FreeCinema

Follow us

ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σωτήρης Τσαφούλιας
  • ΚΑΣΤ: Αντώνης Αντωνίου, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Ρένος Χαραλαμπίδης, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Μαρκέλλα Γιαννάτου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Τέσσερις άνδρες, ο καφετζής ενός χωριού και τρεις πελάτες, αρχίζουν μια κουβέντα για τις γυναίκες και τη σχέση τους με αυτές. Όπως προχωράει η συζήτηση, παρά τις πολλές διαφορές τους, βλέπουν ότι καταλήγουν σε ένα κοινό στοιχείο, τον κοινό τους παρονομαστή.

Δύο είναι οι βασικές διαπιστώσεις μόλις τελειώσει η προβολή του «Κοινού Παρονομαστή». Η πρώτη, ότι ο Σωτήρης Τσαφούλιας έχει ταλέντο στο να κινεί την κάμερα σε κλειστό χώρο, χωρίς το γύρισμα να φαίνεται φτηνό ή λειψό και η δεύτερη, ότι στην επόμενη ταινία του καλύτερα να γυρίσει το σενάριο κάποιου άλλου ή να δουλέψει πάρα πολύ πριν να πει ότι αρχίζει ξανά γυρίσματα. Αν μπορείς να ξεχωρίσεις τα επιμέρους στοιχεία της ταινίας, θα διακρίνεις την τεχνική επάρκεια του Τσαφούλια, αλλά και την εμφανέστατη απειρία του στη συγγραφή σεναρίου.

Οι διάλογοι μπορούν να σου κάψουν τον εγκέφαλο και αυτό δεν το γράφω επειδή συνηθίζω να κανιβαλίζω τις ταινίες, αλλά επειδή το ό,τι λέγεται είναι απλώς ανυπόφορο. Οι τέσσερις κεντρικοί ήρωες αποτελούν βασικά σκίτσα χαρακτήρων, του καλόψυχου πατέρα, του «κάγκουρα», εκείνου που θέλει μια ήσυχη ζωούλα και του καλοπροαίρετου ρομαντικού. Γύρω από τους καφέδες τους αρχίζουν να μιλούν για τις γυναίκες, ο καθένας με τη δική του οπτική. Και χωρίς καμία απολύτως πρωτοτυπία, αφού οι ατάκες τους είναι μια απλή συρραφή αποφθεγμάτων αμπελοφιλοσοφίας και επιπέδου… λευκώματος ή πίσω σελίδας ημερολογίου, που δεν δικαιολογεί χαρακτήρες, αλλά άτσαλα σχηματισμένους τύπους.

Ο ένας καμαρώνει για την κόρη του. Ο άλλος μιλά με αγάπη για τη διετή σχέση του που πάει για γάμο. Ο τρίτος θέλει να εκδικηθεί την πουτάνα που τον παράτησε και ο τέταρτος ανυπομονεί να συναντήσει από κοντά την τέλεια αδελφή ψυχή που γνώρισε διαδικτυακά. Πες πες και ξαναπές, λίγο πριν το κεφάλι σου κουδουνίσει από την άδεια φλυαρία, θα γίνει η «αποκάλυψη» (spoiler alert, αν και δε θέλει μεγάλη φαντασία να το σκεφτείς…) ότι και οι τέσσερις μιλούν για την ίδια γυναίκα. Ο χαρακτήρας τής οποίας είναι το ίδιο άχαρα γραμμένος, αφού ανάθεμα κι αν καταλαβαίνεις τι στο διάολο θέλει τελικά, γιατί κάνει όσα κάνει και παρουσιάζεται στον καθένα με άλλο πρόσωπο, ενώ η μονότονη ερμηνεία της Μαρκέλλας Γιαννάτου δεν βοηθάει την κατάσταση. Τουλάχιστον, οι τέσσερις πρωταγωνιστές είναι μετρημένοι στους σχηματικούς χαρακτήρες τους.

Με ένα συμπαγές σενάριο θα μπορούσε να επαινέσει κάποιος τον Τσαφούλια για την ικανότητά του να κινηματογραφήσει τον ένα και μοναδικό κλειστό χώρο της δράσης με τρόπο που να απαλύνει τη θεατρικότητα. Οι τετριμμένοι διάλογοι, ωστόσο, ακυρώνουν κάθε θετική προσπάθεια και ο «Κοινός Παρονομαστής» φλερτάρει με το… μηδέν εις το πηλίκον.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν το hobby σου είναι η συλλογή τσιτάτων, πάρε σημειωματάριο και μολύβι κι άρχισε να γράφεις τους διαλόγους με το που θα αρχίσει η ταινία. Θα χρειαστείς πολλή αντοχή, αν έχεις συνηθίσει να βλέπεις ταινίες με στοιχειωδώς καλογραμμένο σενάριο.


MORE REVIEWS

ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ

Επιχείρηση των Ειδικών Δυνάμεων στις Νότιες Φιλιππίνες, με σκοπό την απελευθέρωση απαχθέντος πράκτορα των αμερικανικών Μυστικών Υπηρεσιών, πηγαίνει εντελώς λάθος κι αφήνει πίσω της έναν αρχάριο ελεγκτή μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος αναζητά τρόπο διαφυγής.

ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ

Κατακλυσμιαία βροχή «πνίγει» το Λονδίνο υποχρεώνοντας σε εκκενώσεις και μια απέλπιδα φυγή των κατοίκων προς περιοχές της βρετανικής υπαίθρου οι οποίες αν και δεν έχουν πληγεί, βιώνουν σοβαρά επισιτιστικά προβλήματα. Μ’ ένα νεογέννητο μωρό στην αγκαλιά, μια γυναίκα παλεύει να βρει την ελπίδα για ένα ασφαλές μέλλον.

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ

Ο κύριος Χιραγιάμα ξυπνά νωρίς το πρωί και ετοιμάζεται να πάει στη δουλειά του. Καθαρίζει δημόσιες τουαλέτες στο Τόκιο. Το ίδιο κάνει και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμ…

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ

Δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν να δώσουν τη «γιατρειά» στον τόπο τους απομακρύνοντας δαιμονική οντότητα, μα δεν θα τηρήσουν τους κανόνες που έχουν θέσει οι επαρχιακές τους παραδόσεις και διάφορες δεισιδαιμονίες, προκαλώντας μία επιδημική εξάπλωση του Κακού.