FreeCinema

Follow us

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΡΝΤΕΚΑΪ (2015)

(MORTDECAI)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Κεπ
  • ΚΑΣΤ: Τζόνι Ντεπ, Γκουίνεθ Πάλτροου, Πολ Μπέτανι, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Bon viveur αριστοκράτης έμπορος τέχνης και ενίοτε μικροαπατεώνας, ο Λόρδος Μόρντεκαϊ είναι πνιγμένος στα χρέη. Όταν η MI5 του ζητά βοήθεια στην ανεύρεση θρυλικού, χαμένου πίνακα του Γκόγια, αδράχνει την ευκαιρία για να ξελασπώσει τα οικονομικά του και ξεκινά ταξίδι αναζήτησης ανά τον κόσμο, κυνηγημένος από κάθε καρυδιάς καρύδι… τρομοκράτη, μαφιόζο, απατεώνα και κλέφτη.

Όλες τις κατάλληλες προϋποθέσεις / προδιαγραφές διαθέτει αυτό το φιλμ για να προκύψει τουλάχιστον χορταστικά, αγνά διασκεδαστικό. Και slapstick κωμωδία (με τον Μόρντεκαϊ να βαρά δεξιά και αριστερά στο τραπέζι το κεφάλι άτυχου πράκτορα της MI5, επιχειρώντας την τέλεια αναπαράσταση φόνου, π.χ.), και φαρσοκωμωδία (από το «Ευχαρίστησή μου, κύριε» που επαναλαμβάνει ο σωματοφύλακας του Μόρντεκαϊ, Τζοκ, κάθε φορά που περνάει τα πάνδεινα για χάρη του, μέχρι την ανυποψίαστη ψυχραιμία με την οποία αντιμετωπίζει η κυρία Μόρντεκαϊ τους υποψήφιους μνηστήρες της, ειδικά τον κρυόπλαστο αρχιπράκτορα της MI5, Μάρτλαντ). Και σάτιρα. Και παρωδία (κάθε κλισέ χαρακτηριστικού κουλτούρας Άγγλων, Ρώσων, Αμερικανών…).

Και… μεταμοντέρνο βρετανικό φλέγμα στους διαλόγους (ο Μόρντεκαϊ «βρίζει» έναν εκ των κυνηγών του ως εξής: «Η μάνα σου και ο πατέρας σου γνωρίζονταν μόνο για μια μέρα, και χρήματα ανταλλάχθηκαν!»). Και άφοβο, λαμπερό καστ ηθοποιών, ορμητικά αφοσιωμένο στους εξωφρενικά εκκεντρικούς, σουρεάλ ρόλους του. Και cult, μετά δακρύων και πόνου στομάχου (κατά τους μύστες του) πρωτόλειο – τη λογοτεχνική ανθολογία του Κίριλ Μπονφιλιόλι « Don’t Point That Thing At Me». Και ευφάνταστα γραφικά εικονογράφησης των ταξιδιών του Μόρντεκαϊ, με το αεροπλάνο του να πετάει γύρω ή μέσα από τα γράμματα με το όνομα κάθε πόλης που επισκέπτεται να αιωρούνται τρισδιάστατα πάνω από τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της. Και αναπάντεχα δεινό σκηνοθέτη στην κινηματογράφηση της κωμικής δράσης, καθώς δεν σε αφήνει στιγμή πίσω, χαμένο, ούτε στις καταδιώξεις σε απανταχού δρόμους (και με τη Rolls Royce και με το δίκυκλο), ούτε, κυρίως, στο «έλα να δεις» που γίνεται λίγο πριν από το φινάλε, κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας.

