FreeCinema

Follow us

ΒΑΣΙΚΟΣ ΥΠΟΠΤΟΣ (2018)

(SPINNING MAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάιμον Κάιζερ
  • ΚΑΣΤ: Γκάι Πιρς, Πιρς Μπρόσναν, Μίνι Ντράιβερ, Αλεξάντρα Σιπ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Μια νεαρή κοπέλα εξαφανίζεται. Κύριος ύποπτος είναι ένας καθηγητής με ένοχο παρελθόν, ο οποίος αρνείται κάθε εμπλοκή του, χωρίς όμως να κάνει το παραμικρό για να διευκολύνει τις έρευνες της Αστυνομίας.

Ο «Βασικός Ύποπτος» ανήκει στην κατηγορία των ασήμαντων αστυνομικών θρίλερ που μπορεί να τα δεις επειδή έχουν καλούς ηθοποιούς και στο θερινό παίζει και… δροσερή μπύρα! Ενίοτε δεν αποφεύγονται διότι έχεις δει οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στα σινεμά. Μιλάμε για ταινίες που προσπαθούν να το παίξουν έξυπνες (χωρίς να είναι), αφήνοντας τάχα μου δήθεν «ανοιχτό» φινάλε με υπαινιγμούς ότι ο ήρωας μπορεί να είναι αθώος, αλλά ίσως και να είναι ένοχος, επειδή πέταξε λίγο το μάτι του πριν πέσουν οι τίτλοι. Όταν υπάρχει λόγος, μια «αποκάλυψη» για το ποιόν τού χαρακτήρα που ανατρέπει ό,τι μπορεί να πιστεύεις, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τα πάντα. Όχι σε αυτή την περίπτωση.

Ο Έβαν και η Έλεν είναι ένα κανονικό ζευγάρι με απλή, φυσιολογική ζωή. Εκείνος είναι καθηγητής φιλοσοφίας, εκείνη έχει αφήσει την καριέρα της για να μεγαλώσει τα παιδιά τους. Ένα κορίτσι εξαφανίζεται και κάποια στοιχεία οδηγούν στον Έβαν. Κάποιος έχει δει το αυτοκίνητό του στην περιοχή όπου βρισκόταν η κοπέλα, ενώ ιστορίες από το παρελθόν του είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές, αφού εξαιτίας μιας παρελθούσας σχέσης του με μαθήτρια, η οικογένεια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει δουλειές και πόλη και να μετακομίσει σε μικρότερου βεληνεκούς τοποθεσία.

Την υπόθεση έχει αναλάβει ένας αυστηρός ντετέκτιβ, ο οποίος δεν κρύβει την επιφύλαξή του για τον Έβαν. Κάτι που φροντίζει και ο ίδιος να εντείνει, καθώς αρνείται να συνεργαστεί με την Αστυνομία. Δεν θυμάται πού βρισκόταν τη μέρα της εξαφάνισης, όταν αποκαλυφθεί ότι είχε πάει να πάρει την κόρη του από την κατασκήνωση πάλι δεν θυμάται αν ήταν στην ώρα του (spoiler – λέμε τώρα – είχε αργήσει 40 λεπτά), αρνείται να δεχτεί να ελεγχθεί το αυτοκίνητό του και άλλα τέτοια ενοχοποιητικά. Φυσικά, με όλα αυτά καταλήγει να είναι ο βασικός ύποπτος για την εξαφάνιση, ενώ και στο σπίτι η γυναίκα του θα ξαναθυμηθεί τις παλιές του ιστορίες, εξαιτίας των οποίων έχουν περάσει αρκετή ταλαιπωρία, με την εμπιστοσύνη της σε αυτόν να έχει πια εξατμιστεί.

Το πρόβλημα της ταινίας δεν είναι ότι δεν παίρνει αρκετά ξεκάθαρη στάση σε ό,τι αφορά την αθωότητα ή την ενοχή του κεντρικού χαρακτήρα της. Είναι ότι κινείται γύρω από αυτή την αμφιβολία σε κύκλους, χωρίς η πλοκή να προχωρά ή να έχει ενδιαφέρον. Ο Έβαν, αν και ερμηνεύεται από έναν πολύ καλό ηθοποιό, τον Γκάι Πιρς, είναι μονοδιάστατος και εκνευριστικός. Ούτε οι απιστίες του ούτε το κόλλημά του με τις πιτσιρίκες, ούτε καν το ενδεχόμενο να είναι ο δολοφόνος τον κάνουν να αποκτά κάποιο ενδιαφέρον. Η σύζυγος, δε, στην ίδια ασάφεια. Και ξέρει, και υπομένει, και του τα έχει φυλαγμένα. Ο πιο σαφής χαρακτήρας, αλλά με μικρή συμμετοχή στην εξέλιξη της πλοκής, είναι εκείνος του ντετέκτιβ. Με το βαρύ του ύφος, ο Πιρς Μπρόσναν αφήνει την εντύπωση ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν ενδιαφέροντα ρόλο, αν είχε έστω και δύο ατάκες της προκοπής…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πρέπει να έχεις πολύ χαμηλές προσδοκίες από αστυνομικά θρίλερ για να ικανοποιηθείς από τον «Βασικό Ύποπτο». Χωρίς ιδιαίτερες ανατροπές, παίζει απλώς με τα νεύρα σου (και όχι με ευρηματικό ή συναρπαστικό τρόπο). Εξαρτάται από τη διάθεσή σου για… μπυρίτσα, δηλαδή.


MORE REVIEWS

BLOW-UP

Mod φωτογράφος μόδας κυκλοφορεί αμέριμνος σε λονδρέζικο πάρκο και τραβά ό,τι του αποσπά την προσοχή. Ανάμεσα στις εικόνες που θα εμφανίσει αργότερα, θα εντοπίσει ένα χέρι μ’ ένα πιστόλι που σημαδεύει δυο εραστές και θα πιστέψει εμμονικά πως υπήρξε μάρτυρας φόνου.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΡΗ

Αγγλίδα μόνη, σε διακοπές στις Σπέτσες, παρατηρεί φασαριόζικη οικογένεια λουόμενων και, συνειρμικά, ο νους της «σκαλίζει» διαρκώς τραύματα του δικού της νεανικού παρελθόντος, λάθη μητρότητας κι επιλογές μιας ζωής που… έχασε.

ΟΥΠΣ 2! Ο ΝΩΕ ΞΑΝΑ ΕΦΥΓΕ...

Οι περιπέτειες του Φίνι και της Λία συνεχίζονται, αυτή τη φορά εκτός κιβωτού, όταν μετά από ένα απρόσμενο συμβάν καταλήγουν στον ωκεανό. Τώρα θα πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να επανενωθούν με την οικογένειά τους πριν να είναι αργά!

ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ

Τρεις οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε τριώροφο κτήριο στα προάστια της Ρώμης, αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων στις εσωτερικές σχέσεις τους, που δεν λένε να λυθούν όσα χρόνια κι αν περάσουν.

ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

Χήρα δολοφονημένου Βάσκου πολιτικού λαμβάνει επιστολή από τον φυλακισμένο, πλέον, εκτελεστή του συζύγου της, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία να τη συναντήσει. Τα έντεκα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, άραγε, μπορούν να έχουν γιατρέψει τις πληγές;