FreeCinema

Follow us

Ο ΡΟΝ ΧΑΛΑΣΕ (2021)

(RON'S GONE WRONG)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Φιλίπ Βάιν, Σάρα Σμιθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο εσωστρεφής πιτσιρικάς Μπάρνεϊ επιθυμεί διακαώς ν’ αποκτήσει το τελευταίο τεχνολογικό δημιούργημα που απευθύνεται σε παιδιά, ένα Bubble ρομποτάκι το οποίο διαφημίζεται ως ο νέος καλύτερός σου φίλος. Ο οικονομικά στρυμωγμένος μπαμπάς του θα του δωρίσει ένα… ελαττωματικό Bubble, τον Ρον, ο οποίος απλά σπέρνει την καταστροφή!

Παιδικά animation, όπως όλοι γνωρίζουμε, βγαίνουν διαρκώς και με το τσουβάλι, με τα περισσότερα να προκύπτουν αμφιβόλου ποιότητας και αποτελέσματος. Εάν δεν υπάρχει ένα όνομα σαν της Pixar, της Aardman ή του Studio Ghibli σαν μια κάποια «εγγύηση», έχουμε μάθει πια να προσεγγίζουμε το genre με επιφυλάξεις. Πόσω μάλλον όταν μια νέα ταινία αποτελεί το κινηματογραφικό ντεμπούτο ενός studio, όπως συμβαίνει στην προκειμένη. Ευτυχώς, η νεοσύστατη βρετανική Locksmith Animation, υπό την αιγίδα των 20th Century Studios, όχι μόνο εντυπωσιάζει με το ποδαρικό της, αλλά και δημιουργεί ένα από τα πιο αξιόλογα οικογενειακά φιλμ της σεζόν.

Πατώντας πάνω σε θέματα που αγγίζουν άμεσα τα σημερινά παιδιά, το «Ο Ρον Χάλασε» μιλά, με καλογραμμένο χιούμορ αλλά και στιγμές ειλικρινούς μελαγχολίας, για τον φόβο έλλειψης αληθινής επικοινωνίας μεταξύ των νεότερων γενεών, τόσο από το βλέμμα των ενηλίκων (που έγραψαν και δημιούργησαν την ταινία), όσο κι από εκείνο των ίδιων των παιδιών (θεματικά). Ο Μπάρνεϊ, ο κεντρικός ήρωας, έχει μάθει να εκτιμά την άμεση επικοινωνία και τις χαρές των απτών πραγμάτων, ερχόμενος από μία αγαπημένη αλλά και κάπως εκκεντρική οικογένεια. Ορφανός από μητέρα, μεγαλωμένος κυρίως από την πληθωρική Βουλγάρα γιαγιά του και τον αφηρημένο μικρο-εφευρέτη μπαμπά του, είναι αρκετά μοναχικός, σχετικά απομονωμένος από τους παλιούς του φίλους, οι οποίοι έχουν ήδη απορροφηθεί από τη «ζωή» στα social media, έχοντας χάσει την άμεση επαφή και τη χαρά της κοινωνικότητας, χωρίς την ανάγκη δημοτικότητας και δημοσιοποίησης της καθημερινότητας, των Likes ή των νέων και ιντερνετικών «φίλων». Σε αυτή την ανάγκη πατά και η Bubble, η εταιρεία που δημιούργησε τα Bubble Bots (εννοείται καλοπροαίρετη, αλλά και «μπηχτή» σάτιρα της Apple και παρόμοιων brands), φτιάχνοντας ένα ρομποτάκι – φίλο, στο οποίο τo κάθε παιδί «φορτώνει» όλα του τα προσωπικά δεδομένα, ώστε το bot να το «γνωρίσει» και να γίνει ο «άνθρωπός του», ο μόνος που θα ξέρει τα πάντα γι’ αυτό.

