FreeCinema

Follow us

RUNAWAY DAY (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Road Movie Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δημήτρης Μπαβέλλας
  • ΚΑΣΤ: Μαρία Σκουλά, Μάκης Παπαδημητρίου, Ερρίκος Λίτσης, Κωνσταντίνος Σταρίδας, Εύα Βόγλη, Υβόννη Μαλτέζου, Χρήστος Στέργιογλου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 82ʼ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Συμβία λεφτά (ο οποίος βάζει μπάτσους να τη γυρέψουν) με δυό παιδιά «την κάνει» με το αμάξι. Χρεωμένος άνεργος αφήνει σπίτι και μάνα για τους δρόμους με περίεργο τύπο επίμονα στα ίχνη του. Αφροελληνίδα κορασίδα βολτάρει και αυτή. Πώς θα έρθουν κοντά ενώ περαιτέρω Amber και Silver Alert χτυπάνε tilt τύπου επιδημία στο εν πολλοίς έρημο λεκανοπέδιο;

Μην το ψάχνεις. Ευπρόσδεκτη η πλήρης εκδήλωση – επιτέλους – του κινηματογραφιτζίδικου ιού και στον, όχι άμοιρο οράματος και ικανοτήτων, πολυτεχνίτη Δημήτρη Μπαβέλλα – που όμως χάνεται κλιμακούμενα άρρωστα στην πρώτη γύρα του. Πάρε την αισθητικοποίηση: την τράβαγε ο οργανισμός τού b και cine-fantastique στοιχείου αλλά η 16 mm μονοχρωμία λέει κάτι (διπλής ανάγνωσης) μόνο για την κατάθλα στην πρωτεύουσα της δαμοκλείου σπάθης τού Grexit – και επικάθεται δίκην… νέφους στον τόνο (εκ περιτροπής μυστηρίου, δράματος, ένα μόνο τσικ μπουρλέσκ) που αντανακλούν τα επισυμβαινόμενα. Πάρε τη συνιστώσα περί χαμένης αθωότητας: ασφυκτιά στην αλληγορία εθνοκρίσης, ενώ το δεύτερο στάδιο (η εξωτερίκευση των μύχιων πόθων των προσβεβλημένων) της ασθένειας «απόδραση απ’ το κλεινόν άστυ» μετά βίας γίνεται διακριτό στην πλοκή, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτυχίας μια επίσκεψη της φευγάτης μαμάς σε τσοντάδικο πριν απ’ το πρέπον άγγιγμά της από έναν ομοιοπαθώς ξέμπαρκο νεαρό σε γιαπί. Πάρε τη… λιακοπουλική καρικατούρα τού μπαμπά τού «Κυνόδοντα» που (εν είδει «η συνέχεια προσεχώς»;) πετυχαίνει μόνο στο να διαφημίσει το «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» τής, οιονεί συνσεναριογράφου εδώ, Ελίνας Ψύκου. Πάρε το διδαγμένο «γύρω-γύρω όλοι» μούγγας ή «ποιος είμαι, πού πάω» τού ερμηνευτικού όχλου: στιγμές τού «φάτσα» Μάκη Παπαδημητρίου μόνο σώζονται.

Όλα αυτά προτού στην κλιμάκωση ένα live των The Mongrelettes στο Ολυμπιακό Χωριό ρίξει τον Καουρισμάκι στην ύφεση της Ψωροκώσταινας, μυθοπλαστικές αβλεψίες – όπως η απειλή των χειροπέδων στη φυγά από τους δύο (σα θιασώτες του Movember, είναι αυτό comic relief;) αστυνομικούς – εκδηλωθούν άσχημα, το πέρα δώθε των κεντρικών προσώπων στις γειτονιές τού κέντρου εκτεθεί στα ρακόρ γεωγραφικώ τω τρόπω για όποιον ξέρει το δήμο τής Αθήνας (εκτός αν ο δημιουργός θεωρεί ότι το κοινό του είναι εκτός της χώρας, αν κρίνω από το ότι η κόπια που προβλήθηκε στους δημοσιογράφους είχε αποκλειστικά αγγλικά générique και υπότιτλους), μία λογιστική αλχημεία δυνητική οικονομική πανάκεια το γυρίσει σε Φρανκ Κάπρα από το μέλλον (το «Star Trek» συγκεκριμένα!). Και όλα μαζί πάνε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα, όπως το προ ετών ντόπιο «Το Χάρισμα» της Χριστίνας Ιωακειμίδου, αν το… τελείωνε ο Ρομέρο. Μη χάσετε, πάντως, την (και αυτήν ενταγμένη γραφικά ημιερασιτεχνικά) ουβερτούρα View-Master πηγής ΠΕΚ, μία έξυπνη αφετηρία για μία μεγάλου μήκους, που στην τελική δείχνει σα μία μικρού τραβηγμένη αντιπροκρούστεια. Γιατί το «Runaway Day» δεν είναι το φιλμ που τρέχεις για να δεις. Να μη σου πω ότι είσαι εσύ που, μάλλον, θα τρέξεις να ξεφύγεις από δαύτο…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γούσταρες το «Αν…»; Μην ασχολείσαι (περίμενε τη Χρυσή Σφαίρα εσύ). Σου «μιλάνε» οι καλτιές και το weird wave; Σε αφορά, αλλά θα σε απογοητεύσει από αρκετά έως πολύ. Το ελληνικό που θες (ακόμα;) είναι Βουγιουκλάκη, Βλαχοπούλου κ.ο.κ.; Φτου ξελευτερία.


MORE REVIEWS

ΥΠΟΨΙΕΣ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει.

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ

Η Κάρολ, μια υπερευαίσθητη νεαρή κοπέλα που δουλεύει σε ινστιτούτο αισθητικής και συγκατοικεί με την αδελφή της σ’ ένα λονδρέζικο διαμέρισμα, απομονώνεται σταδιακά από τον κοινωνικό περίγυρο, εξαιτίας της αποστροφής της προς τους άνδρες και το σεξ. Ο διαρκώς αυξανόμενος εγκλεισμός της, όμως, θα την βυθίζει όλο και περισσότερο στην παράνοια.

ΠΟΥ ΠΑΩ ΠΑΛΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Κατά το δελτίο Τύπου, «ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμιά του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του».

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΠΕΛΑΣ

Πληρωμένος δολοφόνος πιάνει δωμάτιο ξενοδοχείου έναντι δικαστικού μεγάρου, προκειμένου να καθαρίσει μάρτυρα που ετοιμάζεται να κελαηδήσει. Ο αυτοκτονικός γείτονάς του, όμως, τού κάνει τη ζωή κόλαση.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ

Άπαξ της αποφυλάκισής του, πρώην κατάδικος επιχειρεί να μπει στον ίσιο δρόμο. Παντρεύεται την πιστή του αγαπημένη, πιάνει δουλειά, νοικοκυρεύεται, σύντομα όμως ανακαλύπτει πως ο κόσμος είναι άδικος για τους πρώην κατάδικους που επιχειρούν να μπουν στον ίσιο δρόμο...