Ωστόσο, αυτό το φιλμ προκύπτει… καθόλου ξεκαρδιστικό, ελάχιστα αστείο, αφόρητα επιτηδευμένο και εντελώς αδιάφορο. Παρωδεί κλισέ, με κλισέ τρόπο. Τα slapstick κωμικά του στοιχεία εντυπωσιάζουν μόνο ως καλοκουρδισμένα ακροβατικά, και το πολύ να σου προκαλέσουν κάνα φευγαλέο γελάκι. Και το φλέγμα στους διαλόγους 9 φορές στις 10 πνίγεται από την υπερβολικά εκκεντρική και σουρεάλ συμπεριφορά και εκφορά όλων, μα όλων, των χαρακτήρων. Η κωμωδία, βλέπεις, για να έχει υποβλητικό, ξεκαρδιστικό εκτόπισμα, χρειάζεται ήρωες που να έχουν έστω και μικρή, τόση δα, επαφή με την πραγματικότητα, ώστε να σε συμπαρασύρουν με αγάπη και συμπάθεια στα πάθη τους. Και ο Μόρντεκαϊ κι η παρέα του δεν έχουν απολύτως καμία επαφή με την πραγματικότητα. Δεν είναι ήρωες. Δεν είναι χαρακτήρες. Δεν είναι καν καρικατούρες. Είναι cartoon. Toons χωρίς φαντασία, ευστροφία, πρωτοτυπία ή τόλμη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο Τζόνι Ντεπ συνεχίζει το αρνητικό του σερί, επιδιδόμενος σε μια ερμηνεία κακέκτυπο του Τζακ Σπάροου, άνευ του eyeliner, της μαλλούρας, αλλά και των επαναστατικών και ανατρεπτικών ψυχής και πνεύματος. Τα μάτια σου θα φάνε μπόλικα… ψάρια, αλλά μάλλον δεν θα γελάσεις και ίσως κλάψεις (τα 7,5 ευρώ του εισιτηρίου) με αυτόν τον καθωσπρέπει «καλοντυμένο», αλλά… ακατοίκητο «Κύριο Μόρντεκαϊ».


MORE REVIEWS

ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ: SHADOW FORCE

Πρώην μέλη ομάδας ειδικών δυνάμεων που κάποτε ερωτεύτηκαν, εκείνη έμεινε έγκυος και… «εξαφανίστηκαν» με πλαστές ταυτότητες για να ζήσουν σαν οικογένεια, εντοπίζονται από το παλιό αφεντικό τους, που τους επικηρύσσει εκδικητικά.

THE UGLY STEPSISTER

Η ασχημούλα Ελβίρα ονειρεύεται να παντρευτεί τον ποιητή πρίγκιπα του γειτονικού και παραμυθένιου πύργου, αλλά πρώτα πρέπει… να βγάλει τα σιδεράκια, να χάσει κιλά, να σουλουπώσει τη μύτη της και ν’ αποκτήσει βλεφαρίδες (τουλάχιστον)! Ο δρόμος προς την ομορφιά δεν (θα) είναι ανώδυνος…

Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

Εξαιτίας παρεξήγησης, νεαρός καθηγητής κατηγορείται για παρενόχληση. Καθώς η φαινομενικά αστήριχτη καταγγελία της μαθήτριάς του παίρνει μορφή χιονοστιβάδας, συνειδητοποιεί πως σταδιακά βυθίζεται σ’ έναν φαύλο κύκλο κατηγοριών, από τον οποίο μοιάζει αδύνατον να ξεφύγει.

Η ΑΡΚΟΥΔΟΣΥΜΜΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Ο Βικ, ένας πρώην ευτυχισμένος ξυλοκόπος και νυν βαριεστημένος υπάλληλος γραφείου, αρχίζει να ταξιδεύει στον χωροχρόνο, μήπως και μπορέσει να διορθώσει τα λάθη που τον έκαναν: από τη μία να χάσει το χαρωπό νόημα της ζωής και από την άλλη να τον απομακρύνουν από τους αρκούδους φίλους του, Μπράιαρ και Μπραμπλ.

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μασσαλία, 1990. Ο Νουρ, μετανάστης από το Μαρόκο, βρίσκεται εδώ, χωρίς άδεια παραμονής, αλλά με καλή παρέα. Μία έφοδος αστυνομικών ανατρέπει τη ζωή του. Η αλληλεγγύη θα έρθει από τον Σερζ, αρχηγό της Αστυνομίας, ο οποίος όχι μόνο θα κάψει το διαβατήριο του Νουρ για να μην τον απελάσουν, αλλά θα τον φιλοξενήσει στο σπίτι του, όπου ζει με τη σύζυγο και το παιδί τους. Μαζί θα φροντίσουν να βρουν στον Νουρ ένα δωμάτιο πάνω από drag show club στο οποίο συχνάζουν, καθώς ο Σερζ έχει και άλλες σεξουαλικές εμπειρίες, εντελώς ανοιχτά.