FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΜΟΥ (2018)

(MI OBRA MAESTRA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαστόν Ντουπράτ
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Μπραντόνι, Γκιγέρμο Φρανσέγια, Ραούλ Αρέβαλο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Κακότροπος καλλιτέχνης καταστρέφει κάθε προσπάθεια του γκαλερίστα και κολλητού του φίλου να σώσει την καριέρα του. Ο ξαφνικός του θάνατος θα εκτοξεύσει τις τιμές των έργων του, αλλά σύντομα θα αποκαλυφθεί μια μεγάλη ανατροπή.

Είναι εύκολο να σατιρίσεις τη σύγχρονη τέχνη και τον κόσμο της. Πολλοί καλλιτέχνες είναι παράξενοι και παράγουν δήθεν, δυσνόητη, εννοιολογική τέχνη. Οι γκαλερίστες είναι εκμεταλλευτές και απατεώνες. Το κοινό τους κάνει ότι καταλαβαίνει και θαυμάζει. Οι κριτικοί τέχνης είναι δύστροποι και με ύφος εκατό καρδιναλίων. Είναι μόνο αυτό; Φυσικά και όχι, αν και ένα κομμάτι του μηχανισμού είναι ακριβώς έτσι. Στο «Αριστούργημά μου», ο Αργεντινός Γκαστόν Ντουπράτ επιλέγει να δει μόνο αυτή την πλευρά, την εύκολη, και να τη σατιρίσει με αμέτρητες ευκολίες και κλισέ, τα οποία προβλέπεις να έρχονται… επίσης εύκολα.

Ο Ρέντζο Νέρβι είναι ένας μεγάλος σε ηλικία καλλιτέχνης, που συμπληρώνει όλα τα κουτάκια της γελοιογραφίας του κακότροπου και κακομαθημένου καλλιτέχνη. Είναι δύστροπος, δυσάρεστος, τσακώνεται με τους πάντες και τους προσβάλλει, έχει μια πιτσιρίκα ως προστατευόμενη – μαθήτρια – γκόμενα. Είναι επίσης ένας από τους πιο παλιούς και καλύτερους φίλους του γκαλερίστα Αρτούρο, ο οποίος προσπαθεί να προμοτάρει σε πελάτες τη δουλειά του. Ο Ρέντζο, όμως, θεωρείται πια ξεπερασμένος, όπως και η τέχνη του. Ακόμη και μια προσπάθεια του Αρτούρο να του βρει μια σημαντική παραγγελία, εξελίσσεται σε μεγάλο φιάσκο.

Ένα ατύχημα θα κάνει ακόμη δυσκολότερη την κατάσταση. Με ένα σωρό κατάγματα και αμνησία, ο Ρέντζο θα βρεθεί στο νοσοκομείο, άστεγος, άφραγκος και αυτοκτονικός. Όταν επανέλθει σε κάποιο βαθμό, θα μεταβιβάσει την ιδιοκτησία όλων των έργων του στον Αρτούρο ως αντάλλαγμα για τα έξοδά του, κάτι που θα προκαλέσει τις υποψίες τού Άλεξ, ενός μαθητευόμενου του Ρέντζο. Υποψίες που θα ενταθούν με τον ξαφνικό θάνατο του καλλιτέχνη και την αστραπιαία άνοδο των τιμών των έργων του.

Το ντουέτο των πρωταγωνιστών διασκεδάζει με τους χαρακτήρες του και αυτό ίσως είναι ένας επαρκής λόγος να παρακολουθήσεις τούτο το φιλμ. Επίσης, το στήσιμο των χώρων είναι έξυπνο και ο δεύτερος χαρακτήρας μίας εμπόρου τέχνης είναι τόσο καλός, που θα ήθελες να τη δεις περισσότερο. Αλλά το σενάριο νομίζει ότι είναι πολύ εξυπνότερο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Αν θέλεις να σατιρίσεις τον κόσμο της τέχνης, πρέπει να αναπτύξεις κάτι περισσότερο από καρικατούρες. Ένα θαυμάσιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το επεισόδιο «Waiting for the Artist» της σειράς mockumentary «Documentary Now, όπου η Κέιτ Μπλάνσετ ερμηνεύει μια απολαυστική παρωδία της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που είναι τόσο καλή επειδή έχει γραφτεί κατόπιν βαθιάς έρευνας για το έργο της, αλλά χωρίς να ανακυκλώνει κλισέ.

