FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ (2011)

(LA DELICATESSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταβίντ και Στεφάν Φενκινός
  • ΚΑΣΤ: Οντρέ Τοτού, Φρανσουά Νταμιέν, Μπρουνό Τοντεσκινί, Μελανί Μπερνιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Με σύζυγο θύμα τροχαίου τρία χρόνια, μελαγχολική, εργασιομανής νεαρή μια μέρα σκάει φιλί σε Σουηδό, ασουλούπωτο και μη γοητευτικό υφιστάμενό της. Αυτός ανταποκρίνεται, παρενοχλόν αφεντικό και προβληματισμένοι φίλοι είναι εμπόδια. Έχουν μέλλον κι αν ναι, πώς;

Είναι μία (ερωτική;) απογοήτευση το ότι σε ένα γυναικείο μπούστο στο οποίο πρωτοβάζει χέρι η φαντασιωσική εικασία ενός άνδρα (του μελλοντικού – μακαρίτη – συζύγου της ηρωίδας), χαίρεται finalmente η φαντασιωσική εικασία ενός άλλου (του διαδόχου του στην καρδιά της) και στα ενδιάμεσα χαμουρεύουν συνεχώς οι φαντασιωσικές εικασίες του περίγυρου (συναδελφικού και φιλικού, ανδρικού και γυναικείου) για το τι είναι (ή τι «πρέπει» σε) ένα θηλυκό, είναι η (αυτο)φαντασιωσική εικασία με… σκεύος ηδονής ένα αρσενικό (στην απολαυστική σκηνή των θαυμαστριών) που πετυχαίνει πιο σωστά τη «μέσα» κοψιά ενός χαρακτήρα.

Και όχι μόνο: ιδιοσυγκρασιοποιώντας ρομαντικά τη φυσικά ιλαρή εξάρτυση του Βέλγου κρεμανταλά καρατερίστα Νταμιέν, τ’ αδέλφια Φενκινός, ο ένας συγγραφέας (και του βιβλίου – πηγής του φιλμ) κι ο άλλος casting director, στο πρώτο καμάκι τους στα 35mm θωπεύουν το λεγάμενο με όση πρέπει, αληθινή «Ευαισθησία» (ο πρωτότυπος τίτλος). Και με περισσή, επίπλαστη (άνδρες γαρ) την περσόνα χήρας on the rebound που επιχειρεί αίφνης να θεραπεύσει τις πληγές της on and off πλατωνικά με ένα sui generis, αλλοδαπό, μη ευειδή κι αδέξιο, αβρό πάντως «παρτενέρ».

Για να πεισθεί, ο ενδιαφερόμενος αρκεί απλώς να τσιμπηθεί. Ο εραστής της «Αμελί» με την ασύμμετρη, νεραϊδοκοριτσίστικα μινιόν σιλουέτα και τα μάτια του μελανουρίου – it girl των Γάλλων. Ο εραστής του arthouse με τη συναισθηματική νοημοσύνη του προξενιού υποκριτικής χημείας του ντουέτου σε επιδέξια εκκεντρικά pas de deux διαλόγων στο γραφείο ή εις Παρισίους. Ο εραστής των boy meets girl με τρυφερά σουρπρίζ, εξόδιους εσωμονολόγους σκέψεων και το λυμφατικά μελωδικό soundtrack της Εμιλί Σιμόν να «τραγουδάει» τα κατ’ ιδίαν σκιρτήματα και τα πλησιάσματα του ζεύγους.

Δύσκολο, φυσικά, να έχεις απίκο τόσους μνηστήρες με κάτι σαν το «Δεν Είναι για τα Μούτρα σου», αν το είχε σκηνοθετήσει στην Πόλη του Φωτός ο Καουρισμάκι καθ’ υπόδειξιν των παραγωγών του «The Office» με target group το κοινό του «Υ.Γ. Σ’ Αγαπώ». Je  ne sais quoi αλλά μακριά από παρθένο έδαφος και στο μεταίχμιο της ψιλοανωμαλίας, αυτό το ευγενές φλερτ με το cinema d’ auteur στην πέφτει όχι φτηνά μεν αλλά sans doute χωρίς βάθος. Encore une fois, cherchez la femme…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Oui, αν τρέφεις σεβντά για ανεκπλήρωτο αίσθημα με ομορφότερο αμόρε, αν λατρεύεις (και σου έλειψε) το piece de resistance του Ζαν-Πιερ Ζενέ, αν λείπει ένας δεσμός απ’ τη ζωή σου. Non, αν βρίσκεις μανιερίστρια την Τοτού, αν δεν μπορείς τα πίτσι πίτσι γλυκερά με μια εσάνς δηθενιάς, αν είσαι εναντίον του «Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία».


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μας έχουνε ζαλίσει τον έρωτα φέτος το καλοκαίρι! Και είναι και γαλλικουριά… Μ’ εκείνη την ποντικομούρα από την «Αμελί», που σίγουρα σου τα έχει κάνει τούμπανο. Εδώ ερωτεύεται έναν που όλοι της λένε πως δεν της κάνει. Το αυτό και με την ταινία.