FreeCinema

Follow us

BABEL (2006)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου
  • ΚΑΣΤ: Μπραντ Πιτ, Κέιτ Μπλάνσετ, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Ρίνκο Κικούτσι, Αντριάνα Μπαράσα, Ελ Φάνινγκ, Νέιθαν Γκαμπλ, Μάικλ Πένια, Γιακούσο Κότζι, Τζέιμι ΜακΜπράιντ, Εμίλιο Ετσεβαρία
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 143'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ζευγάρι Αμερικανών σε κρίση γάμου περνά τις διακοπές του στο Μαρόκο, στην έρημο του οποίου συναντιέται με την τραγωδία. Μια λεπτομέρεια της ιστορίας τους συνδέεται «μοιραία» με τις ζωές τεσσάρων διαφορετικών οικογενειών που βρίσκονται… σκόρπιες στον πλανήτη!

Υπάρχει ένας απλός τρόπος με τον οποίο μπορείς να… γκρεμίσεις τούτο το φιλμικό οικοδόμημα που αποκαλείται «Βαβέλ»: αρχίζεις να αφηγείσαι την πλοκή του έργου. Στεγνά! Μια φορά κι έναν καιρό, τουρίστας από το Τόκιο πάει για κυνήγι στο Μαρόκο, γίνεται φίλος με τον οδηγό του και του χαρίζει την καραμπίνα του. Εκείνος την πουλά σε τσοπάνη, τα παιδιά του οποίου παίζουν σκοποβολή μαζί της και πετυχαίνουν Αμερικανίδα τουρίστρια επιβαίνουσα σε διερχόμενο πούλμαν. Ο σύζυγός της πασχίζει να τη σώσει στην ερημιά, ενώ στο σπιτικό τους η γκουβερνάντα των παιδιών τους πρέπει να πάει στο γάμο του γιου της στο Μεξικό και δεν έχει που να τ’ αφήσει. Το «E.T. phone home» είναι από άλλη ταινία…

Αυτό που θαυμάσαμε στο «Amores Perros» (2000), πλέον έχει μετατραπεί σε… τρις εξαμαρτείν μανιέρα για τον Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Το ταλέντο στη σκηνοθεσία είναι αδιαμφισβήτητο. Επιλέγοντας, όμως, να γυρίσει ένα τέτοιο κραυγαλέο σενάριο, όπου η απιθανότητα εξοργίζει με μοναδικό σκοπό να πλαντάξει ο θεατής, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Γιατί αυτές τις κουκίδες παγκοσμιοποίησης ούτε ο Θεός ο ίδιος δε θα μπορούσε να τις ενώσει! Και ο Ινιάριτου δεν είναι Θεός. Αν τώρα ένας jongleur των εικόνων νομίζει πως μπορεί να κατευθύνει τη μοίρα με τέτοιο τρόπο και να μας πει με θράσος ν’ αντιμετωπίσουμε το φιλμ ρεαλιστικά, τότε αυτοί που θα τον ακολουθήσουν είναι άξιοι… της μοίρας τους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Δεν είχα ξοδέψει και πολλές λέξεις για τούτο εδώ στο έντυπο στο οποίο εργαζόμουν τότε. Δηλαδή, τι άλλο να πεις γ’ αυτό το ανέκδοτο σεναρίου δραματικής ταινίας που στη μισή της διάρκεια σε κάνει να θέλεις να βάλεις τα γέλια;


MORE REVIEWS

ΓΑΖΑ, ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

Ηλικιωμένος ψαράς στη Γάζα είναι κρυφά ερωτευμένος με γυναίκα που βλέπει καθημερινά στην αγορά. Η τυχαία ανεύρεση αρχαίου αγάλματος περιπλέκει τα αισθηματικά του προβλήματα.

ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ

Σ’ ένα απομακρυσμένο, παραδοσιακό εργοστάσιο παραγωγής τούβλων, ένας άνδρας θα «παίξει» το τελευταίο χαρτί της προσωπικής του επανάστασης, όταν το αφεντικό ανακοινώσει το κλείσιμό του και, συνακόλουθα, την απόλυση των λιγοστών εργαζόμενων σ’ αυτό.

ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΓΑΜΟ

Δέκα χρόνια σχέσης, γάμου και χωρισμού, μέσα από στιγμές της ζωής της Μαριάν και του Γιόχαν.

ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΨΥΧΩΝ

Φιλόδοξος τυχοδιώκτης, με ταλέντο να χειραγωγεί τους ανθρώπους, ανέρχεται κοινωνικά παριστάνοντας το μέντιουμ και σε συνδυασμό με μία ψυχίατρο δίχως ηθικές αναστολές, ετοιμάζεται να κατακτήσει τον κόσμο, παραγνωρίζοντας τη σημασία του… «απ' τα ψηλά στα χαμηλά».

ΡΑΪΝΕΡ ΒΕΡΝΕΡ ΦΑΣΜΠΙΝΤΕΡ

Η ζωή του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, όπως την όρισε η σκηνοθετική του καριέρα μέσα στο διάστημα μιας δεκαπενταετίας.