FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ (2007)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θοδωρής Αθερίδης
  • ΚΑΣΤ: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Λουδάρος, Βίκυ Βολιώτη, Γιώργος Κορμανός, Αλίνα Κοτσοβούλου, Γιώργος Κιμούλης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Σε απόμερη παραλία, όπου μπορείς να φτάσεις μονάχα δια θαλάσσης, μια παρέα απολαμβάνει τα μπάνια της, ώσπου μια μέλισσα τσιμπά τον αλλεργικό Χάρη. Διογκωμένος από το πρήξιμο, εκείνος αποκτά ξαφνικά ένα «alter ego» που εγκαθίσταται ανάμεσα στην παρέα και προκαλεί το χάος!

Παλιά κι αγαπημένη συνήθεια στον ελληνικό κινηματογράφο η μεταφορά θεατρικών έργων στη μεγάλη οθόνη. Ίσως αυτό να είχε κατά νου ο παραγωγός του φιλμ, αναθέτοντας στον δημιουργό μιας εμπορικά επιτυχημένης παράστασης ν’ αναλάβει και την προσαρμογή της για το σινεμά. Αυτό που ίσως δεν υπολόγισαν αμφότεροι είναι το ότι εκείνες οι ταινίες, που έχουμε παρακολουθήσει και ξαναβλέπουμε για χιλιάδες φορές στην τηλεόραση χωρίς να εξαντλούνται ή να κουράζουν, διέθεταν ιστορίες, οι χαρακτήρες τους ήταν κομμένοι και ραμμένοι πάνω σε καταστάσεις και όχι σε μια «κάποια» σεναριακή ιδέα. Για να μη μιλήσω για τη σπουδαιότητα του να συνδυάζεις το λαϊκό αντίκρισμα με μια ποιότητα γραφής που έκανε γκελ σε κάθε είδους κοινό…

Στην προκειμένη, το «Μια Μέλισσα τον Αύγουστο» δεν αργεί ν’ αποκαλύψει τις θεατρικές του καταβολές. Με τρόπο που σε κάνει να «κλωτσάς». Κι ας έχει κάνει ο Θοδωρής Αθερίδης υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εμφυτεύσει κινηματογραφικά «άλλοθι» στην αφήγηση, δίπλα στην ατελείωτη φλυαρία της πρόζας πέντε ηθοποιών που βολοδέρνουν αποκλεισμένοι σε μια παραλία, όπου μια μέλισσα γίνεται σχεδόν άθελά της συνεργός σε… εγκληματική πράξη! Γράφω μεγάλες προτάσεις; Και που ν’ ακούσετε τους διαλόγους στην ταινία… Υπάρχουν οι ευρηματικές στιγμές (το flashback της διπλής ζωής του πατέρα είναι χάρμα οφθαλμών), υπάρχει ένα καστ που πραγματικά «δεν παίζεται» σαν πάντρεμα (με τον Αντώνη Λουδάρο να χτυπάει φλέβα κωμική από το δευτερόλεπτο που θ’ ανοίξει το στόμα του, κερδίζοντας το περισσότερο γέλιο), ή αρετές της παραγωγής που δεν μπορείς να παραγνωρίσεις. Στο φινάλε, όμως, φεύγεις με την απορία: έναν τσίμπησε η μέλισσα ή όλους μαζί;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2007, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Αχ, «λατρεμένες» εποχές, που η τηλεοπτική επιτυχία γεννούσε «stars» και θιασάρχες, οι οποίοι ενίοτε θυμόντουσαν πως υπάρχει και το σινεμά…


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!