FreeCinema

Follow us

POLISSE (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαϊγουέν
  • ΚΑΣΤ: Καρίν Βιάρ, Μαρίνα Φόις, Τζοϊστάρ, Μαϊγουέν, Σαντρίν Κιμπερλέν, Ρικάρντο Σκαμάρτσο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Μια φωτογράφος παρακολουθεί την καθημερινότητα του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων και εμπλέκεται συναισθηματικά με έναν από τους αστυνομικούς του.

Ανάμεσα σε τρομερά ελαττώματα αλλά και στιγμές ειλικρινούς ευαισθησίας προσπαθεί να ισορροπήσει ένα δύσκολο θέμα η Μαϊγουέν (είναι τόσο star που υπογράφει με μόνο ένα όνομα). Παιδική κακοποίηση κάθε είδους, παραμέληση και εκμετάλλευση, είναι οι περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι αστυνομικοί του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων. Η ταινία υποστηρίζει, το δηλώνει από την έναρξη, ότι το σενάριο βασίζεται σε αληθινά περιστατικά. Δεν έχει κανείς λόγο να το αμφισβητήσει. Η λίστα των αδικημάτων που περνούν από τις σκηνές του φιλμ είναι ό,τι περιμένει κανείς να συναντήσει σε αυτό το Τμήμα της Αστυνομίας.

Και πρόκειται και για το πιο δυνατό κομμάτι του «Polisse», της Αστυνομίας όπως θα την έγραφε ανορθόγραφα ένα παιδί. Καταγεγραμμένες με σχεδόν ντοκιμαντερίστικο τρόπο, οι περιπτώσεις κακοποίησης και οι πρωταγωνιστές τους, έχουν μια αμεσότητα συχνά σοκαριστική. Μόνο που η Μαϊγουέν δεν ενδιαφέρεται να τις παρακολουθήσει μέχρι τέλους σα να είναι επεισόδιο του «Νόμος και Τάξη». Παρουσιάζει αμέτρητες περιπτώσεις, από μια μάνα – τζάνκι που δεν καταλαβαίνει ότι το μωρό τής φεύγει από τα χέρια, μέχρι έναν πατέρα που δε διστάζει να παραδεχτεί κυνικά ότι «κάνει έρωτα» στη νηπιακής ηλικίας κόρη του και επικαλείται – με επιτυχία – τις διασυνδέσεις του για να μην τον ζορίσουν στην ανάκριση ή από μια έφηβη που το κάνει για ένα κινητό («μα ήταν smartphone!») μέχρι την παράξενη σχέση αγάπης ενός αγοριού με το γυμναστή του.

Οι περισσότερες από αυτές τις σκηνές είναι συναρπαστικές και εξαιρετικά καλά παιγμένες, συχνά με σπαρακτικές κορυφώσεις, όπως εκείνη που μια μητέρα αναγκάζεται να εγκαταλείψει το παιδί της επειδή δεν μπορεί να το φροντίσει όπως θα ήθελε. Το πρόβλημα είναι ότι η Μαϊγουέν τις αντιμετωπίζει σα σκηνικό, σαν ένα περιβάλλον στο οποίο κινούνται οι αστυνομικοί. Και το άλλο πρόβλημα είναι η εξιδανικευμένη εικόνα τους. Ακόμη και στα πιο τετριμμένα χολιγουντιανά αστυνομικά δράματα, δε βλέπεις τόσο αφοσιωμένους αστυνομικούς, έτοιμους να τα σπάσουν με την πρώτη προκειμένου να υπερασπιστούν τα θύματα και να βάλουν τα κλάματα μπροστά σε ένα κακοποιημένο παιδί. Ακόμη και η ίδια η Μαϊγουέν, που υποδύεται τη φωτογράφο, παίζει τον πιο άχαρο και άχρηστο δραματουργικά ρόλο. Περιφέρεται με τη φωτογραφική μηχανή και η όποια συμμετοχή της στην ιστορία είναι εντελώς δευτερεύουσα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σε συγκινούν οι ανθρώπινες ιστορίες θυμάτων, η ταινία διαθέτει ένα πλήθος από αυτές και μάλιστα δυνατές και συγκινητικές. Κάτι σα «Νόμος και Τάξη» με arthouse ένδυμα. Δυστυχώς, όλες μισές, αφού η σκηνοθέτρια πετάει από τη μια στην άλλη χωρίς να τις ολοκληρώσει.


MORE REVIEWS

ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ

Επιχείρηση των Ειδικών Δυνάμεων στις Νότιες Φιλιππίνες, με σκοπό την απελευθέρωση απαχθέντος πράκτορα των αμερικανικών Μυστικών Υπηρεσιών, πηγαίνει εντελώς λάθος κι αφήνει πίσω της έναν αρχάριο ελεγκτή μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος αναζητά τρόπο διαφυγής.

ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ

Κατακλυσμιαία βροχή «πνίγει» το Λονδίνο υποχρεώνοντας σε εκκενώσεις και μια απέλπιδα φυγή των κατοίκων προς περιοχές της βρετανικής υπαίθρου οι οποίες αν και δεν έχουν πληγεί, βιώνουν σοβαρά επισιτιστικά προβλήματα. Μ’ ένα νεογέννητο μωρό στην αγκαλιά, μια γυναίκα παλεύει να βρει την ελπίδα για ένα ασφαλές μέλλον.

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ

Ο κύριος Χιραγιάμα ξυπνά νωρίς το πρωί και ετοιμάζεται να πάει στη δουλειά του. Καθαρίζει δημόσιες τουαλέτες στο Τόκιο. Το ίδιο κάνει και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμ…

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ

Δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν να δώσουν τη «γιατρειά» στον τόπο τους απομακρύνοντας δαιμονική οντότητα, μα δεν θα τηρήσουν τους κανόνες που έχουν θέσει οι επαρχιακές τους παραδόσεις και διάφορες δεισιδαιμονίες, προκαλώντας μία επιδημική εξάπλωση του Κακού.