FreeCinema

Follow us

ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΞΟΔΟ (2015)

(NO ESCAPE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Έρικ Ντάουντλ
  • ΚΑΣΤ: Όουεν Γουίλσον, Λέικ Μπελ, Πιρς Μπρόσναν, Στέρλινγκ Τζέρινς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Τετραμελής οικογένεια από το Τέξας μετακομίζει, για επαγγελματικούς λόγους του πατέρα, σε… ασαφή χώρα της Ασίας και πέφτει πάνω σε κατάσταση πολιορκίας από αντι-ιμπεριαλιστές επαναστάτες που σφάζουν τα πάντα στο πέρασμά τους!

Σαν «οπτικοποίηση» ταξιδιωτικής οδηγίας προς Αμερικανούς πολίτες – τουρίστες που τολμούν να βρεθούν έξω από τα πολιτισμένα σύνορα των ΗΠΑ, ειδικά αν ο προορισμός τους είναι ξεκάθαρα «τριτοκοσμικός», μοιάζει τούτο το φιλμ που επενδύει στην ξενοφοβία και, επιπλέον, παραδειγματίζει επίδοξους businessmen για τα ρίσκα των «αναπτυξιακών» τους πλάνων σε τόπους με… πολιτική αστάθεια (στην οποία, βέβαια, όλο και κάποια χώρα της Δύσης έχει βάλει το χεράκι της!).

Ο πάτερ φαμίλιας από το Όστιν του Τέξας που παίρνει ολόκληρη την οικογένειά του αγκαζέ στο νέο του επαγγελματικό άνοιγμα σε πατρίδα ασιατική αλλά… ανώνυμη (η Ταϊλάνδη, όπου πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα, θα έπρεπε να απαντήσει με έναν σκασμό από μηνύσεις), έχει την αφέλεια να κυκλοφορεί με την ανεμελιά του τουρίστα μέχρι το περίπτερο, από την πρώτη μέρα που πατάει το πόδι του στην πόλη. Οικτρό λάθος, διότι εκεί που χαζεύεις τοπικούς οργανοπαίκτες, τη λαϊκή αγορά και την couleur locale θαλπωρή του «βρωμιάρικου» πολιτισμού στον οποίο η μοίρα (και η μπίζνα) σε υποχρέωσαν να βρεθείς, μπορεί να σου σκάσει κι ένα κίνημα επαναστατών που επιχειρούν να φέρουν τούμπα την Κυβέρνηση και να τιμωρήσουν τον ιμπεριαλισμό (βλέπε ακριβό ξενοδοχείο των… ξένων)!

Οι καταστάσεις είναι απαράδεκτα εξόφθαλμες, υπεράνω γραφικότητας, και μπορεί να σε εξοργίσουν, ειδικά παρακολουθώντας το μένος των κάργα οπλισμένων «τρομοκρατών», οι οποίοι εκτελούν οτιδήποτε κινείται και δεν ταυτίζεται με τα δικά τους συμφέροντα ή… (μάντεψε!) έχει ξένο διαβατήριο! Ο θεατής καλείται να μοιραστεί το δράμα και την αγωνία της οικογένειας του Όουεν Γουίλσον σε αυτό το αχούρι που δεν έχει τηλέφωνο, internet ή τηλεοπτικά κανάλια (η αποθέωση του «κακού οιωνού»), μη σου πω και την τελευταία έκδοση της USA Today! Εάν είσαι στοιχειωδώς συνειδητοποιημένος πολιτικά, το θέαμα είναι προσβλητικό. Το ίδιο και οι δραματικές κορυφώσεις, όπως η τραγελαφική (και κάκιστα μονταρισμένη) σκηνή στην οποία ο πατέρας… πετάει (!) τα παιδιά του στο κενό, από την ταράτσα του ξενοδοχείου τους στο διπλανό κτήριο, ως μοναδική πράξη σωτηρίας, πόσω μάλλον το «παιχνίδι» της απειλής με το όπλο λίγο πριν το φινάλε, με τα «βιολιά» να συνθλίβουν κάθε ίχνος φιλμικής αξιοπρέπειας.

Ναι, υπάρχουν κάποιες ελάχιστες στιγμές σασπένς και τρεχαλητού με την κάμερα στο χέρι, αλλά τα στερεότυπα του περιεχομένου και οι σαφώς ρατσιστικές ματιές πάνω σε «τριτοκοσμικές» κοινωνίες που δεν αξίζουν να τις επισκεφθείς… ούτε για αστείο (διότι θα το φας το κεφάλι σου), πόσω μάλλον να στηρίξεις επιχειρηματικά σχέδια σε αυτές, περισσότερα ερεθίσματα για να πας να γραφτείς στο… Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο θα σου δώσουν παρά να διασκεδάσεις σινεμά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Θα μπορούσε να το παρακολουθήσει κανείς και ως κακόγουστη φάρσα, τόσο υπερβολικό και γραφικό είναι το «Χωρίς Διέξοδο». Αλλά πιο εύκολα θα σου προκαλέσει θυμό το περιεχόμενο της ταινίας αυτής, που εξαντλεί κάθε «απόχρωση» στην ξενοφοβία, μεταφέροντας το μήνυμα ενός επικίνδυνου κόσμου βίας που καραδοκεί και μπορεί να σου αφαιρέσει τη ζωή αν βρεθείς εκτός Ηνωμένων Πολιτειών. Εάν μένεις στο Τέξας, μπορεί και να τρομάξεις ή να συγκινηθείς λίγο. Αλλά δεν…


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι όπως όταν κάναμε εδώ τις «αγανακτισμένες» συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα και οι τουρίστες τρώγανε φρίκη στη Μεγάλη Βρεταννία, μόνο που στην Ασία τους κυνηγάνε και τους σφάζουν κιόλας. Όλοι στην Αμερικανική Πρεσβεία, αδέλφια!