FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ (1971)

(SOLEIL ROUGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Γουέστερν
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέρενς Γιανγκ
  • ΚΑΣΤ: Τσαρλς Μπρόνσον, Αλέν Ντελόν, Τοσίρο Μιφούνε, Ούρσουλα Άντρες, Καπισίν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: BIBLIOTHEQUE

Μία συμμορία ληστεύει το τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Ανάμεσα στη λεία βρίσκεται και ένα σπάνιο ξίφος, δώρο της Ιαπωνίας προς τον Πρόεδρο Γκραντ. Ο αρχηγός της συμμορίας, προδομένος από τον συνεργάτη του, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη ώστε να βρεθεί το ξίφος.

Μία από τις κατηγορίες παραγωγών που χαρακτήρισαν τη δεκαετία του ΄70, είναι και εκείνες που είχαν υψηλό προϋπολογισμό και διεθνές καστ. Προς το τέλος των seventies το γύρισαν στις περιπέτειες καταστροφής με αεροπλάνα, σεισμούς και πυρκαγιές. Το 1971 ήταν ακόμη ισχυρό ως είδος το σπαγγέτι γουέστερν, έτσι ο Βρετανός Τέρενς Γιανγκ, έμπειρος στις μεγάλες παραγωγές με τις περιπέτειες του Τζέιμς Μποντ, συγκέντρωσε τον Αμερικανό Τσαρλς Μπρόνσον και τον Γάλλο Αλέν Ντελόν (που είχαν ξαναδουλέψει μαζί τρία χρόνια πριν στο «Αντίο Φίλε»), τον Ιάπωνα Τοσίρο Μιφούνε και την Ελβετίδα Ούρσουλα Άντρες, όλους με πρόσφατες μεγάλες επιτυχίες. Στο «χρυσό» καστ βρέθηκε και η εκπρόσωπος της αιώνιας κομψότητας Καπισίν, με έναν μικρότερο ρόλο, ενώ τα γυρίσματα έγιναν στην Ισπανία με μπόλικη τοπική κομπαρσαρία να υποδύεται τους Ινδιάνους.

Σε αυτό το παράδοξα διεθνές γουέστερν, τα νήματα της ιστορίας κινεί η συμμορία του Λινκ, που επιτίθεται στο τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Η χρονιά είναι το 1870 και ο Ασιάτης διπλωμάτης έχει μαζί του ένα τελετουργικό χρυσό ξίφος, το οποίο σκοπεύει να προσφέρει ως εθνικό δώρο στον Πρόεδρο Γκραντ. Η ληστεία θα εξελιχθεί σε μακελειό και ο Γκος, Γάλλος συνεργάτης τού Λινκ, θα θεωρήσει ότι εκείνος έχει σκοτωθεί στη συμπλοκή. Έτσι, θα βουτήξει τη λεία, μαζί και το σπάνιο ξίφος και θα την κάνει.

Ο Λινκ, όμως, δεν έχει πεθάνει. Προδομένος από τον Γάλλο και παγιδευμένος, θα αναγκαστεί να κάνει μια ασυνήθιστη συμφωνία. Να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη, ώστε να εντοπίσουν τον Γκος. Ο ένας θέλει να εκδικηθεί και να βρει τη χαμένη λεία, ο άλλος να ανακτήσει το εθνικό δώρο της χώρας του. Για τον ένα η υπόθεση είναι ξεκαθάρισμα λογαριασμών, για τον άλλο ζήτημα τιμής. Μέσα στην καταδίωξη και στις τακτικές που θα ακολουθήσουν οι δύο άντρες, θα εμπλακούν επιθέσεις από Ινδιάνους και ο ρόλος που θα παίξει η φιλενάδα του Γκος που… δεν κρατά και πολλά ρούχα πάνω της (για όποιον δεν κατάλαβε, η Ούρσουλα Άντρες).

Η «Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο» σίγουρα δεν είναι μία κλασική ταινία, με την έννοια της καθοριστικής επιρροής σε ένα κινηματογραφικό είδος. Με έναν άλλο τρόπο, όμως, έχει μείνει κλασική ως ξεκάθαρο, γενναιόδωρο και ακομπλεξάριστο entertainment. Ακόμη και ο τίτλος της που χρησιμοποιείται συχνά πυκνά (στην Ελλάδα) ως αναφορά σε άσχετες περιπτώσεις, δείχνει το στίγμα που έχει περάσει στην pop κουλτούρα, ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν δει ποτέ το ίδιο το φιλμ. Τι μένει, λοιπόν; Ένα πλούσιο θέαμα που δίνει και κάποιες αφορμές να κανιβαλίσεις (η κομπαρσαρία που λέγαμε και το ντουμπλάζ), το χιούμορ και η αντρίλα του Μπρόνσον, το ιαπωνικό γόητρο του Μιφούνε και η σεξουαλικότητα των Ντελόν και Άντρες. Αρκετά και με το παραπάνω για θερινό σινεμά, δηλαδή.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορεί να είναι μια ταινία ουσιαστικά ξεπερασμένη, αλλά υπάρχει περίπτωση κάποιος που αγαπά το σινεμά να μην χαρεί με ένα τέτοιο καστ; Θα ξινίσεις αν η χρονολογία του φιλμ σου φαίνεται παλιά και αν ανάβεις καντήλια εξορκισμού με το που ακούς τη λέξη «γουέστερν». Κατά τα άλλα, μια χαρά θα περάσεις με τούτο το τεράστιο εμπορικό hit στην πρώτη του διανομή στη χώρα μας στα ‘70s.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κορυφαίο καστ, ακόμη κι αν μισείς τα γουέστερν. Βλέπεις και τα βυζιά της Ούρσουλα! Τι άλλο ζητάς από το σινεμά;