FreeCinema

Follow us

ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ (2015)

(REMEMBER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ατόμ Εγκογιάν
  • ΚΑΣΤ: Κρίστοφερ Πλάμερ, Μάρτιν Λαντάου, Γιούργκεν Πρόχνοφ, Ντιν Νόρις, Μπρούνο Γκαντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Μετά τον θάνατο της γυναίκας του, ο ενενηντάχρονος Ζεβ, ο οποίος πάσχει από άνοια, ακολουθεί τις οδηγίες ενός φίλου του, προκειμένου να εντοπίσει και να σκοτώσει τον αξιωματικό των SS που εξόντωσε την οικογένειά του στο Άουσβιτς.

Από πού θέλεις να αρχίσουμε; Από το ότι ο Ατόμ Εγκογιάν βρήκε «ενδιαφέρουσα» ακόμη μια ιστορία για το Ολοκαύτωμα; Ότι πρόκειται για ένα γηριατρικό «Memento» σε… slow motion; Ότι σχεδόν τα πάντα σε αυτή την ταινία είναι αναληθοφανή, εξωφρενικά και γελοία; Αν υπάρχει κάτι που διασώζεται είναι ο Κρίστοφερ Πλάμερ, ένας ηθοποιός που τον θαυμάζεις σε ό,τι και να παίζει και καταφέρνει να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του. Η ταινία από την άλλη πλευρά κάνει ό,τι μπορεί για να τον εκθέσει, κάτι που καταφέρνει με πολλούς ακόμη ηθοποιούς από το κατά τα άλλα καλό καστ.

Το «Γράμμα από το Παρελθόν» ξεκινά με τον Ζεβ, έναν ηλικιωμένο άνδρα, να ξυπνά στο γηροκομείο που ζει, αναζητώντας τη γυναίκα του. Μόνο που αυτή έχει πεθάνει πριν λίγο καιρό και εκείνος δεν το θυμάται καν, αφού πάσχει από άνοια. Είναι λειτουργικός, αλλά χρειάζεται υποβοήθηση για να συνειδητοποιήσει ποιο το περιβάλλον και τα πρόσωπα γύρω του. Έτσι, ο φίλος του Μαξ, ο οποίος έχει και αυτός επιβιώσει από το Άουσβιτς και είναι καθηλωμένος σε καροτσάκι, ετοιμάζει ένα σημείωμα που θα θυμίζει κάθε τόσο στον Ζεβ ποιος είναι και ποια είναι η αποστολή του: να εντοπίσει έναν αξιωματικό των SS που ζει πια στην Αμερική και είναι υπεύθυνος για τον θάνατο πολλών Εβραίων. Τέσσερις άνδρες, όμως, έχουν το ίδιο όνομα.

Από εκεί και πέρα, θέλει πραγματικά μεγάλη υπομονή για να αντέξεις όσα επιφυλάσσει το σενάριο στον Κρίστοφερ Πλάμερ (και σε εμάς). Την κάνει από το γηροκομείο, αγοράζει όπλο με μεγάλη ευκολία, περνάει σύνορα με ληγμένο διαβατήριο (και το όπλο), βρίσκει τον πρώτο, τον δεύτερο, στον τρίτο το θέμα σκαλώνει γιατί έχει πεθάνει και αντιμετωπίζει τον γιο εκείνου, μπάτσο, ρατσιστή και φιλοναζί, για να φτάσει στην τελική διεύθυνση όπου θα γίνει και η αποκάλυψη, την οποία εννοείται ότι είχες μυριστεί (διαφορετικά, θα σε έστελνε… αδιάβαστο).

Η ιστορία ξεδιπλώνεται με διαδοχικές σκηνές γυρισμένες εντελώς επίπεδα, με ερμηνείες που είναι ή απονευρωμένες ή υπερβολικές και με τη μουσική του Μάικλ Ντάνα να τσιμπάει στην ένταση μπας και τονωθεί λίγο το δράμα. Κρίμα και μόνο για τον Πλάμερ, που έχει ακόμη το κουράγιο να σηκώνει πάνω του μια ολόκληρη ταινία. Θα έπρεπε και θα του άξιζε να είναι πολύ καλύτερη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι να λέμε τώρα… Δεν υπάρχει fan club του Κρίστοφερ Πλάμερ ώστε να οργανωθεί και να πάει να τον δει να προσπαθεί να σώσει μια ταινία που δε σώζεται. Ίσως να βρεις διασκεδαστικό το «Γράμμα από το Παρελθόν» ως μελέτη στην κινηματογραφική αναληθοφάνεια.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας τύπου 100 χρονών και ψάχνει έναν από αυτούς τους Ναζί του Άουσβιτς που κρύβονται, λέει, ακόμα στην Αμερική. Σε τι ηλικία τους παίρνανε φαντάρους αυτούς τους Ναζί, πια;