FreeCinema

Follow us

ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ (2015)

(REMEMBER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ατόμ Εγκογιάν
  • ΚΑΣΤ: Κρίστοφερ Πλάμερ, Μάρτιν Λαντάου, Γιούργκεν Πρόχνοφ, Ντιν Νόρις, Μπρούνο Γκαντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Μετά τον θάνατο της γυναίκας του, ο ενενηντάχρονος Ζεβ, ο οποίος πάσχει από άνοια, ακολουθεί τις οδηγίες ενός φίλου του, προκειμένου να εντοπίσει και να σκοτώσει τον αξιωματικό των SS που εξόντωσε την οικογένειά του στο Άουσβιτς.

Από πού θέλεις να αρχίσουμε; Από το ότι ο Ατόμ Εγκογιάν βρήκε «ενδιαφέρουσα» ακόμη μια ιστορία για το Ολοκαύτωμα; Ότι πρόκειται για ένα γηριατρικό «Memento» σε… slow motion; Ότι σχεδόν τα πάντα σε αυτή την ταινία είναι αναληθοφανή, εξωφρενικά και γελοία; Αν υπάρχει κάτι που διασώζεται είναι ο Κρίστοφερ Πλάμερ, ένας ηθοποιός που τον θαυμάζεις σε ό,τι και να παίζει και καταφέρνει να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του. Η ταινία από την άλλη πλευρά κάνει ό,τι μπορεί για να τον εκθέσει, κάτι που καταφέρνει με πολλούς ακόμη ηθοποιούς από το κατά τα άλλα καλό καστ.

Το «Γράμμα από το Παρελθόν» ξεκινά με τον Ζεβ, έναν ηλικιωμένο άνδρα, να ξυπνά στο γηροκομείο που ζει, αναζητώντας τη γυναίκα του. Μόνο που αυτή έχει πεθάνει πριν λίγο καιρό και εκείνος δεν το θυμάται καν, αφού πάσχει από άνοια. Είναι λειτουργικός, αλλά χρειάζεται υποβοήθηση για να συνειδητοποιήσει ποιο το περιβάλλον και τα πρόσωπα γύρω του. Έτσι, ο φίλος του Μαξ, ο οποίος έχει και αυτός επιβιώσει από το Άουσβιτς και είναι καθηλωμένος σε καροτσάκι, ετοιμάζει ένα σημείωμα που θα θυμίζει κάθε τόσο στον Ζεβ ποιος είναι και ποια είναι η αποστολή του: να εντοπίσει έναν αξιωματικό των SS που ζει πια στην Αμερική και είναι υπεύθυνος για τον θάνατο πολλών Εβραίων. Τέσσερις άνδρες, όμως, έχουν το ίδιο όνομα.

Από εκεί και πέρα, θέλει πραγματικά μεγάλη υπομονή για να αντέξεις όσα επιφυλάσσει το σενάριο στον Κρίστοφερ Πλάμερ (και σε εμάς). Την κάνει από το γηροκομείο, αγοράζει όπλο με μεγάλη ευκολία, περνάει σύνορα με ληγμένο διαβατήριο (και το όπλο), βρίσκει τον πρώτο, τον δεύτερο, στον τρίτο το θέμα σκαλώνει γιατί έχει πεθάνει και αντιμετωπίζει τον γιο εκείνου, μπάτσο, ρατσιστή και φιλοναζί, για να φτάσει στην τελική διεύθυνση όπου θα γίνει και η αποκάλυψη, την οποία εννοείται ότι είχες μυριστεί (διαφορετικά, θα σε έστελνε… αδιάβαστο).

Η ιστορία ξεδιπλώνεται με διαδοχικές σκηνές γυρισμένες εντελώς επίπεδα, με ερμηνείες που είναι ή απονευρωμένες ή υπερβολικές και με τη μουσική του Μάικλ Ντάνα να τσιμπάει στην ένταση μπας και τονωθεί λίγο το δράμα. Κρίμα και μόνο για τον Πλάμερ, που έχει ακόμη το κουράγιο να σηκώνει πάνω του μια ολόκληρη ταινία. Θα έπρεπε και θα του άξιζε να είναι πολύ καλύτερη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι να λέμε τώρα… Δεν υπάρχει fan club του Κρίστοφερ Πλάμερ ώστε να οργανωθεί και να πάει να τον δει να προσπαθεί να σώσει μια ταινία που δε σώζεται. Ίσως να βρεις διασκεδαστικό το «Γράμμα από το Παρελθόν» ως μελέτη στην κινηματογραφική αναληθοφάνεια.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας τύπου 100 χρονών και ψάχνει έναν από αυτούς τους Ναζί του Άουσβιτς που κρύβονται, λέει, ακόμα στην Αμερική. Σε τι ηλικία τους παίρνανε φαντάρους αυτούς τους Ναζί, πια;