FreeCinema

Follow us

ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ (2015)

(REMEMBER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ατόμ Εγκογιάν
  • ΚΑΣΤ: Κρίστοφερ Πλάμερ, Μάρτιν Λαντάου, Γιούργκεν Πρόχνοφ, Ντιν Νόρις, Μπρούνο Γκαντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Μετά τον θάνατο της γυναίκας του, ο ενενηντάχρονος Ζεβ, ο οποίος πάσχει από άνοια, ακολουθεί τις οδηγίες ενός φίλου του, προκειμένου να εντοπίσει και να σκοτώσει τον αξιωματικό των SS που εξόντωσε την οικογένειά του στο Άουσβιτς.

Από πού θέλεις να αρχίσουμε; Από το ότι ο Ατόμ Εγκογιάν βρήκε «ενδιαφέρουσα» ακόμη μια ιστορία για το Ολοκαύτωμα; Ότι πρόκειται για ένα γηριατρικό «Memento» σε… slow motion; Ότι σχεδόν τα πάντα σε αυτή την ταινία είναι αναληθοφανή, εξωφρενικά και γελοία; Αν υπάρχει κάτι που διασώζεται είναι ο Κρίστοφερ Πλάμερ, ένας ηθοποιός που τον θαυμάζεις σε ό,τι και να παίζει και καταφέρνει να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του. Η ταινία από την άλλη πλευρά κάνει ό,τι μπορεί για να τον εκθέσει, κάτι που καταφέρνει με πολλούς ακόμη ηθοποιούς από το κατά τα άλλα καλό καστ.

Το «Γράμμα από το Παρελθόν» ξεκινά με τον Ζεβ, έναν ηλικιωμένο άνδρα, να ξυπνά στο γηροκομείο που ζει, αναζητώντας τη γυναίκα του. Μόνο που αυτή έχει πεθάνει πριν λίγο καιρό και εκείνος δεν το θυμάται καν, αφού πάσχει από άνοια. Είναι λειτουργικός, αλλά χρειάζεται υποβοήθηση για να συνειδητοποιήσει ποιο το περιβάλλον και τα πρόσωπα γύρω του. Έτσι, ο φίλος του Μαξ, ο οποίος έχει και αυτός επιβιώσει από το Άουσβιτς και είναι καθηλωμένος σε καροτσάκι, ετοιμάζει ένα σημείωμα που θα θυμίζει κάθε τόσο στον Ζεβ ποιος είναι και ποια είναι η αποστολή του: να εντοπίσει έναν αξιωματικό των SS που ζει πια στην Αμερική και είναι υπεύθυνος για τον θάνατο πολλών Εβραίων. Τέσσερις άνδρες, όμως, έχουν το ίδιο όνομα.

Από εκεί και πέρα, θέλει πραγματικά μεγάλη υπομονή για να αντέξεις όσα επιφυλάσσει το σενάριο στον Κρίστοφερ Πλάμερ (και σε εμάς). Την κάνει από το γηροκομείο, αγοράζει όπλο με μεγάλη ευκολία, περνάει σύνορα με ληγμένο διαβατήριο (και το όπλο), βρίσκει τον πρώτο, τον δεύτερο, στον τρίτο το θέμα σκαλώνει γιατί έχει πεθάνει και αντιμετωπίζει τον γιο εκείνου, μπάτσο, ρατσιστή και φιλοναζί, για να φτάσει στην τελική διεύθυνση όπου θα γίνει και η αποκάλυψη, την οποία εννοείται ότι είχες μυριστεί (διαφορετικά, θα σε έστελνε… αδιάβαστο).

Η ιστορία ξεδιπλώνεται με διαδοχικές σκηνές γυρισμένες εντελώς επίπεδα, με ερμηνείες που είναι ή απονευρωμένες ή υπερβολικές και με τη μουσική του Μάικλ Ντάνα να τσιμπάει στην ένταση μπας και τονωθεί λίγο το δράμα. Κρίμα και μόνο για τον Πλάμερ, που έχει ακόμη το κουράγιο να σηκώνει πάνω του μια ολόκληρη ταινία. Θα έπρεπε και θα του άξιζε να είναι πολύ καλύτερη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι να λέμε τώρα… Δεν υπάρχει fan club του Κρίστοφερ Πλάμερ ώστε να οργανωθεί και να πάει να τον δει να προσπαθεί να σώσει μια ταινία που δε σώζεται. Ίσως να βρεις διασκεδαστικό το «Γράμμα από το Παρελθόν» ως μελέτη στην κινηματογραφική αναληθοφάνεια.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας τύπου 100 χρονών και ψάχνει έναν από αυτούς τους Ναζί του Άουσβιτς που κρύβονται, λέει, ακόμα στην Αμερική. Σε τι ηλικία τους παίρνανε φαντάρους αυτούς τους Ναζί, πια;