερα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες, αποτελεί μεγαλύτερο μυστήριο και από την ψυχοσύνθεση της Τάρα!


MORE REVIEWS

ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ ΙΙ

Ο Λεύκιος, ο επιζών μοναχογιός του Μάξιμου, συλλαμβάνεται από τους Ρωμαίους κι ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα του ως μονομάχος στην αρένα του Κολοσσαίου, ελπίζοντας να κερδίσει την ελευθερία του αλλά και να εκδικηθεί τον στρατηλάτη Ακάκιο, ο οποίος σκότωσε τη σύζυγό του.

ΒΡΑΔΥΠΟΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ

Οικογένεια βραδυπόδων αναγκάζεται να εγκαταλείψει το εστιατόριό της, αναζητώντας καλύτερη τύχη στην πόλη. Όταν η καντίνα τους γίνεται γαστριμαργικό σημείο αναφοράς, μοχθηρή τίγρης - ιδιοκτήτρια ονομαστού fast food βάζει στο μάτι το παραδοσιακό βιβλίο συνταγών της μαμάς μαγείρισσας.

ΤΟ ΓΟΝΑΤΟ ΤΗΣ ΑΧΕΝΤ

Εν μέσω γυρισμάτων της νέας του ταινίας, αλλά και της ασθένειας της μητέρας του, Ισραηλινός σκηνοθέτης μεταβαίνει σε επαρχιακή πόλη της χώρας για να παρουσιάσει ένα προηγούμενό του φιλμ, συνειδητοποιώντας πως η ελευθερία λόγου και έκφρασης βρίσκονται υπό καθεστώς αμφισβήτησης στην πατρίδα του.

ΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

Η καρκινοπαθής Μάρθα επιλέγει την ευθανασία από το να βιώσει μια βασανιστικά πονετική εμπειρία απώλειας της αξιοπρέπειάς της δίχως γυρισμό στη ζωή, μα χρειάζεται την υποστήριξη ενός/μιας συνοδοιπόρου. Η Ίνγκριντ, η φίλη που της στάθηκε περισσότερο σ’ αυτό το δύσκολο διάστημα της ασθένειάς της, δέχεται να είναι εκείνη που θα βρίσκεται… στο «διπλανό δωμάτιο».

ΤΟΤΟ 2: Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

Η τάξη του Τοτό εκδράμει σε εξοχική φάρμα, προκειμένου τα παιδιά να διδαχθούν τον οικολογικό τρόπο ζωής. Το σκανταλιάρικο πνεύμα του άτακτου μικρού, όμως, σε συνδυασμό με τη φήμη πως στο κοντινό κάστρο κατοικοεδρεύει ένα… φάντασμα, ανατρέπουν το νόημα της σχολικής εξόρμησης στη φύση.