FreeCinema

Follow us

ΟΥΤΕ ΣΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΜΟΥ (2011)

(MON PIRE CAUCHEMAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αν Φοντέν
  • ΚΑΣΤ: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Μπενουά Πουλβόρντε, Αντρέ Ντισολιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Σικ κυρία της μεγαλοαστικής τάξης με γκαλερί και βαρετό γάμο συναντά τυχαία το αντίθετό της, έναν αθυρόστομο λαϊκό τύπο, ζωντοχήρο, που ζει στο φορτηγάκι του και μεγαλώνει το γιο του κάνοντας δουλειές του ποδαριού. Τα ετερώνυμα έλκονται ως γνωστόν.

Το γαλλικό σινεμά έχει μεγάλη παράδοση όχι μόνο στην πάλη, αλλά και στην κωμωδία των τάξεων και κάπου εδώ σε αυτή τη σύγκρουση βρίσκεται το μοναδικό ίσως ενδιαφέρον αυτής της χοντροκομμένης γαλλικής κωμωδίας, που ποντάρει, δυστυχώς, στο γέλιο με χτυπήματα κάτω από τη μέση και κλασικές ή, κυρίως, εξαντλημένες φαρσικές καταστάσεις που θα κάνουν τις φεμινιστικών ευαισθησιών γυναίκες να κάψουν τα σουτιέν τους. Σκεφτείτε δηλαδή λίγο, καλοκαίρι που είναι, το δικό μας τηλεοπτικό «Λαβ Σόρρυ» και τον αλήστου μνήμης Σάκη τον υδραυλικό και έχετε περίπου την κεντρική ιδέα για αυτή την «παράξενη» συνάντηση. Μόνο που εδώ το επίπεδο είναι σαφώς ανεβασμένο, τόσο από την αριστοκρατική πλευρά της Ιζαμπέλ Ιπέρ (του Παρισιού, της φινέτσας και της υψηλής Τέχνης) όσο και από τη ζωώδη πλην όμως ευφυή πλευρά του Μπενουά Πουλβόρντε, που αποδεικνύεται ότι πίσω από τις λαϊκουριές κρύβει ταξική συνείδηση και μια καλλιτεχνική ψυχή.

Ανταμοίφθηκε μια χαρά στο γαλλικό box-office, αποτελεί, όμως, μάλλον αληθινή εκτροπή κακογουστιάς για την αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα φιλμογραφία της Αν Φοντέν («Η Κοκό Πριν τη Σανέλ», «Ναταλί»), άντε, ας είναι, και καλό μεροκάματο για την πάντα θαρραλέα Ιζαμπέλ Ιπέρ, που για να γυρίζει ταινίες με τον Μπριλάντε Μεντόζα και τον Χονγκ Σανγκ-σου πρέπει να τα κάνει και αυτά. Στο κάτω-κάτω διασώζει ό,τι διασώζεται και φαίνεται να το διασκεδάζει, για άλλη μια φορά, ως «σκύλα που έγινε αρνάκι».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι να πεις «ούτε στον εχθρό μου», αλλά συνιστάται κυρίως σε όσους αγαπούν τη χοντρή πλάκα με γαλλικό άλλοθι και υψηλό επίπεδο ερμηνευτών – όχι, όμως, ερμηνειών…


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ

Ο Δημοσθένης και ο Νικήτας λιάζονται και κολυμπούν στα Λιμανάκια, αναπολούν γεγονότα από το περσινό καλοκαίρι χωρισμού του πρώτου και φαντασιώνουν το σενάριο μιας ταινίας που ο δεύτερος ελπίζει να σκηνοθετήσει και να στείλει στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας με θέμα τον παράνομο έρωτα ενός άνδρα και της νέας γυναίκας του πατέρα του, η πρωταγωνίστρια κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της πως τη βίασε ενόσω «έτρεχε» η ερωτική σκηνή μεταξύ τους. Με τον τελευταίο να εξανίσταται πως εκείνη λέει ψέματα, το συνεργείο όσο και οι δικηγόροι τους προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση.

ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ

Χαμένη μέσα σ’ ένα σχεδόν αχαρτογράφητο δάσος της Ιρλανδίας, η Μίνα αναζητά προστασία σε μυστηριώδες καταφύγιο και προστίθεται σε μια μικρή ομάδα εγκλωβισμένων εκεί ανθρώπων, οι οποίοι αποτελούν ένα είδος «θεάματος» για άγνωστης προέλευσης πλάσματα που τους παρατηρούν απ’ έξω τις νύχτες.

GHOST DOG: THE WAY OF THE SAMURAI

Μοναχικός εκτελεστής με κώδικα τιμής ανάλογο των samurai, γίνεται στόχος της Μαφίας όταν κατόπιν εντολής του «αφέντη» του δολοφονεί ένα μέλος της.

BAD BOYS: RIDE OR DIE

Οι ντετέκτιβ Μάικ Λάουρι και Μάρκους Μπερνέτ βρίσκονται στα χνάρια ενός μεγάλου cartel ναρκωτικών, το οποίο προσπαθούν να εντοπίσουν με τη βοήθεια μηνυμάτων που άφησε πίσω του ο άδικα ενοχοποιημένος και νεκρός πλέον αρχηγός τους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Φαρσοκωμωδία με άσχημους Γάλλους. Είμαι της άποψης πως αν θέλεις να πεθάνεις, σου αξίζει κάτι καλύτερο. Μια νταλίκα, μια μπετονιέρα, κάτι ογκώδες, σκέψου το…