FreeCinema

Follow us

ΑΠΑΓΩΓΗ (2017)

(KIDNAP)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λουίς Πριέτο
  • ΚΑΣΤ: Χάλι Μπέρι, Σέιτζ Κορία, Κρις ΜακΓκιν, Λιου Τεμπλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ένα μικρό παιδί πέφτει θύμα απαγωγής, όμως οι υπεύθυνοι έχουν την κακή τύχη να τους δει η μητέρα του, που δεν πρόκειται να σταματήσει για κανέναν λόγο προκειμένου να σώσει τον γιο της. Και θα φτάσει σε ακραίους χειρισμούς και πρακτικές για να το καταφέρει.

Όταν λέμε ότι θα φτάσει σε ακραίες πρακτικές, το εννοούμε. Στην «Απαγωγή», η Χάλι Μπέρι υποδύεται τη σερβιτόρα Κάρλα και μετατρέπεται σε πραγματική λύκαινα για να προστατέψει τον μικρό της γιο, με τόσο αποφασιστικό τρόπο και μανία που η μόνη κινηματογραφική μητέρα που θα μπορούσε να συγκριθεί μαζί της είναι ίσως η Σάρα Κόνορ στον «Εξολοθρευτή»! Η «Απαγωγή» είναι μια περήφανη μπιμουβιά και, προς τιμήν της, δεν προσπαθεί καν να μασκαρευτεί σε κάτι άλλο. Δεν υπάρχουν άλλες ιστορίες, οι υπόλοιποι χαρακτήρες είναι σχεδόν… σκηνικό. Το μόνο που έχει σημασία είναι μια μητέρα και ο γιος της, και η υπεράνθρωπη προσπάθειά της να τον σώσει.

Η Κάρλα δουλεύει σερβιτόρα σε ένα diner, έχοντας να ανεχτεί δύστροπους πελάτες. Η μόνη της πραγματική χαρά είναι ο εξάχρονος γιος της, ο Φράνκι, τον οποίο μεγαλώνει με μεγάλη προσπάθεια και θυσίες. Σε μια βόλτα τους στο πάρκο, ένα τηλεφώνημα σχετικά με την κηδεμονία του παιδιού και τη διεκδίκησή της από τον πρώην σύζυγο θα αποσπάσει την προσοχή της Κάρλα και ο Φράνκι θα εξαφανιστεί. Τρελή από αγωνία, η μητέρα θα αρχίσει να ψάχνει και θα δει μια γυναίκα να βάζει τον Φράνκι σε ένα αυτοκίνητο. Της πέφτουν πράγματα, μεταξύ των οποίων και το κινητό της, και χωρίς να το σκεφτεί, μπαίνει κι αυτή στο δικό της αμάξι και τρέχει πίσω από τους απαγωγείς.

Από εκεί και πέρα, η ταινία εξελίσσεται σαν μια ατέλειωτη καταδίωξη. Μπροστά το Mustang των απαγωγέων, πίσω το mini van της μανούλας. Στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, τα δύο αυτοκίνητα προκαλούν τον κακό χαμό. Τα υπόλοιπα που είχαν την ατυχία να βρεθούν στο διάβα τους, ντεραπάρουν, στουκάρουν, διαλύονται. Κανείς, όμως, δεν ασχολείται μαζί τους, διότι για τους κεντρικούς χαρακτήρες ο σκοπός είναι άλλος. Για τους απαγωγείς να ξεφύγουν, για τη μητέρα να μην αφήσει από τα μάτια της το παιδί της. Ακόμη κι όταν απειλήσουν τον μικρό Φράνκι με μαχαίρι ή τον βγάλουν έξω από την πόρτα του εν κινήσει αυτοκινήτου.

Η ιστορία είναι εξαιρετικά περιορισμένων σεναριακών δυνατοτήτων, όμως με κάποιον τρόπο βρίσκεται πάντα ένα εύρημα που της επιτρέπει να συνεχίζει. Να βρεθεί ένα ακόμη τυχαίο πρόσωπο που προσπαθεί να βοηθήσει (και το πληρώνει άσχημα…). Σε μια στάση σε αστυνομικό τμήμα, που αποδεικνύεται μάταιη, η Κάρλα θα δει στον τοίχο κρεμασμένες τις φωτογραφίες εξαφανισμένων παιδιών που παραμένουν χαμένα ακόμη και για πάνω από δέκα χρόνια. Εκεί είναι που η Κάρλα συνειδητοποιεί ότι κανείς άλλος δεν πρόκειται να δώσει λύση στο πρόβλημά της εκτός από την ίδια, και συνεχίζει μέχρι να ανακαλύψει το κρησφύγετο των δραστών, όπου και διαδραματίζεται η τελική αναμέτρηση.

Η «Απαγωγή» σαφώς και δεν είναι μια καλή ταινία. Και δεν έχει και κανέναν σημαντικό προϋπολογισμό. Αυτό είναι οφθαλμοφανές. Ο Πριέτο, όμως, δείχνει να γνωρίζει ακριβώς ποιο είναι το υλικό του και προσπαθεί να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί μ’ αυτό. Το σημαντικότερο πλεονέκτημά του είναι η Χάλι Μπέρι, η οποία αποτελεί ουσιαστικά τον μοναδικό χαρακτήρα της ταινίας. Οι υπόλοιποι είναι μόνο φιγούρες. Η Μπέρι, λοιπόν, πετυχαίνει να πάρει πάνω της μια απίθανη ιστορία και να την κάνει πιστευτή. Ακόμη κι όταν στις σκηνές που είναι μόνη της στο αυτοκίνητο μονολογεί, επειδή το σενάριο δεν έχει κάτι καλύτερο να της προσφέρει…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Low budget περιπέτεια καταδίωξης με αφηνιασμένη μάνα που μετατρέπεται σε… commando για να σώσει το παιδί της; Είναι αυτό ακριβώς που φαντάζεσαι. Έχει, όμως, και τη Χάλι Μπέρι που καταφέρνει να κάνει όσα εξωφρενικά συμβαίνουν στην οθόνη να δείχνουν κάπως περισσότερο αληθοφανή.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Εγώ αυτά που δείχνει το έργο θα τα έκανα μόνο αν είχε πέσει θύμα απαγωγής ο ντελιβεράς με την παραγγελία μου από το μπεργκεράδικο της γειτονιάς.