FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ (2007)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θοδωρής Αθερίδης
  • ΚΑΣΤ: Θοδωρής Αθερίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Λουδάρος, Βίκυ Βολιώτη, Γιώργος Κορμανός, Αλίνα Κοτσοβούλου, Γιώργος Κιμούλης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Σε απόμερη παραλία, όπου μπορείς να φτάσεις μονάχα δια θαλάσσης, μια παρέα απολαμβάνει τα μπάνια της, ώσπου μια μέλισσα τσιμπά τον αλλεργικό Χάρη. Διογκωμένος από το πρήξιμο, εκείνος αποκτά ξαφνικά ένα «alter ego» που εγκαθίσταται ανάμεσα στην παρέα και προκαλεί το χάος!

Παλιά κι αγαπημένη συνήθεια στον ελληνικό κινηματογράφο η μεταφορά θεατρικών έργων στη μεγάλη οθόνη. Ίσως αυτό να είχε κατά νου ο παραγωγός του φιλμ, αναθέτοντας στον δημιουργό μιας εμπορικά επιτυχημένης παράστασης ν’ αναλάβει και την προσαρμογή της για το σινεμά. Αυτό που ίσως δεν υπολόγισαν αμφότεροι είναι το ότι εκείνες οι ταινίες, που έχουμε παρακολουθήσει και ξαναβλέπουμε για χιλιάδες φορές στην τηλεόραση χωρίς να εξαντλούνται ή να κουράζουν, διέθεταν ιστορίες, οι χαρακτήρες τους ήταν κομμένοι και ραμμένοι πάνω σε καταστάσεις και όχι σε μια «κάποια» σεναριακή ιδέα. Για να μη μιλήσω για τη σπουδαιότητα του να συνδυάζεις το λαϊκό αντίκρισμα με μια ποιότητα γραφής που έκανε γκελ σε κάθε είδους κοινό…

Στην προκειμένη, το «Μια Μέλισσα τον Αύγουστο» δεν αργεί ν’ αποκαλύψει τις θεατρικές του καταβολές. Με τρόπο που σε κάνει να «κλωτσάς». Κι ας έχει κάνει ο Θοδωρής Αθερίδης υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εμφυτεύσει κινηματογραφικά «άλλοθι» στην αφήγηση, δίπλα στην ατελείωτη φλυαρία της πρόζας πέντε ηθοποιών που βολοδέρνουν αποκλεισμένοι σε μια παραλία, όπου μια μέλισσα γίνεται σχεδόν άθελά της συνεργός σε… εγκληματική πράξη! Γράφω μεγάλες προτάσεις; Και που ν’ ακούσετε τους διαλόγους στην ταινία… Υπάρχουν οι ευρηματικές στιγμές (το flashback της διπλής ζωής του πατέρα είναι χάρμα οφθαλμών), υπάρχει ένα καστ που πραγματικά «δεν παίζεται» σαν πάντρεμα (με τον Αντώνη Λουδάρο να χτυπάει φλέβα κωμική από το δευτερόλεπτο που θ’ ανοίξει το στόμα του, κερδίζοντας το περισσότερο γέλιο), ή αρετές της παραγωγής που δεν μπορείς να παραγνωρίσεις. Στο φινάλε, όμως, φεύγεις με την απορία: έναν τσίμπησε η μέλισσα ή όλους μαζί;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2007, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Αχ, «λατρεμένες» εποχές, που η τηλεοπτική επιτυχία γεννούσε «stars» και θιασάρχες, οι οποίοι ενίοτε θυμόντουσαν πως υπάρχει και το σινεμά…


MORE REVIEWS

BONES AND ALL

Στην Αμερική του Ρόναλντ Ρέιγκαν, ένα κορίτσι που αρέσκεται στο να τρώει ανθρώπινη σάρκα παίρνει τους δρόμους σε αναζήτηση της «χαμένης» μητέρας της και κάποιας πιθανής εξήγησης για την κατάσταση που βιώνει. Στη μοναχική της πορεία, θα βρεθεί η στιγμή που θα… οσμιστεί την παρουσία ενός αγοριού με το οποίο μοιράζεται το ίδιο «μυστικό».

ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Ερευνητική αποστολή ανακαλύπτει «μαγικό» φυτό, του οποίου οι καρποί χαρίζουν δύναμη ενέργειας ωφέλιμη για την καθημερινότητα της κοινωνίας των Αβαλονιανών. Όταν οι καλλιέργειες του φυτού προσβάλλονται από μυστηριώδη «ιό», μονάχα τα έγκατα της γης μπορούν να δώσουν μια αποτελεσματική απάντηση σχετικά με τον επερχόμενο κίνδυνο.

ΠΙΝΟΚΙΟ ΤΟΥ ΓΚΙΓΙΕΡΜΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ

Ο Τζεπέτο έχει χάσει το παιδί του, φτιάχνει μια ξύλινη μαριονέτα αγοριού και… εντάξει, τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε ήδη, μη σας πω κι από το 1940 (τουλάχιστον)!

THE FABELMANS

Από «μπαγκάζι» του πατέρα του μέχρι «υποχρέωση» ανατροφής από τη μητέρα του, ο μικρός Σάμι βρίσκει το ιδανικό καταφύγιο στη φαντασία της κινηματογραφικής εμπειρίας και προσπαθεί να γίνει μέρος αυτού του (καλύτερου) «κόσμου».

ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2022

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το μακροβιότερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας, είναι και πάλι εδώ και γιορτάζει τα 35α γενέθλιά του! Η διοργάνωση θα φιλοξενηθεί από την Πέμπτη 24/11 μέχρι την Τετάρτη 30/11 στους αθηναϊκούς κινηματογράφους ΕΛΛΗ και ΑΝΔΟΡΑ.