FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ (2015)

(POLTERGEIST)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκιλ Κέναν
  • ΚΑΣΤ: Σαμ Ρόκγουελ, Ρόουζμαρι ΝτεΓουίτ, Κένεντι Κλέμεντς, Κάιλ Κάτλετ, Τζέιν Άνταμς, Τζάρεντ Χάρις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Πενταμελής οικογένεια μετακομίζει σε πιο «λαϊκή» γειτονιά (βλέπε οικονομική κρίση) και οικία ελαφρώς… στοιχειωμένη, διότι είναι χτισμένη πάνω από νεκροταφείο! Όταν η μικρότερη κόρη τους απαχθεί από ένα κακό πνεύμα, μια ομάδα επιστημόνων και ένας τηλεοπτικός εξορκιστής θα επιχειρήσουν να φέρουν το κοριτσάκι σώο από… την «άλλη πλευρά».

Χωρίς να πρόκειται για ένα πραγματικό αριστούργημα, το «Πνεύμα του Κακού» του 1982 είναι η πιο σκοτεινή και τρομακτική ταινία που… δεν υπέγραψε ποτέ ο Στίβεν Σπίλμπεργκ (το όνομά του αναγράφεται μονάχα στο σενάριο και την παραγωγή) και, κυρίως εξαιτίας του PG rating του, σήμερα αντιμετωπίζεται ευκολότερα ως το πιο «νοσηρό» ξαδελφάκι του «E.T.» (ο οποίος έκανε πρεμιέρα μια εβδομάδα μετά το original «Poltergeist» στις ΗΠΑ!), παρά ως ένα φιλμ που σκηνοθέτησε ο Τόμπι Χούπερ (του κλασικού «The Texas Chainsaw Massacre»!).

Στο πλαίσιο της σύγχρονης μάστιγας των remake διάσημων επιτυχιών της δεκαετίας του ’80, ήρθε η… κακιά η ώρα και για το «Poltergeist», στο οποίο διαφαίνονται κάποιες απόπειρες προσαρμογής στη σημερινή πραγματικότητα, χωρίς όμως να ακουμπάνε σε βάθος το περιεχόμενο ή το background του φιλμ. Πιο χαρακτηριστικά, η τότε περίοδος προκάτ «ευημερίας» του Ρέιγκαν δίνει τη θέση της στην Αμερική της κρίσης και της ανεργίας, που κανένας καταναλωτισμός δεν μπορεί να συνεφέρει, έστω και «τεχνικά» (πραγματικά πικρή η σκηνή όπου ο άνεργος πατέρας, έχοντας «κάψει» το όριο των πιστωτικών του καρτών, εμφανίζεται στο σπίτι με ακριβά δώρα για όλη την οικογένεια, απογυμνώνοντας το παντοτινό πρότυπο του αμερικανικού «ονείρου»).

Ο κυνισμός τού πολιτικοκοινωνικού σχολιασμού είναι αισθητός, όμως δεν βιώνεται σαν κάτι το ρεαλιστικό μέσα στην ψυχή της ταινίας (πόσω μάλλον και του θεατή). Η σπονδυλική στήλη αυτού του έργου είναι στημένη πάνω σε ένα manual από οδηγίες των studio executives, που… εκτελούν (#diplhs) μια πετυχημένη συνταγή για να κατασκευάσουν ένα «νέο» προϊόν, το οποίο θα καταναλωθεί οριακά μέσα σε τέσσερις εβδομάδες, πριν περάσει στις λίστες των new releases του… VOD. Οι σκηνές μοιάζουν κομμένες και ραμμένες μεταξύ τους, το καστ δεν εμπνέει καμία δραματική ένταση ή ένα δέσιμο οικογένειας που βιώνει μια τραγική και πέρα από κάθε φαντασία μεταφυσική περιπέτεια, η μικρή Κένεντι Κλέμεντς δεν διαθέτει τίποτε το χαρισματικό ώστε να νοιαστείς για τα βάσανα που περνάει στα χέρια του δαιμονικού πνεύματος και ακόμη και τα οπτικά εφέ του πιο εξελιγμένου σήμερα… δεν ανασταίνουν νεκρούς!

Αν και είχα κάθε καλή διάθεση μπαίνοντας στην αίθουσα, βγήκα από την προβολή με εμφανή σημάδια κόπωσης. Αυτό το «Poltergeist» δεν αλλάζει τον κανόνα των αχρείαστων remake για μια γενιά που θεωρεί πως ένα φιλμ από τα 80’s είναι μια «παλιατζούρα που δεν βλέπεται» ή μπορεί και να μην γνωρίζει καν το όνομα του Σπίλμπεργκ! Πόσο άδικο, να μην υπάρχει ένα multiplex που να χτίστηκε πάνω από νεκροταφείο…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχεις πλήρη άγνοια περί του πρωτότυπου φιλμ, δεν θα σου φανεί κακό και διαθέτει και ένα-δύο έξυπνα «μπου». Αν θέλεις να παρακολουθήσεις κάτι καλύτερο, βρες το πλησιέστερο DVD club και νοίκιασε την ταινία του ’82. Αν την έχεις ήδη δει και την αγαπάς, τσέκαρε τις μικρές αγγελίες για εξορκιστή.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι αυτό με το κοριτσάκι που το βουτάνε κάτι πεθαμένοι και μετά μιλάει στους γονείς του μέσα από την τηλεόραση. Τώρα έχει καλύτερη τηλεόραση.