FreeCinema

Follow us

Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ (1928)

(THE CAMERAMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έντουαρντ Σέτζγουικ
  • ΚΑΣΤ: Μπάστερ Κίτον, Μαρσελίν Ντέι, Χάρολντ Γκούντγουιν, Σίντνεϊ Μπρέισι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 69'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ατζαμής φωτογράφος της δεκάρας ερωτεύεται γραμματέα του τμήματος επικαίρων της MGM και προσπαθεί ν’ αποδείξει την αξία του ως κινηματογραφιστής για να διεκδικήσει την καρδιά της.

Ανίκανος να σηκώσει τα βάρη της παραγωγής των ταινιών του και με την απειλή του ομιλούντος κινηματογράφου να στενεύει τα περιθώρια για κάθε είδους δημιουργική ελευθερία, ο Μπάστερ Κίτον μεταπήδησε στην MGM, για να καταλάβει πως το «παιχνίδι» που έπαιζε ελεύθερος έως τότε θα χανόταν μπροστά στο οργανωμένο σύστημα λειτουργίας ενός studio, το οποίο αδυνατούσε να κατανοήσει την ανάγκη του αυτοσχεδιασμού ή τη φόρμα του slapstick μέσω των επικίνδυνων stunts, σήμα κατατεθέν του κωμικού.

Ο ίδιος ο Κίτον ποτέ δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για τους περιορισμούς που του επέβαλλε η MGM, ειδικά σε σχέση με την ιστορία και τη ρομαντική της εξέλιξη, έστω κι αν το κομμάτι αυτό κρύβει όμορφες στιγμές υποκριτικής ή ερωτισμού (η σκηνή του πλήθους, όπου ο Κίτον σπρώχνεται πίσω από τη συμπρωταγωνίστριά του και μοιάζει σα να επιχειρεί να της κλέψει ένα φιλί).

Το καλύτερο που μένει για να θαυμάσεις στον «Κινηματογραφιστή», πια, είναι τα κωμικά gags, από το πάνω κάτω στις σκάλες περιμένοντας το τηλεφώνημα της αγαπημένης του, ολόκληρη την επίσκεψη στην πισίνα, την οχλαγωγία – χωρισμό στο δίπατο λεωφορείο, το σπάσιμο του κουμπαρά και κάμποσες ακόμη σκηνές που βγάζουν προφανές γέλιο, χωρίς να πρωτοτυπούν ή να προτείνουν κάτι καινοτόμο. Παραδόξως, το τελευταίο στοιχείο υπάρχει στη σεκάνς της προβολής του «σκάρτου» υλικού που έχει τραβήξει ο κεντρικός ήρωας, μια συρραφή από διπλοτυπίες και καλειδοσκοπικά πλάνα που, από τη μια, σατιρίζουν το μοντερνισμό (διόλου συμπτωματικά, παρακολουθούμε παραγωγή της MGM, του studio που διαμέλισε το «Greed» του Στροχάιμ), από την άλλη, όμως, προφητεύουν έως και τον ερχομό της κάμερας του Βερτόφ

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι λάτρεις του βωβού ή οι νοσταλγοί της σωματικής κωμωδίας και των επεισοδιακών ευτράπελων γνωρίζουν τι θα δουν ή, πιθανότερα, το έχουν ξαναδεί σε πολλοστές μεσημεριανές προβολές της κρατικής τηλεόρασης. Οι υπόλοιποι δεν έχουν καν προχωρήσει την ανάγνωση της κριτικής έως αυτό το σημείο…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ρε, πόση μούγκα θα δούμε φέτος; Άσε που πάνε να κλείσουν το κανάλι της Βουλής, να μου το θυμηθείς!