FreeCinema

Follow us

ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗ 3: ΟΙ ΦΥΓΑΔΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (2012)

(MADAGASCAR 3: EUROPE'S MOST WANTED)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έρικ Νταρνέλ, Τομ ΜακΓκραθ, Κόνραντ Βέρνον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η γνωστή παρέα ζώων νοσταλγεί ακόμη το Big Apple και στηρίζει τις ελπίδες της για επιστροφή στα States στη βοήθεια των πιγκουίνων που… χαρτοπαίζουν στο Μόντε Κάρλο! Μια κυνηγός κεφαλών βάζει στο μάτι τον Άλεξ το λιοντάρι και ωθεί το κουαρτέτο στη διαφυγή μέσω παρηκμασμένου τσίρκου.

«Παγιδευμένο» ακόμη στο… φυσικό του περιβάλλον, το κουαρτέτο των ηρώων της «Μαδαγασκάρης» εξακολουθεί να νοιώθει την αφρικανική ζούγκλα σα… φυλακή και να ονειρεύεται το ζωολογικό κήπο της Νέας Υόρκης (απ’ όπου είχε αποδράσει) σαν το «σπίτι» του! Για έναν ενήλικα, η ατάκα του Άλεξ («It’s not the real thing…») μπορεί ν’ ακουστεί λίγο τρομακτική, καθώς το λιοντάρι απαρνιέται το δώρο γενεθλίων του, ένα ομοίωμα του «σπιτιού» που το… ζώο αντιλαμβάνεται ως την αληθινή κατοικία του. Ναι, ο παιδαγωγικός χαρακτήρας της animated ταινίας έχει πάει περίπατο, ειδικά στις παραγωγές της DreamWorks, όπου το μόνο ζητούμενο είναι η εισπρακτική επιτυχία, η οποία θα φέρει μαζί της το franchise και τη σωρεία από sequels. Με αυτή τη λογική, τα «άγρια» ζώα της «Μαδαγασκάρης» ανήκουν στα… κάγκελα του ζωολογικού κήπου τους, στον οποίο θα επιδιώξουν να φτάσουν χρησιμοποιώντας ως κρυψώνα και μεταφορικό μέσο μαζί ένα… τσίρκο που βρίσκεται σε περιοδεία! Τελικά, το μόνο πράγμα που δεν βλέπουμε σε τούτο το φιλμ είναι να γίνονται και παρεάκι με ταριχευτή…

Ένα ανήλικο παιδάκι, το αυτονόητο και… αληθινό target group της ταινίας, ούτε έχει την ικανότητα να διαβάσει αυτή την κριτική, ούτε και πρόκειται να μπει σε τέτοιου τύπου προβληματισμούς. Οι γονείς, ίσως, θα έπρεπε, αλλά ούτε που πρόκειται να τολμήσουν να αρνηθούν την απαίτηση να συνοδεύσουν τους… πελάτες σε ένα χορταστικό σε δράση και 3D θέαμα, το οποίο αντιστοιχεί σε επίδειξη φαντασμαγορίας με πυροτεχνήματα (βλέπε και το φινάλε, άλλωστε…). Το ακόμη πιο ατυχές για τους ενήλικες συνοδούς είναι η παντελής απουσία του χιούμορ από γκαγκ, έτσι ώστε να έχεις να θυμάσαι και να γελάς με κάτι (όπως συνέβαινε με τα κατορθώματα των πιγκουίνων παλιότερα). Ο «αυτόματος πιλότος» έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση εκτέλεσης του φιλμ, που επιδεικνύει απλά περισσότερες «κασκάντες» καταδίωξης, χάρη στη νεοφερμένη και ατρόμητη Σαντέλ ΝτιΜπουά (ελαφρώς ανατριχιαστική η σεκάνς της μίμησης της Πιάφ), ενός θηλυκού μπόγια που έχει βαλθεί ν’ αποκτήσει εκείνη τη λιονταροκεφαλή για να ολοκληρώσει τη συλλογή της, με πιο στενάχωρα άστοχη υποπλοκή το φλερτ του ψωνισμένου λεμούριου με αρκουδίτσα του τσίρκου που δεν αποχωρίζεται ποτέ το ποδηλατάκι της (η ψυχανάλυση σου κλείνει το μάτι για μελλοντικά sessions, μικρό μου θυματάκι…). Η ανθρωπότητα θα ανακουφιζόταν αν δεν υπήρχε και άλλη συνέχεια. Αλλά, αμφιβάλλω.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορείς και διαβάζεις; Δεν είναι για σένα. Τελεία.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ούτε οι πιγκουίνοι δεν κάνουν χαβαλέ! Ναι, γυρίστε στο ζωολογικό σας κήπο, πριν αρχίσουν να πέφτουνε φολίτσες…