FreeCinema

Follow us

ΕΝΑ ΦΙΛΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (2015)

(SONG ONE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κέιτ Μπάρκερ-Φρόιλαντ
  • ΚΑΣΤ: Άνν Χάθαγουεϊ, Μαίρη Στίνμπερτζεν, Τζόνι Φλιν, Μπεν Ρόουζενφιλντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ / SEVEN FILMS

Όταν ένα ατύχημα αφήνει τον μουσικό αδελφό της σε κώμα, η συναισθηματικά και γεωγραφικά απομακρυσμένη από την οικογένειά της Φράνι επιστρέφει στα πάτρια εδάφη τής Νέας Υόρκης. Εκεί θα γνωρίσει τον αγαπημένο τραγουδοποιό και τραγουδιστή του αδελφού της, Τζέιμς, και μεταξύ τους θα αναπτυχθεί μια ιδιαίτερη σχέση αγάπης, που θα βγάλει και τους δυο τους από το τέλμα.

Είναι πολύ δύσκολο όχι μόνο να πεις κακία, αλλά ακόμα και να ασκήσεις με το γάντι αρνητική κριτική σ’ αυτό το φιλμ. Που αποτελεί υπέροχα αφτιασίδωτο, απλό και κάθε άλλο παρά αυτάρεσκο σινεμά. Προικισμένο με τρεις ερμηνείες άφοβα φτιαγμένες από ατόφια, καθημερινά, απτά κομμάτια ζωής, σκηνοθεσία που φλερτάρει με τον ανεπιτήδευτο ρεαλισμό του ντοκιμαντέρ, αλλά γειώνεται ακαταμάχητα στη μυθοπλασία έτσι όπως αναζητά και αφουγκράζεται αλήθειες στα πρόσωπα των ηρώων μέσα από μια υποβλητική… παρτιτούρα close-ups σε αυτά, και μια συλλογή από πρωτότυπα, μυσταγωγικά τραγούδια (γεννημένα και θρεμμένα στη σύγχρονη, εναλλακτική / πειραματική μουσική σκηνή του Μπρούκλιν), που – μαζί με τις σιωπές – αντικαθιστούν τους διαλόγους. Που το κάνουν να φαντάζει ως ένα εντελώς διαφορετικό από τα άλλα μιούζικαλ, που όμοιό του δεν έχεις ξαναδεί.

Κι όμως, αν είσαι τυχερός (ευλογημένος μη σου, πω), έχεις ξαναδεί. Όχι μόνο όμοιό του, αλλά και παρασάγγας καλύτερό του. Για το ιρλανδέζικο, βραβευμένο με Όσκαρ τραγουδιού «Μια Φορά» του 2006 ο λόγος, το οποίο αφήνει με άνεση αυτό το «Song One» να… φάει τη σκόνη του. Ή, για να χρησιμοποιήσω πιο ταιριαστό όρο, απλά το ξεκουρδίζει. Γιατί μπορεί αυτό το ντεμπούτο της Μπάρκερ-Φρόιλαντ, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Sundance, να μην είναι κακή ή συνηθισμένη ταινία. Δεν είναι, όμως, ούτε πρωτότυπη, εμπνευσμένη ή ιδιαίτερα ουσιαστική στην ιστορία της και στον τρόπο αφήγησής της, ενώ το ανοιχτό φινάλε της την κρατά μεν πιστή στο πνεύμα ρεαλισμού που τη διακρίνει, τη φορτώνει δε αμηχανία. Και αβεβαιότητα. Σαν να μην ήξερε ακριβώς πού και πώς να τελειώσει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γλυκό και πικρό, ανθρώπινο σινεμά, με ιδιαίτερη αγάπη στη μουσική, που δεν θα χαλάσει τους ρομαντικούς του κόσμου τούτου, ιδιαίτερα τους πιο εναλλακτικούς και ολίγον hipsters, ή / και τους φανατικούς της Άνν Χάθαγουεϊ, που είναι όπως πάντα αφοπλιστική. «Once», όμως, δεν είναι σε καμία περίπτωση και αν λαχταράς κλασική, χολιγουντιανή ρομάντζα με το happy end εγγυημένο, πιθανότατα θα… φας χυλόπιτα.


MORE REVIEWS

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ

Στη Γαλλία του 1386, ο ιππότης Σερ Ζαν ντε Καρούζ καλεί σε μονομαχία μέχρι θανάτου τον παλιό του φίλο και συμπολεμιστή Ζακ Λε Γκρι. Ο καθένας από αυτούς έχει και μία διαφορετική εκδοχή για το τι πραγματικά συνέβη ώστε να φτάσουν σε τέτοιο (ολέθριο) σημείο αντιπαλότητας.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ

Φτωχή Μεξικάνα μάνα ξεκινά οδοιπορικό αναζήτησης, προκειμένου ν’ ανακαλύψει τα ίχνη του εξαφανισμένου (άπαξ του φευγιού του για Αμέρικα) γιου της. Υπάρχει ελπίδα να τον βρει ζωντανό, άραγε;

ΚΟΝΤΟΡΙΤΟ

Ένας γκαφατζής κόνδορας θα προσπαθήσει να σώσει τη Γη από τις επεκτατικές ορέξεις μιας εξωγήινης φυλής, βάζοντας, για πρώτη του φορά, αυτούς που πραγματικά αγαπά πιο πάνω κι από τον εαυτό του.

DUNE

Στο μακρινό μέλλον μιας φεουδαρχικής διαστρικής κοινωνίας, ο Πολ Ατρέιντιζ αναζητά το (μεσσιανικό;) πεπρωμένο του στον αφιλόξενο πλανήτη Ιράκας, γη που προσφέρει πλουσιοπάροχες ποσότητες σπάνιου μπαχαριού με πολλαπλής σημασίας χρήσεις.

ΚΟΛΕΚΤΙΒ

Το πολύνεκρο ατύχημα της πυρκαγιάς στο club Colectiv στο Βουκουρέστι, τον Οκτώβριο του 2015, ακολουθείται από μία δημοσιογραφική έρευνα που καταλήγει να ξεσκεπάζει τις σχέσεις διαφθοράς μεταξύ νοσοκομειακών και κυβερνητικών αξιωματούχων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι τύποι και τραγουδάνε επειδή ένας άλλος τύπος είναι σε κώμα. Γονείς, μακριά από ωδεία και μην αγοράζετε κιθάρες στα παιδιά σας!