FreeCinema

Follow us

RESIDENT EVIL: DEATH ISLAND (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εϊκίρο Χασούμι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Οι πρωταγωνιστές των πρώτων έξι παιχνιδιών της σειράς «Resident Evil» οδηγούνται στο Αλκατράζ, ερευνώντας μια νέα μετάλλαξη του ιού Τ που μετατρέπει τους ανθρώπους σε ζόμπι. Εκεί θα συγκρουστούν με τα απέθαντα πλάσματα, αλλά και με τον αυτουργό της νέας απειλής που κρέμεται πάνω από ολόκληρο τον πλανήτη.

Γνωρίζω αρκετά για το franchise του «Resident Evil», αλλά ομολογώ πως δεν θυμάμαι καλά τις live-action ταινίες που είχα δει μικρός κι ούτε έχω τερματίσει κανένα παιχνίδι. Ξέρω, βέβαια, τι κάνει (πάνω κάτω) ξεχωριστό το κάθε παιχνίδι, ποια είναι η ουσία της σειράς σε κάθε έκδοσή της. Από εκείνη των ταινιών animation, όπου το «Death Island» αποτελεί το τρίτο μέρος, ομολογώ πως δηλώνω πρωτάρης. Συνεπώς, η ερώτηση ήταν απλή για μένα: μπορεί τούτο το φιλμ να το παρακολουθήσει ένας fan της δράσης και του τρόμου αυτόνομα; Μπορεί να σταθεί σαν μια ταινία είδους, με την οποία θα νιώσει ότι δεν πέταξε τα λεφτά του; Οφείλω να πω… μάλλον όχι.

Το φιλμ ξεκινά μ’ ένα flashback, όταν ο αρχικός ιός έχει αρχίσει να εξαπλώνεται από την Raccoon City (η βασική πόλη των παιχνιδιών), όπου βλέπουμε μια ομάδα στρατιωτών της Umbrella Co. (που δημιούργησε τον ιό) να προσπαθεί να εκκενώσει επιστήμονες της εταιρείας και κυβερνητικά στελέχη. Αυτό δεν πάει πολύ καλά και καταλήγουμε με τους δύο βασικούς μας στρατιώτες, αφού έχει εξερευνηθεί το τυπικό κλισέ των ταινιών με ζόμπι «πως να σκοτώσεις κάποιον που πριν λίγο ήταν φίλος σου;», να πρέπει να αλληλοσκοτωθούν επειδή ο ένας δαγκώθηκε. Στη συνέχεια, συστήνονται οι βασικοί πρωταγωνιστές μας, πράκτορες που μάχονται κατά των ζόμπι, μέσω κάποιων ομολογουμένως καλών σεκάνς δράσης και αγωνίας.

Υπάρχει μία σκηνή αγωνίας που δείχνει τις survival horror καταβολές του παιχνιδιού. Η Τζιλ Βάλενταϊν εξερευνά μόνη της ένα σπίτι που μπορεί να έχει επιζώντες κι εδώ έχουμε έχουμε το πρώτο και μοναδικό jump scare του έργου. Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε τον συμπολεμιστή της Κρις Ρέντφιλντ και λαμβάνουμε τις απαραίτητες πληροφορίες για το σύνολο των χαρακτήρων και τα γεγονότα από τις δύο προηγούμενες ταινίες. Σε χαρακτηριστική σκηνή δράσης, έχουμε την εισαγωγή σ’ ένα άλλο κομμάτι της πλοκής, με τον ανεξάρτητο πράκτορα Λίον Κένεντι, το οποίου ο στόχος του είναι να καταδιώξει ένα van, αλλά καταλήγει σε μάχη μοτοσυκλετών με μια μυστηριώδη γυναίκα. Η κατάρριψη των νόμων της βαρύτητας σ’ αυτή τη μάχη, καθώς και κάποια ευφάνταστα σημεία της που σκηνοθετούνται δυναμικά και με κάλυψη που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του animation, μου θύμισαν «The Matrix Reloaded» (2003) και αυτή ήταν μια ελπιδοφόρα στιγμή για ότι επρόκειτο ν’ ακολουθήσει.

Πολύ σύντομα, όλα αυτά τελειώνουν και η ταινία (τρόπον τινά) μπαίνει σε… ράγες. Τα πάντα είναι άκρως προβλέψιμα. Από τα κίνητρα και την ελάχιστη ανάπτυξη χαρακτήρων ώς τα κομμάτια της δράσης και της αγωνίας στο κυρίως μέρος της πλοκής, στο Αλκατράζ. Ο βασικός κακός είναι μια έκπληξη που… δεν είναι και τόσο, ενώ τα κίνητρά του (τα οποία δίνονται σ’ ένα exposition dump που κράτησε κάτι σαν είκοσι από τα ογδόντα επτά λεπτά της συνολικής διάρκειας του φιλμ!) μπορούν να συνοψιστούν στο στερεότυπο «η έννομη δικαιοσύνη είναι αδικία, δεν υπάρχει καλό και κακό, οπότε ο κόσμος πρέπει να καεί». Προσπαθούν ν’ αναπτυχθούν ακόμη και οι μικρότεροι χαρακτήρες, αλλά με τρόπο που έχουμε δει χίλιες φορές σε ταινίες δράσης και, κυρίως, έχουν να κάνουν με κάτι που συνέβη σε προηγούμενο έργο ή στα πιο συνηθισμένα αρχέτυπα.

Αντίστοιχα, και το animation είναι μεν ποιοτικό, όμως, αυτό το φωτορεαλιστικό στυλ το είδαμε (καλύτερα) και στο «Love, Death & Robots», ενώ το λες και κατώτερο από εκείνο των τελευταίων παιχνιδιών της σειράς. Τρόμος δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου, πέραν από το σχεδιασμό των πιο εξελιγμένων ζόμπι / τεράτων, ο οποίος όμως δε συστήνει και κάτι το καινούργιο για οποιονδήποτε έχει παίξει πέντε-δέκα παιχνίδια τρόμου ή φαντασίας. Οι σκηνές δράσης λύνονται σαν νομοτέλεια και δεν υπάρχει πραγματικός κίνδυνος (εκτός από μια πιθανότητα μόλυνσης των πρωταγωνιστών, αλλά έχουμε ήδη ενημερωθεί πως φτιάχνεται εμβόλιο, άρα ξέρουμε ήδη τι θα γίνει). Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αμάρτημα για ταινία δράσης και τρόμου από το να μη σε κάνει να αγωνιάς. Αν σε αυτό προσθέσουμε το ότι οι ήρως του φιλμ δεν έχουν κάποιον ηθικό διχασμό ή εσωτερική διαμάχη πέραν από τη δύναμη της φιλίας και την προστασία της ζωής, το «Death Island» ενδείκνυται κυρίως για να κοιμηθείτε στην αίθουσα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αυστηρά και μόνο αν έχεις δει τις δύο προηγούμενες ταινίες της σειράς και θες να δεις τι θα γίνει. Για τους υπόλοιπους, θεωρώ πως αν θέλουν να παρακολουθήσουν δράση μαζί με τρόμο, αυτή την εβδομάδα καλύτερα να… ξεθάψουν κάτι παλιό κι αγαπημένο στο home entertainment. Κλισέ στο κλισέ στο κλισέ στο κλισέ. Γιατί να πληρώσει κανείς για μια ταινία χωρίς καμία έκπληξη;


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.