FreeCinema

Follow us

RUNAWAY DAY (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Road Movie Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δημήτρης Μπαβέλλας
  • ΚΑΣΤ: Μαρία Σκουλά, Μάκης Παπαδημητρίου, Ερρίκος Λίτσης, Κωνσταντίνος Σταρίδας, Εύα Βόγλη, Υβόννη Μαλτέζου, Χρήστος Στέργιογλου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 82ʼ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Συμβία λεφτά (ο οποίος βάζει μπάτσους να τη γυρέψουν) με δυό παιδιά «την κάνει» με το αμάξι. Χρεωμένος άνεργος αφήνει σπίτι και μάνα για τους δρόμους με περίεργο τύπο επίμονα στα ίχνη του. Αφροελληνίδα κορασίδα βολτάρει και αυτή. Πώς θα έρθουν κοντά ενώ περαιτέρω Amber και Silver Alert χτυπάνε tilt τύπου επιδημία στο εν πολλοίς έρημο λεκανοπέδιο;

Μην το ψάχνεις. Ευπρόσδεκτη η πλήρης εκδήλωση – επιτέλους – του κινηματογραφιτζίδικου ιού και στον, όχι άμοιρο οράματος και ικανοτήτων, πολυτεχνίτη Δημήτρη Μπαβέλλα – που όμως χάνεται κλιμακούμενα άρρωστα στην πρώτη γύρα του. Πάρε την αισθητικοποίηση: την τράβαγε ο οργανισμός τού b και cine-fantastique στοιχείου αλλά η 16 mm μονοχρωμία λέει κάτι (διπλής ανάγνωσης) μόνο για την κατάθλα στην πρωτεύουσα της δαμοκλείου σπάθης τού Grexit – και επικάθεται δίκην… νέφους στον τόνο (εκ περιτροπής μυστηρίου, δράματος, ένα μόνο τσικ μπουρλέσκ) που αντανακλούν τα επισυμβαινόμενα. Πάρε τη συνιστώσα περί χαμένης αθωότητας: ασφυκτιά στην αλληγορία εθνοκρίσης, ενώ το δεύτερο στάδιο (η εξωτερίκευση των μύχιων πόθων των προσβεβλημένων) της ασθένειας «απόδραση απ’ το κλεινόν άστυ» μετά βίας γίνεται διακριτό στην πλοκή, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτυχίας μια επίσκεψη της φευγάτης μαμάς σε τσοντάδικο πριν απ’ το πρέπον άγγιγμά της από έναν ομοιοπαθώς ξέμπαρκο νεαρό σε γιαπί. Πάρε τη… λιακοπουλική καρικατούρα τού μπαμπά τού «Κυνόδοντα» που (εν είδει «η συνέχεια προσεχώς»;) πετυχαίνει μόνο στο να διαφημίσει το «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» τής, οιονεί συνσεναριογράφου εδώ, Ελίνας Ψύκου. Πάρε το διδαγμένο «γύρω-γύρω όλοι» μούγγας ή «ποιος είμαι, πού πάω» τού ερμηνευτικού όχλου: στιγμές τού «φάτσα» Μάκη Παπαδημητρίου μόνο σώζονται.

Όλα αυτά προτού στην κλιμάκωση ένα live των The Mongrelettes στο Ολυμπιακό Χωριό ρίξει τον Καουρισμάκι στην ύφεση της Ψωροκώσταινας, μυθοπλαστικές αβλεψίες – όπως η απειλή των χειροπέδων στη φυγά από τους δύο (σα θιασώτες του Movember, είναι αυτό comic relief;) αστυνομικούς – εκδηλωθούν άσχημα, το πέρα δώθε των κεντρικών προσώπων στις γειτονιές τού κέντρου εκτεθεί στα ρακόρ γεωγραφικώ τω τρόπω για όποιον ξέρει το δήμο τής Αθήνας (εκτός αν ο δημιουργός θεωρεί ότι το κοινό του είναι εκτός της χώρας, αν κρίνω από το ότι η κόπια που προβλήθηκε στους δημοσιογράφους είχε αποκλειστικά αγγλικά générique και υπότιτλους), μία λογιστική αλχημεία δυνητική οικονομική πανάκεια το γυρίσει σε Φρανκ Κάπρα από το μέλλον (το «Star Trek» συγκεκριμένα!). Και όλα μαζί πάνε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα, όπως το προ ετών ντόπιο «Το Χάρισμα» της Χριστίνας Ιωακειμίδου, αν το… τελείωνε ο Ρομέρο. Μη χάσετε, πάντως, την (και αυτήν ενταγμένη γραφικά ημιερασιτεχνικά) ουβερτούρα View-Master πηγής ΠΕΚ, μία έξυπνη αφετηρία για μία μεγάλου μήκους, που στην τελική δείχνει σα μία μικρού τραβηγμένη αντιπροκρούστεια. Γιατί το «Runaway Day» δεν είναι το φιλμ που τρέχεις για να δεις. Να μη σου πω ότι είσαι εσύ που, μάλλον, θα τρέξεις να ξεφύγεις από δαύτο…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γούσταρες το «Αν…»; Μην ασχολείσαι (περίμενε τη Χρυσή Σφαίρα εσύ). Σου «μιλάνε» οι καλτιές και το weird wave; Σε αφορά, αλλά θα σε απογοητεύσει από αρκετά έως πολύ. Το ελληνικό που θες (ακόμα;) είναι Βουγιουκλάκη, Βλαχοπούλου κ.ο.κ.; Φτου ξελευτερία.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.