Ο Μπάρνεϊ ενδίδει στην καταναλωτική πίεση γύρω του και αποζητά κι εκείνος έναν φίλο, έστω και ηλεκτρονικό, με τον οποίο θα μοιράζεται τα συναισθήματά του, αλλά και θα έχει (επιτέλους) μια παρέα που τόσο λαχταρά. Ο μπαμπάς του, σε φάση οικονομικών δυσκολιών που αρνείται να μοιραστεί με τον μικρό του γιο, βρίσκει κατά τύχη (και παράνομα) ένα ελαττωματικό Bubble και το χαρίζει στον Μπάρνεϊ για τα γενέθλιά του. Ο Ρον, το ρομποτάκι του οποίου οι ρυθμίσεις δυσλειτουργούν και τα δεδομένα δεν μπορούν να «φορτωθούν» σωστά, είναι μεν φιλικός και πρόθυμος να μάθει τα πάντα για τον νέο του φίλο, ωστόσο τα ελαττώματά του τον κάνουν να έχει αλλοπρόσαλλη και «αναρχική» συμπεριφορά! Όταν τα υπόλοιπα Bubbles λειτουργούν στην… απρόσωπη εντέλεια, ο Ρον καταφέρνει και δίνει στον Μπάρνεϊ την ευκαιρία να μάθει την αληθινή έννοια της φιλίας. Γι’ αυτό και η μαμά – εταιρεία αρχίζει να τους καταδιώκει με σκοπό να καταστρέψει τον Ρον, επειδή «αμαυρώνει» το όνομά της και απειλεί να κάνει ζημιά μέχρι και στις μετοχές της.

Το σενάριο είναι ώριμα γραμμένο και το σκηνοθετικό team κάνει εξαιρετική δουλειά στην καθοδήγηση αυτού του animation, του οποίου η γενική ποιότητα δουλειάς θυμίζει έντονα πρόσφατες παραγωγές της Pixar, πράγμα εντυπωσιακό για μια καινούργια εταιρεία όπως η Locksmith. Αλλά και η αφηγηματική δομή προσομοιάζει σ’ εκείνες τις γνώριμες της Pixar, όπου οι αρχικά χαλαροί τόνοι με την πλούσια ανάλυση χαρακτήρων και τις γερές δόσεις χιούμορ και συγκίνησης, αντικαθίστανται στο τελευταίο μέρος με πιο περιπετειώδεις σεκάνς κυνηγητού και κινδύνου για τους χαρακτήρες, ως την happy end επίλυση των προβλημάτων. Η αγγλόφωνη εκδοχή του φιλμ έχει το extra προνόμιο των φωνών ηθοποιών που έχουν διαπρέψει στην κωμωδία, όπως ο Ζακ Γκαλιφιανάκις (σκέτη απόλαυση ως Ρον), η Ολίβια Κόλμαν (ως… Βουλγάρα γιαγιά!) και ο Εντ Χελμς (ο μπαμπάς). Είτε στην original version, είτε στην ελληνική μεταγλώττιση, το «Ο Ρον Χάλασε» είναι μία παιδική, μεν, εξαιρετικά προσεγμένη και άκρως ψυχαγωγική, δε, πρόταση για οικογενειακή έξοδο στο σινεμά. Και ίσως, κατόπιν της προβολής, μια συζήτηση για τα μηνύματα και τα νοήματά της με τα νεότερα μέλη της φαμίλιας, να ωφελήσει αμφότερες γενιές…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Animation που οι ενήλικες λάτρεις του είδους μπορούν άνετα (και απενοχοποιημένα) να παρακολουθήσουν και χωρίς τη συνοδεία ανηλίκων, αλλά ιδανικό (και) για παιδιά του δημοτικού ή του γυμνασίου που βρίσκονται πάνω-κάτω στην ίδια θέση με τον Μπάρνεϊ, προσπαθώντας να ισορροπήσουν την αληθινή ζωή με τους καταιγιστικούς πειρασμούς (ή και τους κινδύνους) της ιντερνετικής τους παρουσίας.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.