Το εύρημα της ανατροπής που έρχεται στο τελευταίο μέρος εδώ, λειτουργεί μόνο μέχρι ένα σημείο, επειδή η λύση που καταφθάνει στη συνέχεια είναι ελάχιστα πειστική. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι ο συν-σεναριογράφος της ταινίας και αδελφός του σκηνοθέτη, Αντρές Ντουπράτ, είναι Διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Καλών Τεχνών της Αργεντινής. Γι’ αυτόν και μόνο το λόγο, θα περίμενε κανείς μια λιγότερο επιφανειακή προσέγγιση του χώρου της τέχνης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Buddy movie ή σάτιρα της τέχνης; Ό,τι και να θέλει να πετύχει ο σκηνοθέτης της ταινίας, στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα είναι επιφανειακό και άνισο. Και κάθε άλλο παρά «αριστούργημα».


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ

Διαρρήκτης φάντασμα ρημάζει τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία των Καννών. Οι Αρχές παρακολουθούν στενά τον συνήθη ύποπτο Τζον Ρόμπι, ο οποίος έχει αποσυρθεί από το «άθλημα», προτιμώντας να φλερτάρει με βαθύπλουτες Αμερικανίδες παραθερίστριες.

ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ

Ένας νεαρός αντιμέτωπος με την ηλεκτρική καρέκλα. Δώδεκα άνδρες που καλούνται να πάρουν την τελική απόφαση για την οριστική αθώωση ή την αμετάκλητη καταδίκη του. Ένα κλασικό δικαστικό δράμα για γερά νεύρα.

Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΚΟΠΕΡΦΙΛΝΤ

Η ζωή στο Λονδίνο του 19ου αιώνα είναι για τον Ντέιβιντ Κόπερφιλντ μία διαρκής εναλλαγή ευτυχίας και τραγωδίας. Χάρη στην επιμονή και τη φιλοδοξία του, καθώς και μέσω της συναναστροφής του με κάθε λογής «παράξενους» τύπους, θα προσπαθήσει να βρει αυτό που από μικρός ονειρεύεται, χωρίς απαραίτητα να γνωρίζει από πάντα τι είναι αυτό.

ΝΕΟΙ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΘΕ

Τρεις αχώριστοι κι αγαπημένοι παιδικοί φίλοι, ο Εμίλ, ο Πιερό και ο Αντουάν, ξανασμίγουν στη γενέτειρά τους, στα 70 τους πλέον, με αφορμή την κηδεία της γυναίκας του τελευταίου. Όταν ένα γράμμα της εκλιπούσας βλέπει το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά, με καθυστέρηση δεκαετιών, ο Αντουάν είναι αποφασισμένος ν’ αλλάξει μέχρι και χώρα, ώστε να τιμωρήσει παραδειγματικά τον άνθρωπο που είχε μπλέξει μαζί της. Μοναδική ελπίδα να αποτραπεί το μοιραίο; Οι δύο γερασμένοι αλλά θεότρελοι φίλοι του.

ΟΤΑΝ ΑΝΘΙΖΕΙ Η ΝΙΟΤΗ

Πόσο μπορεί ν’ αντέξει μια φιλία; Ο Τζούλιο, ο Πάολο, ο Ρικάρντο και η Τζέμα μεγαλώνουν, ερωτεύονται, χωρίζουν τους δρόμους τους, μισιούνται, αγαπιούνται ξανά, μοιράζονται τις επιτυχίες και τις ήττες τους, μέσα σ’ ένα διάστημα βίου σαράντα ετών.