FreeCinema

Follow us

ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ Ή ΤΗ ΜΑΜΑ; (2015)

(PAPA OU MAMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρτάν Μπουρμπουλόν
  • ΚΑΣΤ: Λοράν Λαφίτ, Μαρίνα Φόις, Αλεξάντρ Ντερουσό, Άννα Λεμαρσάν, Ακίλ Ποτιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Φλοράνς και ο Βενσάν, ύστερα από 15 χρόνια γάμου περίπου, αποφασίζουν να χωρίσουν. Από κοινού. Αλλά έχουν και τρία παιδιά. Και ο πόλεμος μεταξύ τους φουντώνει για να… μην αποκτήσουν την κηδεμονία τους!

Η πρώτη παρατήρηση που μου ήρθε στο μυαλό με το που ξεκίνησε το «Με τον Μπαμπά ή τη Μαμά;» ήταν το τόσο… μπασταρδεμένο επίπεδο «αμερικανοποίησης» αυτού του φιλμ, που ενώ φέρει όλα τα κακά (και τα κλισέ) μιας φλύαρης γαλλικής παραγωγής, ταυτόχρονα δείχνει να χάνει την ταυτότητά του. Από το επιδειξιομανές (άνευ λόγου) μονοπλάνο του εναρκτήριου flashback, μέχρι τη σκηνή του δείπνου των δύο φιλικών ζευγαριών, αν έκλεινες τα αυτιά σου, μπορεί και να νόμιζες πως αυτό που βλέπεις είναι μια τυπική «αμερικανιά». Αλλά είναι μια… «γαλλικουργιά», σε μια κάποια ανησυχητική, σχεδόν «υβριδική» κατάσταση μετάλλαξης.

Το αμερικανικό σινεμά έχει καλύτερη παράδοση σε τέτοιες περιπτώσεις «οικογενειακής» ταινίας, στις οποίες το κωμικό διαδέχεται το συγκινητικό ή το δραματικό, συχνότερα κάπως… ανέμελα. Το γαλλικό σινεμά, από την άλλη, δεν κατανοεί αυτό το υπο-είδος, ούτε μπορεί να βρει τις… ευχάριστες ισορροπίες του. Πού να βάλεις έναν σκηνοθέτη Γάλλο να δει το «Parenthood» του Ρον Χάουαρντ μια ντουζίνα φορές, δεν το έχουν οι άνθρωποι!

Έτσι, το αποτέλεσμα εδώ προκύπτει ως ένα ελαττωματικό adult κωμόδραμα, που δεν επιτρέπει στα στοιχεία της κομεντί να αναπνεύσουν, σε καμία ιδέα ρομάντζου να δικαιολογήσει ότι αυτοί οι δύο άνθρωποι είχαν υπάρξει ποτέ ερωτευμένοι και αρμονικοί ως ζευγάρι και μπροστά στην ανικανότητά τους να λειτουργήσουν ως γονείς να εμβολίζεται από κυνισμό ολόκληρο το εγχείρημα. Κανείς τους δεν είναι αρκετά υπεύθυνος ώστε να σηκώσει τα βάρη της κηδεμονίας τριών παιδιών, τα οποία γίνονται «μπαλάκι» που πετάει ο ένας στον άλλον, τελικά, για να τα ξεφορτωθεί!

Λίγο πριν το φινάλε, η πλοκή παίρνει μια αδιανόητη στροφή (δηλαδή, όποτε παίζει το «Modern Love» του Ντέιβιντ Μπόουι, ο έρωτας λάμπει… τρελά;) και η κατακλείδα, με τη βοήθεια ενός μικρού, ενοχλητικού ποντικού, σε κάνει… κάρβουνο! Αλλά το εύρημα δεν αντέχει με τίποτα, κυρίως γιατί εδώ είναι mainstream «γαλλικουργιά», όχι το… «Sitcom» του Φρανσουά Οζόν. Όποιος κατάλαβε… από μακριά κι αγαπημένοι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κωμωδία δεν είναι. Δράμα δεν είναι. Ευχάριστο στη θέαση δεν το λες. Οι σύμβουλοι γάμου (και η ψυχολογία) θα σήκωναν τα χέρια ψηλά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Άρτια, επαγγελματική δουλειά, φυσικά, πόσω μάλλον για σκηνοθετικό ντεμπούτο, αλλά το αποτέλεσμα αφήνει εντυπώσεις απορίας, ειδικά σε σχέση με τη σκιαγράφηση των γονέων – βασικών χαρακτήρων του φιλμ, με τους οποίους… δεν θα ήθελες να ταυτιστείς.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.