FreeCinema

Follow us

ΣΩΣΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ (2021)

(SALVAR EL ÁRBOL)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ίκερ Άλβαρεζ, Χαϊζέα Παστόρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 74'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Μια ομάδα από ξωτικά – προστάτες των δέντρων θα κάνουν ό,τι περνά από τα μικροσκοπικά τους χέρια, προκειμένου να καταφέρουν να σώσουν το πάρκο της πόλης από τα σατανικά σχέδια του Δημάρχου, ο οποίος θέλει να το μετατρέψει σε… τεχνολογικό ανοσιούργημα!

Βέβαια, ακόμα και το εν λόγω ανοσιούργημα του συγκεκριμένου Δημάρχου, μάλλον δεν θα φτουράει τίποτα μπροστά στο απελπιστικά κακό animation που θα αποφασίσετε (αν είστε τόσο τολμηροί…) να πάτε τα μικρά σας. Θέλω να διαβάσετε προσεκτικά τούτες τις αράδες: πρόκειται για ένα από τα χειρότερα (αν όχι το χειρότερο) animation που έχει έρθει εδώ και καιρό στις ελληνικές αίθουσες! Τόσο μοναδικά κακό, που θα σας πιάσουν τα κλάματα, όχι από συγκίνηση, αλλά από τα νεύρα σας!

Ο κακιότερος όλων των κακών Δημάρχων τούτου του κόσμου, αποφασίζει ν’ αποψιλώσει το πάρκο της πόλης, αντικαθιστώντας τα μεγάλα, πλουμιστά δέντρα που το κοσμούν με τεράστιες γιγαντο-οθόνες, wi-fi και άσχημες κεραίες. Ένα από τα δέντρα αυτά ανήκει στον Τίμι, ένα δυναμικό ξωτικό που δεν θ’ αφήσει το σπίτι του να χαθεί έτσι απλά από τα χέρια των διαβολικών ανθρώπων. Μαζί με τα υπόλοιπα ξωτικά που κατοικούν στα δέντρα του πάρκου (με βασικό σκοπό να τ’ αγαπούν και να τα προστατεύουν), ο Τίμι θα ξεκινήσει έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο και την καταστροφική μανία των μπουλντοζών που ολοένα και πλησιάζουν, με απώτερο στόχο να εξαφανίσουν και την τελευταία πνοή πρασίνου της πόλης. Θα καταφέρει ο Τίμι, η Λίζα και τα υπόλοιπα ξωτικά να σώσουν τα σπίτια τους και να δώσουν στο πάρκο παράταση ζωής;

Και απαντώ: ποιος νοιάζεται; Να το ξαναπώ, σε περίπτωση που δεν έγινα κατανοητή. Ποιος νοιάζεται; Δεν ξέρω τι ακριβώς είχαν στο μυαλό τους οι Ίκερ Άλβαρεζ και Χαϊζέα Παστόρ όταν σκηνοθετούσαν αυτό εδώ το εξάμβλωμα, θέλω όμως να ελπίζω πως οι προθέσεις τους ήταν πολύ πιο αγνές από το «καλλιτεχνικό» αποτέλεσμα τούτης της ταινίας, που κυριολεκτικά κάνει ακόμα και τα 74 λεπτά της διάρκειάς της να μοιάζουν με αιωνιότητα (και μια μέρα).

Αρχικά, το ίδιο το σχέδιο είναι τόσο εξόφθαλμα κακό (προφανώς λόγω ελλιπέστατου budget), που μάλλον θα ήταν προτιμότερο οι Ίκερ και Χαϊζέα να έκαναν τα λεφτά… σουβλάκια, μπας και λιγδώσει λιγάκι το αντεράκι τους, διότι μέλλον μετά από τέτοιο φιλμ δεν βλέπω… Αντιλαμβάνομαι την απόπειρα να καταστήσουν τα θέματα της κλιματικής αλλαγής και της αλόγιστης καταστροφής του περιβάλλοντος κατανοητά στις μικρότερες (πολύ μικρότερες) ηλικίες μέσω ενός κινουμένου σχεδίου που φέρνει τα ξωτικά – προστάτες της Φύσης απέναντι στους κακούς, συμφεροντολόγους και πολιτικάντηδες ανθρώπους, όταν όμως το 3D animation σου συναγωνίζεται τον… Clippy, το συνδετήρα – βοηθό του Microsoft Office που μεσουράνησε στους υπολογιστές μας από τα τέλη του 1990 ως τα μέσα του 2000 (προδίδω την ηλικία μου, τόσο έξαλλη έχω γίνει!), τότε καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γενικά, αν θέλετε να δείτε χαρακτήρες που σπάνε νεύρα, παιδάκια να γκρινιάζουν επειδή τους παίρνουν τα tablets, κακούς διαλόγους, άθλιο animation, ηθικολογική πλοκή για αρχάριους και κάτι ξωτικά βγαλμένα από τους χειρότερους εφιάλτες των Teletubbies (φανταστείτε το λίγο), το «Σώσε το Δέντρο» είναι μια χαρά. Αν θέλετε να σώσετε τους εαυτούς σας, βγείτε έξω κι αγκαλιάστε ένα δέντρο για 74 λεπτά.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.