FreeCinema

Follow us

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΑΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ (2014)

(LES VACANCES DU PETIT NICOLAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λοράν Τιράρ
  • ΚΑΣΤ: Ματεό Μπουασελιέ, Βαλερί Λεμερσιέ, Καντ Μεράντ, Μπουλί Λανέρς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μετά την τεράστια εμπορική επιτυχία των εν έτει 2009 πρώτων του κινηματογραφικών ζαβολιών, ο μικρός Νικόλας ξαναχτυπά, αυτή τη φορά κάνοντας, αναμενόμενα θεοπάλαβες, διακοπές.

Βασισμένο στην κοσμαγάπητη, γαλλική σειρά εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων του συγγραφέα Ρενέ Γκοσινί («Λούκι Λουκ», «Αστεριξ & Οβελίξ», «Ιζνογκούντ») και του καρτουνίστα Ζαν-Ζακ Σαμπέ, αυτό το δεύτερο φιλμ της αντίστοιχης κινηματογραφικής σειράς δεν κρύβει πολλές εκπλήξεις για τους ενήλικους θεατές. Πανέμορφα retro, καλοραμμένα ντυμένο, όλο νοσταλγία, με την αθώα πολυχρωμία των 50’s, δεν καταφέρνει να μεταφέρει αυτούσιο στο πανί το ιδιότροπο χιούμορ και το ιδιόμορφο, παιδικό στιλ αφήγησης (από τον ίδιο τον μικρό Νικόλα) των βιβλίων, που ξέρουν πολύ καλά πώς να γελούν (και μαζί) με μικρούς και μεγάλους.

Έτσι οι άνω των 10 ετών ίσως όχι μόνο να χαμογελάσουν, αλλά και να ξεκαρδιστούν φευγαλέα με τον μικρό Φρικτιέ που τρώει κυριολεκτικά ό,τι βρει μπροστά του, την παράδοξη σχέση τού μπαμπά του μικρού Νικόλα με το αφεντικό του, που τον σπρώχνει σε ένα… χμμμ… χαριτωμένο επεισόδιο με ένα ταχυδρομικό κουτί, την εμμονή και τα κατά συνέπεια κωμικοτραγικά παρατράγουδα που προκαλεί η «καλλιτεχνική» μανία ενός διάσημου Ιταλού παραγωγού με τη μαμά, ή το πώς ο μικρός Νικόλας παίζει «σπίτι και οικογένεια» με τη μικρή, γουρλομάτα – δίδυμη, θαρρείς, της Κριστίνα Ρίτσι στην «Οικογένεια Άνταμς» – και τρελοκοτσιδού Ιζαμπέλ με παλιές οβίδες, χειροβομβίδες, δυναμίτη και λοιπά επικίνδυνα βλήματα σε εγκαταλειμμένο κάστρο. Μέχρι εκεί, όμως. Τίποτα πραγματικά συγκινητικό ή αστείο δεν αναπνέει πρωτότυπα σε αυτό το φιλμ, που μπορεί εύκολα να γίνει βαρετό, ειδικά για όσους έχουν την εμπειρία πρόσφατων, σαφώς πιο εμπνευσμένων και τολμηρών, παιδικών (animation και μη) καλλιτεχνημάτων του σινεμά, από το παραδοσιακό, ντισνεϊκό «Ψυχρά κι Ανάποδα» έως το πιο παραμυθένιο και εφετζίδικο «Maleficent».

Οι κάτω των 10 ετών, βέβαια, θα την κάνουν λαχείο (ειδικά αν δουν τη μεταγλωττισμένη κόπια), αφού διαθέτει μπόλικο από το οικείο, αφελές, απαίδευτο, εύκολο χιούμορ τους, καθώς και τα περιπετειώδη παιχνίδια που σκαρφίζονται με απίθανη άγνοια κινδύνου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν έχεις πατήσει καν τα 10; Άρπαξε ενήλικα συνοδό και σπεύσε! Όλοι οι υπόλοιποι, αν καλά και σώνει (βλέπε γονείς…) πρέπει να το δείτε, δε θα περάσετε χάλια (όπως με άλλα ανοσιουργήματα σαν τα «Στρουμφάκια» π.χ.), αλλά θα δυσκολευτείτε να περάσετε και καλά. Ε, θέλει θυσίες ο ρόλος του γονιού, θείου, νονού και ό,τι άλλο σε κηδεμόνα…


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.