FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ (2019)

(SEULES LES BÊTES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντομινίκ Μολ
  • ΚΑΣΤ: Ντενί Μενοσέ, Λορ Καλαμί, Νταμιέν Μπονάρ, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Νάντια Τερέζκιεβιτς, Μπαστιέν Μπουιγιόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Γυναίκα εξαφανίζεται εν μέσω χιονοθύελλας, έξω από μικρό χωριό της Γαλλίας. Οι Αρχές δεν ξέρουν από πού ν’ αρχίσουν τις έρευνες, αλλά μερικοί από τους κατοίκους της περιοχής δείχνουν να κρατάνε μυστικά που ενδεχομένως (ή παραδόξως…) ίσως συνδέονται μεταξύ τους.

Τον Ντομινίκ Μολ τον μάθαμε το 2000, με το θαυμάσιο ψυχολογικό θρίλερ χαρακτήρων «Χάρι, Ο Καλύτερος Φίλος του Ανθρώπου». Έκτοτε δεν κατάφερε να μας δώσει κάτι καλύτερο και οι απουσίες του από το σινεμά ήταν σχετικά μεγάλες. Στο «Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο», επιστρέφει στο είδος που του ταιριάζει, επιλέγει το αφηγηματικό pattern της προσωπικής ματιάς του κάθε ήρωα που ξεδιπλώνει τη δική του σκοπιά επάνω σε μια ιστορία, αλλά παρασύρεται σε σεναριακές απιθανότητες οι οποίες μετατρέπουν το δεύτερο μέρος του φιλμ σε… κωμωδία (όχι ηθελημένα)!

Από τον πρώτο μεσότιτλο του ονόματος της Αλίς, αντιλαμβανόμαστε πως κάθε χαρακτήρας θα μας αποκαλύπτει κι από μία άγνωστη πτυχή της ιστορίας που θα μας φέρει πιο κοντά στην αλήθεια και την επίλυση του μυστηρίου. Τα πάντα ξεκινούν από ένα σταματημένο αμάξι στη μέση του πουθενά. Η οδηγός του μάλλον έχει εξαφανιστεί, μια χιονοθύελλα δεν επιτρέπει τις έρευνες στην περιοχή για πολλές ώρες, η είδηση κυκλοφορεί στο χωριό από τις τηλεοράσεις, σχεδόν κανείς όμως δεν ήξερε τη γυναίκα που χάθηκε. Το κομμάτι της ιστορίας του Ζοζέφ θα ξεδιαλύνει βασικές απορίες του θεατή, αλλά θα εξακολουθεί ν’ απουσιάζει ένα κίνητρο (εγκλήματος;).

Σχεδόν πάνω στην κορύφωση της εξέλιξης της πλοκής, στη μία ώρα διάρκειας του φιλμ, ο Μολ παθαίνει… «Babel» (2006), με τρόπο που δεν μαζεύεται από πουθενά! Μέχρι εκεί είχαμε να κάνουμε με ένα ελαφρώς στερεοτυπικό θρίλερ μυστηρίου, το οποίο σε ενδιέφερε να παρακολουθείς για την ίντριγκά του και τα μυστικά των χαρακτήρων του. Στα ξαφνικά, ένα τμήμα της ιστορίας που διαδραματίζεται σε παλιά αποικία των Γάλλων στα δυτικά της Αφρικής (!) μπερδεύει με εξωφρενικό τρόπο το καταστασιακό, θίγοντας από μαύρη μαγεία μέχρι και τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος (!), για να καταλήξει σε συμπεράσματα που μονάχα το γέλιο (ειλικρινά, όμως) μπορούν να προκαλέσουν.

Εάν ο Μολ επέλεξε συνειδητά να εκφράσει ένα πολιτικοκοινωνικό σχόλιο για το σύγχρονο καπιταλισμό αντί του ν’ ασχοληθεί με το συγκεκριμένο genre του θρίλερ μυστηρίου, τότε είναι ουσιαστικά υπεύθυνος για τούτο το υπερφιλόδοξο… φιάσκο. Και είναι στ’ αλήθεια άδικο να τον βλέπεις να «σκάβει το λάκκο του», γιατί μέχρι τη μέση το έργο παρακολουθείται με καλοστημένο σασπένς και αναμονή εξαιρετικών ανατροπών.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν το επιχειρήσετε, κοιτάξτε το ρολόι σας στη μία ώρα μετά την έναρξη του φιλμ, με το που θα εμφανιστεί ο μεσότιτλος με το όνομα της Αμαντίν. Θα με θυμηθείτε όταν θα βρίζετε (ή θα γελάτε) στο φινάλε…


MORE REVIEWS

BLOW-UP

Mod φωτογράφος μόδας κυκλοφορεί αμέριμνος σε λονδρέζικο πάρκο και τραβά ό,τι του αποσπά την προσοχή. Ανάμεσα στις εικόνες που θα εμφανίσει αργότερα, θα εντοπίσει ένα χέρι μ’ ένα πιστόλι που σημαδεύει δυο εραστές και θα πιστέψει εμμονικά πως υπήρξε μάρτυρας φόνου.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΡΗ

Αγγλίδα μόνη, σε διακοπές στις Σπέτσες, παρατηρεί φασαριόζικη οικογένεια λουόμενων και, συνειρμικά, ο νους της «σκαλίζει» διαρκώς τραύματα του δικού της νεανικού παρελθόντος, λάθη μητρότητας κι επιλογές μιας ζωής που… έχασε.

ΟΥΠΣ 2! Ο ΝΩΕ ΞΑΝΑ ΕΦΥΓΕ...

Οι περιπέτειες του Φίνι και της Λία συνεχίζονται, αυτή τη φορά εκτός κιβωτού, όταν μετά από ένα απρόσμενο συμβάν καταλήγουν στον ωκεανό. Τώρα θα πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να επανενωθούν με την οικογένειά τους πριν να είναι αργά!

ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ

Τρεις οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε τριώροφο κτήριο στα προάστια της Ρώμης, αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων στις εσωτερικές σχέσεις τους, που δεν λένε να λυθούν όσα χρόνια κι αν περάσουν.

ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

Χήρα δολοφονημένου Βάσκου πολιτικού λαμβάνει επιστολή από τον φυλακισμένο, πλέον, εκτελεστή του συζύγου της, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία να τη συναντήσει. Τα έντεκα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, άραγε, μπορούν να έχουν γιατρέψει τις πληγές;