FreeCinema

Follow us

PLANET TERROR (2007)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ
  • ΚΑΣΤ: Ρόουζ ΜακΓκάουαν, Φρέντι Ροντρίγκεζ, Τζος Μπρόλιν, Μάρλεϊ Σέλτον, Τζεφ Φέιχι, Μάικλ Μπιν, Ρέμπελ Ροντρίγκεζ, Μπρους Γουίλις, Ναβίν Άντριους
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Διαρροή στρατιωτικού χημικού όπλου μετατρέπει τους κατοίκους μιας μικρής πόλης του Τέξας σε ζόμπι. Και, όπως παραδοσιακά επιβάλλεται, μία ανεκδιήγητη ντουζίνα αμόλυντων αναζητά τρόπους διαφυγής.

Το αδελφάκι του ταραντινικού «Death Proof», εκ του παρανοϊκού project του «Grindhouse», προκαλεί τόσο γέλιο που παραλύει το σαγόνι, αρκεί ν’ ανήκετε στην ευγενή μερίδα θεατών η οποία αρέσκεται στη σπλατεριά β΄ διαλογής. Ύμνος κανονικός στο genre, με την απέχθεια να γράφεται απ’ άκρη σε άκρη στην οθόνη και τα ευρήματα να σου πετάγονται από παντού τυλιγμένα στ’ άντερα, το «Planet Terror» φέρνει στο μυαλό από «Τα Ζόμπι Δεν Είναι Χορτοφάγα» (1985) μέχρι τα πλείστα όσα ακατονόμαστα που ούτε οι μανάδες των μπάσταρδων σκηνοθετών τους δε θέλουν να ενθυμούνται, και δε σέβεται καν τη στοιχειώδη σεναριακή του συνοχή όταν (μέσα στον όλο πανικό) κάνει ένα σάλτο προς… την επόμενη μπομπίνα, έχοντας στείλει μυαλά και δευτερεύοντες ρόλους στα κάγκελα!

Στο πλαίσιο του fun, η ταινία του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ… δέρνει τον αδόξαστο! Επί της ουσίας (λέγε με και καλλιτεχνικό επίπεδο, για να μην παρεξηγηθούμε), όμως, το κομμάτι του Ταραντίνο υπερτερεί. Ο πρώτος νοιάζεται αποκλειστικά για το στιλάκι, ο δεύτερος έχει το ταλέντο και τα κότσια να γεννά το στιλ. Γι’ αυτό και ο Ροντρίγκεζ δε διστάζει να σου πάρει και τους… όρχεις (κυριολεκτικά!), ώστε να μη σου αφήσει περιθώρια για παράπονα. Και, πιστέψτε με, από την πρώτη στιγμή που θα δείτε τη Ρόουζ ΜακΓκάουαν σε pole-dancing κουνήματα και με μαύρο δάκρυ ασορτί, μέχρι την ένθεση του οπλοπολυβόλου αντί για κάτω άκρο, η μετάβαση μοιάζει με τυφλοσούρτη προς τον παράδεισο της ένοχης απόλαυσης. «No more dead bodies for daddy tonight»; Ρε, άιντε σπίτι σου κι άσε μας να το χαρούμε!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα για το φιλμ το 2007, όταν αυτό διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Το δεύτερο και σαφώς πιο εξωφρενικό μέρος του φανταστικού double-feature του «Grindhouse» μοιάζει μ’ ένα «after hours» καφριλίκι διασκέδασης με δράση από… άλλο πλανήτη, τις πλέον ultra gore δόσεις αίματος και διαμελισμών και με χιούμορ που μονάχα οι πιο σκληροπυρηνικοί fans του είδους θα μπορούσαν να «επικοινωνήσουν». Κοινώς, για ακόμη πιο λίγους…


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.