FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ (2019)

(SEULES LES BÊTES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντομινίκ Μολ
  • ΚΑΣΤ: Ντενί Μενοσέ, Λορ Καλαμί, Νταμιέν Μπονάρ, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Νάντια Τερέζκιεβιτς, Μπαστιέν Μπουιγιόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Γυναίκα εξαφανίζεται εν μέσω χιονοθύελλας, έξω από μικρό χωριό της Γαλλίας. Οι Αρχές δεν ξέρουν από πού ν’ αρχίσουν τις έρευνες, αλλά μερικοί από τους κατοίκους της περιοχής δείχνουν να κρατάνε μυστικά που ενδεχομένως (ή παραδόξως…) ίσως συνδέονται μεταξύ τους.

Τον Ντομινίκ Μολ τον μάθαμε το 2000, με το θαυμάσιο ψυχολογικό θρίλερ χαρακτήρων «Χάρι, Ο Καλύτερος Φίλος του Ανθρώπου». Έκτοτε δεν κατάφερε να μας δώσει κάτι καλύτερο και οι απουσίες του από το σινεμά ήταν σχετικά μεγάλες. Στο «Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο», επιστρέφει στο είδος που του ταιριάζει, επιλέγει το αφηγηματικό pattern της προσωπικής ματιάς του κάθε ήρωα που ξεδιπλώνει τη δική του σκοπιά επάνω σε μια ιστορία, αλλά παρασύρεται σε σεναριακές απιθανότητες οι οποίες μετατρέπουν το δεύτερο μέρος του φιλμ σε… κωμωδία (όχι ηθελημένα)!

Από τον πρώτο μεσότιτλο του ονόματος της Αλίς, αντιλαμβανόμαστε πως κάθε χαρακτήρας θα μας αποκαλύπτει κι από μία άγνωστη πτυχή της ιστορίας που θα μας φέρει πιο κοντά στην αλήθεια και την επίλυση του μυστηρίου. Τα πάντα ξεκινούν από ένα σταματημένο αμάξι στη μέση του πουθενά. Η οδηγός του μάλλον έχει εξαφανιστεί, μια χιονοθύελλα δεν επιτρέπει τις έρευνες στην περιοχή για πολλές ώρες, η είδηση κυκλοφορεί στο χωριό από τις τηλεοράσεις, σχεδόν κανείς όμως δεν ήξερε τη γυναίκα που χάθηκε. Το κομμάτι της ιστορίας του Ζοζέφ θα ξεδιαλύνει βασικές απορίες του θεατή, αλλά θα εξακολουθεί ν’ απουσιάζει ένα κίνητρο (εγκλήματος;).

Σχεδόν πάνω στην κορύφωση της εξέλιξης της πλοκής, στη μία ώρα διάρκειας του φιλμ, ο Μολ παθαίνει… «Babel» (2006), με τρόπο που δεν μαζεύεται από πουθενά! Μέχρι εκεί είχαμε να κάνουμε με ένα ελαφρώς στερεοτυπικό θρίλερ μυστηρίου, το οποίο σε ενδιέφερε να παρακολουθείς για την ίντριγκά του και τα μυστικά των χαρακτήρων του. Στα ξαφνικά, ένα τμήμα της ιστορίας που διαδραματίζεται σε παλιά αποικία των Γάλλων στα δυτικά της Αφρικής (!) μπερδεύει με εξωφρενικό τρόπο το καταστασιακό, θίγοντας από μαύρη μαγεία μέχρι και τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος (!), για να καταλήξει σε συμπεράσματα που μονάχα το γέλιο (ειλικρινά, όμως) μπορούν να προκαλέσουν.

Εάν ο Μολ επέλεξε συνειδητά να εκφράσει ένα πολιτικοκοινωνικό σχόλιο για το σύγχρονο καπιταλισμό αντί του ν’ ασχοληθεί με το συγκεκριμένο genre του θρίλερ μυστηρίου, τότε είναι ουσιαστικά υπεύθυνος για τούτο το υπερφιλόδοξο… φιάσκο. Και είναι στ’ αλήθεια άδικο να τον βλέπεις να «σκάβει το λάκκο του», γιατί μέχρι τη μέση το έργο παρακολουθείται με καλοστημένο σασπένς και αναμονή εξαιρετικών ανατροπών.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν το επιχειρήσετε, κοιτάξτε το ρολόι σας στη μία ώρα μετά την έναρξη του φιλμ, με το που θα εμφανιστεί ο μεσότιτλος με το όνομα της Αμαντίν. Θα με θυμηθείτε όταν θα βρίζετε (ή θα γελάτε) στο φινάλε…


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.