FreeCinema

Follow us

Ο ΠΑΡΑΛΙΑΣ (2019)

(THE BEACH BUM)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χάρμονι Κορίν
  • ΚΑΣΤ: Μάθιου ΜακΚόναχεϊ, Άιλα Φίσερ, Σνουπ Ντογκ, Ζακ Έφρον, Τζόνα Χιλ, Μάρτιν Λόρενς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Moondog είναι ένα αλάνι του Μαϊάμι που έχει σαν μοναδική έγνοια τη μαστούρα και το πιοτί. Κάθε μέρα. Όλο το 24ωρο.

«I go low to get high», λέει ο ήρωας της νέας ταινίας του Χάρμονι Κορίν που όχι μόνο πέφτει χαμηλά, αλλά πιάνει πάτο στη φιλμογραφία του κάποτε εμπνευσμένου προστατευόμενου του Λάρι Κλαρκ, ο οποίος ποτέ δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το (σχεδόν πειραματικό) μεγαλείο της πρώτης του σκηνοθετικής απόπειρας (το «Gummo» του 1997). Η εξωφρενική του καριέρα είχε πάρει ξανά τα πάνω της με το «Spring Breakers» (2013), ένα ταινιάκι που αγκάλιασε τη hipster πλευρά της pop κουλτούρας, αλλά σήμερα με τον «Παραλία» (έπος ο ελληνικό τίτλος!) είναι σαν να σκαρφαλώνει στο ψηλότερο ικρίωμα για να κάνει ακροβατικό μακροβούτι δίχως προστατευτικό δίχτυ, σε ένα τσίρκο φιλμικών χαρακτήρων που ούτε το «άλλοθι» της μαστούρας δεν μπορεί να διασώσει.

Σχεδόν χωρίς σεναριακή δομή αφήγησης, το φιλμ παρακολουθεί τον πενηντάρη stoner Moondog να περιτριγυρίζει προβλήτες ή bars του Μαϊάμι, ψάχνοντας για αλκοόλ, drugs ή γαμήσι, στο τσακίρ κέφι να κόβει βόλτες με το σαράβαλο πλεούμενό του (ονόματι Well Hung – καλύτερα να μην το μεταφράσω) και στη μισή ταινία όλα αυτά να συνοδεύονται από τραγούδια, μάλλον επειδή κανείς δεν έχει κάτι να πει. Μέσα στο όλο χυμαδιό, υπάρχει και η στοιχειώδης «υποπλοκή» της πλούσιας συζύγου (με την οποία βρίσκεται σε «κάτι» σαν διάσταση, αν και βρίσκονται τακτικά για να μοιραστούν τα τρία προαναφερθέντα) που σκοτώνεται σε τροχαίο και αφήνει μία διαθήκη που τον «καταδικάζει» να ολοκληρώσει και να εκδώσει ένα βιβλίο με ποιήματα που γράφει… ένας Θεός ξέρει από ποια δεκαετία, διαφορετικά δεν παίρνει δεκάρα. Στο υπόλοιπο φιλμ, ο Moondog συναντά διάφορους «καμένους» χαρακτήρες που έρχονται και χάνονται (ξεχωρίζει ο Καπετάν… Wack του Μάρτιν Λόρενς, με το σουρεάλ σκηνικό με τους καρχαρίες και τον… «κοκάκια» παπαγάλο!), όπως και κάθε λόγος ύπαρξης να βασανίζεις το κορμί σου σε ένα σινεμά βλέποντας τον «Παραλία».

Δεν έχω να προσθέσω κάποια άλλη παρατήρηση για την ίδια την ταινία, ειλικρινά. Είναι μία σκέτη προσβολή της αισθητικής και της κινηματογραφικής τέχνης, που καταφέρνει να γελοιοποιήσει ακόμη και το πιο αγαπημένο μου τραγούδι ever (αναζήτησε την πιο ουσιαστική του χρήση στη σκηνή με το jukebox, στο «Μετά τα Μεσάνυχτα» του Μάρτιν Σκορσέζε, από το 1985). Η πληροφορία ότι το συνεργείο «το έκαιγε» κανονικά στον «μπάφο» δεν εκπλήσσει κανέναν. Απλά, κάποτε τα φιλμ των Cheech & Chong (για παράδειγμα) έπαιζαν με ιδέες και χιούμορ σε ένα παρόμοιο μοτίβο μαστούρας, δείχνοντας και έναν σεβασμό προς τον θεατή που γούσταρε τον χαβαλέ αυτού του είδους, αλλά με την επιπλέον απαίτηση να παρακολουθήσει μια ιστορία. Που κάπου πήγαινε. Όχι… «Up in Smoke» (#diplhs).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ξέρεις από «ουσίες» και «οινόπνευμα»; Ξέρεις από Φλόριντα; Ξέρεις από Χάρμονι Κορίν; Νομίζεις πως ήρθες και πιο κοντά στην pop κουλτούρα επειδή το «Spring Breakers» σου είχε φανεί fun; Ήρθε η ώρα για το απόλυτο… μπουρλότο! Ή θα «καείς» μαζί του ή θα χάσεις πάσα ιδέα. Τα στοιχηματζίδικα δεν θα ρίσκαραν για το πρώτο. Στα multiplex θα σνιφάρουν τσένταρ μέσα στην απόγνωση.


MORE REVIEWS

ΠΡΙΜΑ ΜΠΑΛΑΡΙΝΑ

Η ιστορία της νεαρής χορεύτριας Τζόι Γουόμακ, που από το Τέξας βρέθηκε στην Ακαδημία των Μπαλέτων Bolshoi, για να γίνει η πρώτη Αμερικανίδα που πήρε δίπλωμα από τη θρυλική σχολή.

ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Ο Τόμας κάνει έρωτα με την Αγκάτε. Δεν θα το κρατήσει κρυφό από τον εραστή του, Μάρτιν, ο οποίος θα παρακολουθεί αυτή τη σχέση να εξελίσσεται και να παίρνει μια ακόμα πιο «παράξενη» τροπή όταν εκείνη μένει έγκυος.

Ο ΠΑΓΟΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ

Εφήμερες χαρές, μάταιες ελπίδες και αναπάντεχοι έρωτες για τρεις twentysomething που συναντιούνται σε επαρχιακή πόλη της Βόρειας Κίνας.

ΑΚΟΥΣΕ ΜΕ

Ο θάνατος της γιαγιάς της, με την οποία μεγάλωσε ουσιαστικά, υποχρεώνει την κωφή 16χρονη Βαλμίρα να επιστρέψει στο νησί - τόπο καταγωγής του πατέρα της, αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο της απομάκρυνσης από τα δικά της «θέλω» στη ζωή, αλλά και το bullying των στενόμυαλων ντόπιων.

DUNE: ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Ο Πολ Ατρέιντιζ αγκαλιάζεται από τους Φρέμεν ως ο Μεσσίας ενός προφητικού πεπρωμένου και καλεί κάθε πολέμιο του Οίκου των Χαρκόνεν να σταθεί δίπλα του, ώστε να πάρει εκδίκηση από εκείνους που συνωμότησαν για ν’ αφανίσουν την οικογένειά του και την κληρονομιά της.