FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ (2007)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θοδωρής Αθερίδης
  • ΚΑΣΤ: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Λουδάρος, Βίκυ Βολιώτη, Γιώργος Κορμανός, Αλίνα Κοτσοβούλου, Γιώργος Κιμούλης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Σε απόμερη παραλία, όπου μπορείς να φτάσεις μονάχα δια θαλάσσης, μια παρέα απολαμβάνει τα μπάνια της, ώσπου μια μέλισσα τσιμπά τον αλλεργικό Χάρη. Διογκωμένος από το πρήξιμο, εκείνος αποκτά ξαφνικά ένα «alter ego» που εγκαθίσταται ανάμεσα στην παρέα και προκαλεί το χάος!

Παλιά κι αγαπημένη συνήθεια στον ελληνικό κινηματογράφο η μεταφορά θεατρικών έργων στη μεγάλη οθόνη. Ίσως αυτό να είχε κατά νου ο παραγωγός του φιλμ, αναθέτοντας στον δημιουργό μιας εμπορικά επιτυχημένης παράστασης ν’ αναλάβει και την προσαρμογή της για το σινεμά. Αυτό που ίσως δεν υπολόγισαν αμφότεροι είναι το ότι εκείνες οι ταινίες, που έχουμε παρακολουθήσει και ξαναβλέπουμε για χιλιάδες φορές στην τηλεόραση χωρίς να εξαντλούνται ή να κουράζουν, διέθεταν ιστορίες, οι χαρακτήρες τους ήταν κομμένοι και ραμμένοι πάνω σε καταστάσεις και όχι σε μια «κάποια» σεναριακή ιδέα. Για να μη μιλήσω για τη σπουδαιότητα του να συνδυάζεις το λαϊκό αντίκρισμα με μια ποιότητα γραφής που έκανε γκελ σε κάθε είδους κοινό…

Στην προκειμένη, το «Μια Μέλισσα τον Αύγουστο» δεν αργεί ν’ αποκαλύψει τις θεατρικές του καταβολές. Με τρόπο που σε κάνει να «κλωτσάς». Κι ας έχει κάνει ο Θοδωρής Αθερίδης υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εμφυτεύσει κινηματογραφικά «άλλοθι» στην αφήγηση, δίπλα στην ατελείωτη φλυαρία της πρόζας πέντε ηθοποιών που βολοδέρνουν αποκλεισμένοι σε μια παραλία, όπου μια μέλισσα γίνεται σχεδόν άθελά της συνεργός σε… εγκληματική πράξη! Γράφω μεγάλες προτάσεις; Και που ν’ ακούσετε τους διαλόγους στην ταινία… Υπάρχουν οι ευρηματικές στιγμές (το flashback της διπλής ζωής του πατέρα είναι χάρμα οφθαλμών), υπάρχει ένα καστ που πραγματικά «δεν παίζεται» σαν πάντρεμα (με τον Αντώνη Λουδάρο να χτυπάει φλέβα κωμική από το δευτερόλεπτο που θ’ ανοίξει το στόμα του, κερδίζοντας το περισσότερο γέλιο), ή αρετές της παραγωγής που δεν μπορείς να παραγνωρίσεις. Στο φινάλε, όμως, φεύγεις με την απορία: έναν τσίμπησε η μέλισσα ή όλους μαζί;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2007, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Αχ, «λατρεμένες» εποχές, που η τηλεοπτική επιτυχία γεννούσε «stars» και θιασάρχες, οι οποίοι ενίοτε θυμόντουσαν πως υπάρχει και το σινεμά…


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.