FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ (2018)

(THE ESCAPE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντόμινικ Σάβατζ
  • ΚΑΣΤ: Τζέμα Άρτερτον, Ντόμινικ Κούπερ, Τζαλίλ Λεσπέρ, Φράνσις Μπάρμπερ, Μάρτε Κέλερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Απογοητευμένη από τον έγγαμο βίο, εγκλωβισμένη στον ρόλο τής νοικοκυράς που μένει διαρκώς στο σπίτι για να μεγαλώνει και δύο παιδιά, η Τάρα αναζητά την απόδραση.

Ούτε σε ελληνική ταινία (χρηματοδότησης ΕΚΚ…) τέτοιο σενάριο! Αγγλίδα housewife, που φαίνεται να τα έχει όλα, αισθάνεται ξαφνικά εγκλωβισμένη στο σπίτι με δύο μικρά παιδιά και δεν της αρκεί το σχεδόν καθημερινό (αλλά ψυχρό, αλλοίμονο!) σεξ με τον σύζυγο, ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με τη δουλειά του. Εκείνη αισθάνεται μοναξιά κι ένα «κενό»… γιατί έτσι. Και «αντιδρά».

Η κάμερα παρακολουθεί διαρκώς την έρμη Τζέμα Άρτερτον με συνοφρυωμένες εκφράσεις, λες και βασανίζεται μονίμως από αιμορροΐδες. Είναι συνήθως αμίλητη, δακρύζει όλη την ώρα μόνη της, δακρύζει ακόμη και στο σεξ, δεν αντέχει τα παιδιά της που τσιρίζουν ασταμάτητα μέσα στο σπίτι, δείχνει δύστροπη με το παραμικρό, ούτε και σε ένα δείπνο έξω δεν είναι ικανή να φανεί συγκαταβατική, φιλική, λίγο πιο ανθρώπινη συμμετοχικά. Κι αν όλα αυτά δεν σου έχουν διαλύσει ακόμη τα νεύρα, σταδιακά συνειδητοποιείς ότι στην ιστορία δεν υπάρχουν άλλα πρόσωπα! Πέραν μιας επίσκεψης της μητέρας τής Τάρα στο σπίτι (η οποία επιμένει να επαναλαμβάνει την ατάκα «είναι μονάχα μία φάση»), δεν υπάρχουν ούτε φίλοι, ούτε γείτονες, ούτε ψυχή ζώσα που να πλησιάζει την ηρωίδα!

Ο (επίσης σεναριογράφος) Ντόμινικ Σάβατζ χειρίζεται με αδικαιολόγητα γραφικό τρόπο αυτό το φεμινιστικό «μανιφέστο» επανάστασης των νοικοκυρών που πρέπει να σπάσουν τις «αλυσίδες» του έγγαμου βίου, προτείνοντας ως μέσο «λύτρωσης»… ένα ταξιδάκι απόδρασης! Η Τάρα θα «ξεσπάσει» παίρνοντας το τρένο για Παρίσι. Μονάχα με ένα εισιτήριο και μία τσάντα στο χέρι, θα βρεθεί να κόβει βόλτες στη γαλλική πρωτεύουσα, θα επισκεφθεί μνημεία και μουσεία (το είχε καημό να ασχοληθεί με τις τέχνες και αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που μας αποκαλύπτει για την προσωπικότητά της το σενάριο…), θα την πάρει στο κατόπι κομψός Γάλλος που βγήκε να ξεσκάσει και να τραβήξει φωτογραφίες, όμορφη γυναίκα είναι και η Τάρα, θα πλησιάσουν ο ένας τον άλλον, θα πουν ότι είναι μόνοι και… «to know us better» στο motel στο οποίο διαμένει εκείνη.

Δεν θα συνεχίσω, γιατί θα περιγράψω ολόκληρη την πλοκή αυτής της πραγματικά αστείας ταινίας που πολύ θα ήθελε να πραγματεύεται τα αδιέξοδα ενός σύγχρονου ζευγαριού και μιας γυναίκας που φορτώνεται σχεδόν όλα τα βάρη της οικογενειακής ζωής, αλλά τούτο εδώ μόνο στα σοβαρά δεν γίνεται να το πάρεις. Αντί να πας σινεμά, κάνε οικονομίες για ένα εισιτήριο με προορισμό Παρίσι, όλο και κάποιος όμορφος Γάλλος σε περιμένει για να ζήσεις το «όνειρο» (φυγής και καλά)…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αποκλειστικά (δια ροπάλου) για γυναικείο κοινό, μερίδα του οποίου ενδέχεται να ταυτιστεί με το «δράμα» της ηρωίδας (που έκανε το λάθος να παντρευτεί και να κάνει παιδιά και μάλλον δεν φέρνει την ευτυχία όλο αυτό…). Αν γνωρίσετε ή ακούσετε κάποια γυναίκα που «ένιωσε» έτσι αυτό το έργο, τρέξτε μακριά! Κατά τα άλλα, το γιατί μία ταινία που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο το 2017 και ξεκίνησε τη διανομή της από τη Γαλλία τον Απρίλιο του 2018 φτάνει σήμερα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες, αποτελεί μεγαλύτερο μυστήριο και από την ψυχοσύνθεση της Τάρα!


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».