FreeCinema

Follow us

Η ΛΙΜΟΥΖΙΝΑ (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Παναγιωτόπουλος
  • ΚΑΣΤ: Νίκος Κουρής, Δούκισσα Νομικού, Δημήτρης Καταλειφός, Δημήτρης Πιατάς, Άντριαν Φρίλινγκ, Παύλος Χαϊκάλης, Τάκης Σπυριδάκης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ένας Έλληνας με τη φιλοδοξία να γίνει συγγραφέας, ταξιδεύει από το Παρίσι στην Ελλάδα, μαζί με μια όμορφη Γαλλίδα και έναν Γερμανό φίλο του. Στη διαδρομή θα συναντήσουν ένα πλήθος χαρακτήρων, ανάμεσά τους και διάσημους συγγραφείς, όπως τον Μπέκετ, τον Αραμπάλ και τον Νόρμαν Μέιλερ.

Στην τελευταία ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου μην αναζητήσεις λογικές εξηγήσεις, γιατί απλώς δεν υπάρχουν. Ο ίδιος δηλώνει ότι έχει γυρίσει τη «Λιμουζίνα» σαν ένα παραμύθι και δεν μπορείς παρά να το δεχτείς, καθώς τόποι, γεγονότα και πρόσωπα μπλέκονται στο χρόνο, σα να βρίσκονται σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου όλα είναι δυνατά. Με αυτό το σκεπτικό μόνο μπορείς να δεχτείς τον Μπέκετ να πίνει μπύρες με τον Αραμπάλ σε ένα καφέ στο Παρίσι, το Μέιλερ να περιπλανιέται στη Μάνη και όλους αυτούς, μαζί με ένα ελληνο-γαλλο-γερμανικό ερωτικό τρίγωνο να μιλούν (σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις) άπταιστα ελληνικά. Αν δεις την ταινία με κριτήρια αληθοφάνειας, σε έχει χάσει από τα πέντε πρώτα λεπτά. Αν, όμως, αφεθείς στην παράλογη ελαφρότητά της, υπάρχουν πολλές στιγμές που θα σε κάνουν να χαμογελάσεις.

Πρώτα απ’ όλα, με το σουρεαλιστικό σκηνικό στο παριζιάνικο καφέ, όπου ενώ έξω στους δρόμους γίνονται συμπλοκές, ο Μάρκος (Νίκος Κουρής) μοιράζεται την επιθυμία του για γράψιμο με τον Σάμιουελ Μπέκετ. Ύστερα, με την α λα nouvelle vague κινηματογράφηση της Δούκισσας Νομικού που υποδύεται την Κολέτ από τη Λιμόζ (άρα τη… Λιμουζίνα), ένα κορίτσι που μοιάζει με τραγούδι τού Ζορζ Μπρασένς και την ακολουθεί, ενώ εκείνη χορεύει και τινάζει τα ξανθά μαλλιά της. Και με τον Σπυριδάκη να παίζει τον Μέιλερ με μότο ότι «οι γυναίκες θέλουν γαμήσι και ξύλο».

Βασισμένο στα διηγήματα του – φίλου τού Παναγιωτόπουλου – Ζάχου Ε. Παπαζαχαρίου, το σενάριο παίζει με το παράδοξο και το απρόβλεπτο, τις επιθυμίες και τις αισθήσεις και το κάνει με ένα χιούμορ ανάλαφρο. Στις βασικές αδυναμίες της «Λιμουζίνας» είναι η ανισορροπία στη ροή. Σε μια ταινία όπου συνεχώς μπαινοβγαίνουν χαρακτήρες, λέγοντας ακόμη και μόνο μια-δυο ατάκες (Ακύλλας Καραζήσης, Στάθης Λιβαθινός, Μάκης Παπαδημητρίου) ή ούτε μία λέξη (Λευτέρης Βογιατζής), το επεισόδιο με τον Παύλο Χαϊκάλη ως δάσκαλο επαιτείας είναι αδικαιολόγητα τραβηγμένο σε διάρκεια. Ο Παναγιωτόπουλος έχει ήδη δηλώσει ότι η ταινία γυρίστηκε πολύ γρήγορα, αλλά και σε μερικές σκηνές φαίνεται ότι έγινε και βιαστικά. Σαν το συνεργείο να έτρεχε και το «Το ‘χουμε» να ακουγόταν πολύ συχνότερα απ’ ό,τι έπρεπε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ήδη ανήκεις σε εκείνους που εκτιμούν το σινεμά του Παναγιωτόπουλου, θα διαπιστώσεις ότι η «Λιμουζίνα» ανήκει στις καλύτερες πρόσφατες στιγμές του. Αν, πάλι, έχεις ως μέτρο σύγκρισης για την ελληνική κωμωδία το «I Love Karditsa», μάλλον δε θα βγεις χαρούμενος από την αίθουσα.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.