FreeCinema

Follow us

Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α. (2015)

(THE DUFF)

  • ΕΙΔΟΣ: Νεανική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άρι Σάντελ
  • ΚΑΣΤ: Μέι Γουίτμαν, Ρόμπι Αμέλ, Μπέλα Θορν, Κεν Τζονγκ, Άλισον Τζάνεϊ, Ρομάνι Μάλκο, Μπιάνκα Σάντος, Σκάιλερ Σάμιουελς, Νικ Έβερσμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στην τελευταία χρονιά τού σχολείου, η Μπιάνκα χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της όταν διαπιστώνει ότι για τους υπόλοιπους είναι η… «φλόμπα», δηλαδή η μπουρούχα φίλη των ωραίων κοριτσιών, την οποία πλησιάζουν πιο εύκολα οι άλλοι για να βρεθούν κοντά στις όμορφες του σχολείου. Γίνεται πολλαπλώς ρεζίλι, αλλά δε χάνει το πείσμα της και με τη βοήθεια του μπρατσαρά Γουέσλι, προσπαθεί να διορθώσει κάπως τα πράγματα για να καταφέρει να τραβήξει την προσοχή τού ξανθού Τόμπι.

Πρώτα απ’ όλα, αξίζει έπαινος στο γραφείο διανομής για την επιτυχημένη μεταφορά τού «The DUFF» (Designated Ugly Fat Friend) σε «Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α.» (Φίλη Λόγω Όγκου Μάζας Περιφέρειας & Ασχήμιας). Ειδικά αν θυμηθεί κανείς ότι από τον ίδιο διανομέα η κωμωδία «Shanghai Noon» είχε (ας πούμε) μεταφραστεί ως «Ο Κινέζος θα Σφυρίξει Τρεις Φορές», η βελτίωση είναι αστρονομική.

Η «Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α.» είναι από τις κομεντί σχολικού περιβάλλοντος που έχουμε δει (σε καλύτερες εκδοχές) σε ταινίες όπως «Τα Κακά Κορίτσια», το «Clueless» (αρνούμαι να το γράφω «Το Κορίτσι του Μπέβερλι Χιλς»), το «Easy A» ή τις περισσότερες από τις ταινίες του Τζον Χιουζ. Οι χαρακτήρες και οι αντιμέτωπες «πλευρές» θυμίζουν στους περισσότερους κάτι. Οι κενές γκόμενες, οι αθληταράδες, οι φιλικοί καθηγητές, οι γονείς που έχουν κι αυτοί τα δικά τους προβλήματα και οι άχαροι, περιθωριακοί πρωταγωνιστές, που βρίσκονται εκτεθειμένοι και αγωνίζονται για να ξεφύγουν από τον κατά συρροήν εξευτελισμό. Η «Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α.» δεν πρωτοτυπεί σ’ αυτό, ούτε ξεπερνά τα καλύτερα δείγματα του είδους, αλλά είναι συμπαθητική και καλοπαιγμένη κι αυτό δεν είναι και λίγο όταν κυκλοφορούν στις αίθουσες τόσες άλλες… φλόμπες.

Το καλογραμμένο σενάριο είναι ισορροπημένο ανάμεσα στην κωμωδία και το στοιχείο της ρομαντικής κομεντί και οι ηθοποιοί βοηθούν ώστε να μην ξεφύγει προς τη σαχλαμάρα. Η ταινία είναι κυρίως μια ιστορία χτισίματος της αυτοπεποίθησης, έπειτα από την καταρράκωσή της, με πρωταγωνίστρια την Μπιάνκα, λίγο άχαρη, λίγο απεριποίητη, με τη denim σαλοπέτα της να είναι το βασικό κομμάτι της γκαρνταρόμπας της. Αυτή η απουσία στυλ, μαζί με τη δειλία της και την ξελιγωμένη της εμμονή για ένα αγόρι, θα αποτελέσουν την καλύτερη βάση για τον ομαδικό εξευτελισμό της με cyber bullying, όταν καταγραφεί σε video το κωμικό της ξέσπασμα για τον ξανθό Τόμπι.

Βέβαια, τα πράγματα αλλιώς αρχίζουν και αλλιώς τελειώνουν συνήθως. Έτσι και με την Μπιάνκα, όταν καταφέρει (ή νομίσει ότι έχει καταφέρει) όσα ήθελε, θα διαπιστώσει ότι στην πραγματικότητα θέλει κάτι άλλο και κάποιον άλλον. Ευτυχώς, στις ταινίες όλα είναι εφικτά και ακόμη και οι… φλόμπες κερδίζουν αυτούς που δεν τολμούσαν καν να ονειρευτούν.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ για ταινία μικρού μήκους Άρι Σάντελ αντιμετωπίζει τους χαρακτήρες ως πραγματικά πρόσωπα και όχι ως καρικατούρες, ενώ ακόμη και οι «σκύλες» τού σχολείου δείχνουν να ανήκουν στην πραγματικότητα. Εκεί που υπερπροσπαθεί, είναι στα παιχνίδια της εικονοποίησης των ιντερνετικών μηνυμάτων με συννεφάκια να πηγαινοέρχονται στην οθόνη. Το αργότερο σε πέντε χρόνια, σε οπτικό επίπεδο, η ταινία θα φαίνεται απολύτως ξεπερασμένη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σου έχουν λείψει οι νεανικές κομεντί σχολείου, η «Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α.» είναι ένα δείγμα που δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει. Αντίθετα, έχει και αρκετές καλές στιγμές. Το καινούργιο «Clueless», «Easy A» ή «Τα Κακά Κορίτσια», όμως, μην περιμένεις ότι θα το βρεις εδώ…


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μια μπουρούχα σε σχολείο θέλει γκόμενο που δεν είναι για τα μούτρα της. Ωραίος τίτλος. Να κάθεσαι στο μούλτιπλεξ και να ζητάς εισιτήρια για την ταινία… «Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α.»! Dude, κλαίω!