FreeCinema

Follow us

ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ Ή ΤΗ ΜΑΜΑ; (2015)

(PAPA OU MAMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρτάν Μπουρμπουλόν
  • ΚΑΣΤ: Λοράν Λαφίτ, Μαρίνα Φόις, Αλεξάντρ Ντερουσό, Άννα Λεμαρσάν, Ακίλ Ποτιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Φλοράνς και ο Βενσάν, ύστερα από 15 χρόνια γάμου περίπου, αποφασίζουν να χωρίσουν. Από κοινού. Αλλά έχουν και τρία παιδιά. Και ο πόλεμος μεταξύ τους φουντώνει για να… μην αποκτήσουν την κηδεμονία τους!

Η πρώτη παρατήρηση που μου ήρθε στο μυαλό με το που ξεκίνησε το «Με τον Μπαμπά ή τη Μαμά;» ήταν το τόσο… μπασταρδεμένο επίπεδο «αμερικανοποίησης» αυτού του φιλμ, που ενώ φέρει όλα τα κακά (και τα κλισέ) μιας φλύαρης γαλλικής παραγωγής, ταυτόχρονα δείχνει να χάνει την ταυτότητά του. Από το επιδειξιομανές (άνευ λόγου) μονοπλάνο του εναρκτήριου flashback, μέχρι τη σκηνή του δείπνου των δύο φιλικών ζευγαριών, αν έκλεινες τα αυτιά σου, μπορεί και να νόμιζες πως αυτό που βλέπεις είναι μια τυπική «αμερικανιά». Αλλά είναι μια… «γαλλικουργιά», σε μια κάποια ανησυχητική, σχεδόν «υβριδική» κατάσταση μετάλλαξης.

Το αμερικανικό σινεμά έχει καλύτερη παράδοση σε τέτοιες περιπτώσεις «οικογενειακής» ταινίας, στις οποίες το κωμικό διαδέχεται το συγκινητικό ή το δραματικό, συχνότερα κάπως… ανέμελα. Το γαλλικό σινεμά, από την άλλη, δεν κατανοεί αυτό το υπο-είδος, ούτε μπορεί να βρει τις… ευχάριστες ισορροπίες του. Πού να βάλεις έναν σκηνοθέτη Γάλλο να δει το «Parenthood» του Ρον Χάουαρντ μια ντουζίνα φορές, δεν το έχουν οι άνθρωποι!

Έτσι, το αποτέλεσμα εδώ προκύπτει ως ένα ελαττωματικό adult κωμόδραμα, που δεν επιτρέπει στα στοιχεία της κομεντί να αναπνεύσουν, σε καμία ιδέα ρομάντζου να δικαιολογήσει ότι αυτοί οι δύο άνθρωποι είχαν υπάρξει ποτέ ερωτευμένοι και αρμονικοί ως ζευγάρι και μπροστά στην ανικανότητά τους να λειτουργήσουν ως γονείς να εμβολίζεται από κυνισμό ολόκληρο το εγχείρημα. Κανείς τους δεν είναι αρκετά υπεύθυνος ώστε να σηκώσει τα βάρη της κηδεμονίας τριών παιδιών, τα οποία γίνονται «μπαλάκι» που πετάει ο ένας στον άλλον, τελικά, για να τα ξεφορτωθεί!

Λίγο πριν το φινάλε, η πλοκή παίρνει μια αδιανόητη στροφή (δηλαδή, όποτε παίζει το «Modern Love» του Ντέιβιντ Μπόουι, ο έρωτας λάμπει… τρελά;) και η κατακλείδα, με τη βοήθεια ενός μικρού, ενοχλητικού ποντικού, σε κάνει… κάρβουνο! Αλλά το εύρημα δεν αντέχει με τίποτα, κυρίως γιατί εδώ είναι mainstream «γαλλικουργιά», όχι το… «Sitcom» του Φρανσουά Οζόν. Όποιος κατάλαβε… από μακριά κι αγαπημένοι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κωμωδία δεν είναι. Δράμα δεν είναι. Ευχάριστο στη θέαση δεν το λες. Οι σύμβουλοι γάμου (και η ψυχολογία) θα σήκωναν τα χέρια ψηλά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Άρτια, επαγγελματική δουλειά, φυσικά, πόσω μάλλον για σκηνοθετικό ντεμπούτο, αλλά το αποτέλεσμα αφήνει εντυπώσεις απορίας, ειδικά σε σχέση με τη σκιαγράφηση των γονέων – βασικών χαρακτήρων του φιλμ, με τους οποίους… δεν θα ήθελες να ταυτιστείς.


MORE REVIEWS

JURASSIC WORLD: ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Στο πέρασμα των χρόνων οι δεινόσαυροι έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται από τα περισσότερα μέρη του πλανήτη, καθώς οι περιβαλλοντολογικές συνθήκες του σήμερα δεν ευνοούν την ύπαρξή τους. Εξαίρεση αποτελεί ο Ισημερινός, όπου σε συνθήκες απόλυτης καραντίνας διασώζονται αρκετά είδη, σε εκτάσεις στις οποίες απαγορεύεται να πλησιάσει άνθρωπος. Φυσικά, μία αποστολή φαρμακευτικού κολοσσού θα αγνοήσει αυτά τα μέτρα…

MATADOR

Ο Άνχελ, ένας μαθητευόμενος νεαρός ταυρομάχος που υποφέρει από ιλίγγους, έχει μία απρόσμενη σεξουαλική εμπειρία με τη Μαρία και αρχίζει να ομολογεί φόνους που… δεν διέπραξε! Παράλληλα, η Μαρία είναι μία γοητευτική δολοφόνος που εντοπίζει την ηδονή στον θάνατο, ενώ για τον Ντιέγκο, έναν πρώην ταυρομάχο, ο πόθος και ο θάνατος χορεύουν στην ίδια αρένα…

Ο ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ

Κλασάτος ψυχίατρος κατορθώνει ν’ απαλλαγεί από αυτοκτονικό, ενοχλητικό πελάτη του, πείθοντάς τον πως το γιατρικό στην περίπτωσή του είναι η αναζήτηση του αληθινού έρωτα. Εκείνος ακολουθεί τη συμβουλή του, αλλά έναν χρόνο αργότερα εμφανίζεται στην πολυτελή του έπαυλη ως… μελλοντικός γαμπρός του!

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΚΟΥΝΤΑ

Ο Μαρακούντα, ο όχι και τόσο έξυπνος γιος αρχηγού προϊστορικής φυλής, φεύγει από τον καταυλισμό του για ν’ αποδείξει πως μπορεί να τα βγάλει πέρα μόνος του. Το συναπάντημά του με… εξωγήινο πτηνό που διαθέτει μαγικές ικανότητες, δίνει στην περιπέτειά του μια τροπή που ουδόλως φανταζόταν.

ΤΟ 47

Φτωχικές οικογένειες από αγροτικές περιοχές της Ισπανίας, που από τα μεταπολεμικά χρόνια εγκαταστάθηκαν στα περίχωρα της Βαρκελώνης αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τα λιγοστά μέσα που διαθέτουν. Όταν, όμως, το κράτος κωφεύει στις δίκαιες αιτιάσεις τους, τότε χρειάζονται δραστικά μέτρα. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.