FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΜΟΥ (2018)

(MI OBRA MAESTRA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαστόν Ντουπράτ
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Μπραντόνι, Γκιγέρμο Φρανσέγια, Ραούλ Αρέβαλο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Κακότροπος καλλιτέχνης καταστρέφει κάθε προσπάθεια του γκαλερίστα και κολλητού του φίλου να σώσει την καριέρα του. Ο ξαφνικός του θάνατος θα εκτοξεύσει τις τιμές των έργων του, αλλά σύντομα θα αποκαλυφθεί μια μεγάλη ανατροπή.

Είναι εύκολο να σατιρίσεις τη σύγχρονη τέχνη και τον κόσμο της. Πολλοί καλλιτέχνες είναι παράξενοι και παράγουν δήθεν, δυσνόητη, εννοιολογική τέχνη. Οι γκαλερίστες είναι εκμεταλλευτές και απατεώνες. Το κοινό τους κάνει ότι καταλαβαίνει και θαυμάζει. Οι κριτικοί τέχνης είναι δύστροποι και με ύφος εκατό καρδιναλίων. Είναι μόνο αυτό; Φυσικά και όχι, αν και ένα κομμάτι του μηχανισμού είναι ακριβώς έτσι. Στο «Αριστούργημά μου», ο Αργεντινός Γκαστόν Ντουπράτ επιλέγει να δει μόνο αυτή την πλευρά, την εύκολη, και να τη σατιρίσει με αμέτρητες ευκολίες και κλισέ, τα οποία προβλέπεις να έρχονται… επίσης εύκολα.

Ο Ρέντζο Νέρβι είναι ένας μεγάλος σε ηλικία καλλιτέχνης, που συμπληρώνει όλα τα κουτάκια της γελοιογραφίας του κακότροπου και κακομαθημένου καλλιτέχνη. Είναι δύστροπος, δυσάρεστος, τσακώνεται με τους πάντες και τους προσβάλλει, έχει μια πιτσιρίκα ως προστατευόμενη – μαθήτρια – γκόμενα. Είναι επίσης ένας από τους πιο παλιούς και καλύτερους φίλους του γκαλερίστα Αρτούρο, ο οποίος προσπαθεί να προμοτάρει σε πελάτες τη δουλειά του. Ο Ρέντζο, όμως, θεωρείται πια ξεπερασμένος, όπως και η τέχνη του. Ακόμη και μια προσπάθεια του Αρτούρο να του βρει μια σημαντική παραγγελία, εξελίσσεται σε μεγάλο φιάσκο.

Ένα ατύχημα θα κάνει ακόμη δυσκολότερη την κατάσταση. Με ένα σωρό κατάγματα και αμνησία, ο Ρέντζο θα βρεθεί στο νοσοκομείο, άστεγος, άφραγκος και αυτοκτονικός. Όταν επανέλθει σε κάποιο βαθμό, θα μεταβιβάσει την ιδιοκτησία όλων των έργων του στον Αρτούρο ως αντάλλαγμα για τα έξοδά του, κάτι που θα προκαλέσει τις υποψίες τού Άλεξ, ενός μαθητευόμενου του Ρέντζο. Υποψίες που θα ενταθούν με τον ξαφνικό θάνατο του καλλιτέχνη και την αστραπιαία άνοδο των τιμών των έργων του.

Το ντουέτο των πρωταγωνιστών διασκεδάζει με τους χαρακτήρες του και αυτό ίσως είναι ένας επαρκής λόγος να παρακολουθήσεις τούτο το φιλμ. Επίσης, το στήσιμο των χώρων είναι έξυπνο και ο δεύτερος χαρακτήρας μίας εμπόρου τέχνης είναι τόσο καλός, που θα ήθελες να τη δεις περισσότερο. Αλλά το σενάριο νομίζει ότι είναι πολύ εξυπνότερο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Αν θέλεις να σατιρίσεις τον κόσμο της τέχνης, πρέπει να αναπτύξεις κάτι περισσότερο από καρικατούρες. Ένα θαυμάσιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το επεισόδιο «Waiting for the Artist» της σειράς mockumentary «Documentary Now, όπου η Κέιτ Μπλάνσετ ερμηνεύει μια απολαυστική παρωδία της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που είναι τόσο καλή επειδή έχει γραφτεί κατόπιν βαθιάς έρευνας για το έργο της, αλλά χωρίς να ανακυκλώνει κλισέ.

Το εύρημα της ανατροπής που έρχεται στο τελευταίο μέρος εδώ, λειτουργεί μόνο μέχρι ένα σημείο, επειδή η λύση που καταφθάνει στη συνέχεια είναι ελάχιστα πειστική. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι ο συν-σεναριογράφος της ταινίας και αδελφός του σκηνοθέτη, Αντρές Ντουπράτ, είναι Διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Καλών Τεχνών της Αργεντινής. Γι’ αυτόν και μόνο το λόγο, θα περίμενε κανείς μια λιγότερο επιφανειακή προσέγγιση του χώρου της τέχνης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Buddy movie ή σάτιρα της τέχνης; Ό,τι και να θέλει να πετύχει ο σκηνοθέτης της ταινίας, στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα είναι επιφανειακό και άνισο. Και κάθε άλλο παρά «αριστούργημα».


MORE REVIEWS

ΠΥΡΙΝΗ ΟΡΓΗ

Γενετικά μεταλλαγμένο κοριτσάκι με τηλεκινητικές ικανότητες και… φλογερές εκρήξεις οργής, φυλάσσεται από τους γονείς του επί σειρά ετών στο «περιθώριο», ώστε να μην καταλήξει «πειραματόζωο» στα χέρια εταιρείας που στο παρελθόν είχε εκμεταλλευτεί τα δικά τους μεταφυσικά χαρίσματα και εξακολουθεί ν’ αναζητά τα ίχνη τους.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΙΜΑΣ

Στα 1943, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες σκαρφίζονται μια πλαστή επιχείρηση απόβασης των συμμαχικών στρατευμάτων στην Ελλάδα, έτσι ώστε ο αληθινός τους στόχος, το χτύπημα στην κατεχόμενη Σικελία, να περάσει κάτω από τα «radar» των Γερμανών.

ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ

Ο Χούλιο και η Άνα, ένα παντρεμένο ζευγάρι που έχει απωλέσει προ πολλού το πάθος και τον έρωτα μεταξύ του, ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους γείτονες του από πάνω ορόφου, σε μια προσπάθεια να γνωριστούν καλύτερα. Όταν το εκ διαμέτρου αντίθετο, φλογερό ταμπεραμέντο των τελευταίων έρχεται σε σύγκρουση με τη δική τους συσσωρευμένη καταπίεση, τα πράγματα θ’ αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αμήχανα.

ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ

Καθηγητής Πανεπιστημίου επαρχιακής ρωσικής πόλης κατηγορεί για ατασθαλίες την δημοτική αρχή της, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό, κατηγορούμενος για υπεξαίρεση! Πιέζεται ν’ ανακαλέσει, μάταια, όμως. Ποιος θα λυγίσει πρώτος;

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΒΡΑΧΙΟΛΙ

Έφηβο κορίτσι κάθεται στο εδώλιο του δικαστηρίου ως κατηγορούμενη για την δολοφονία της καλύτερής της φίλης. Αθώα ή ένοχη;