FreeCinema

Follow us

Η ΛΙΜΟΥΖΙΝΑ (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Παναγιωτόπουλος
  • ΚΑΣΤ: Νίκος Κουρής, Δούκισσα Νομικού, Δημήτρης Καταλειφός, Δημήτρης Πιατάς, Άντριαν Φρίλινγκ, Παύλος Χαϊκάλης, Τάκης Σπυριδάκης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ένας Έλληνας με τη φιλοδοξία να γίνει συγγραφέας, ταξιδεύει από το Παρίσι στην Ελλάδα, μαζί με μια όμορφη Γαλλίδα και έναν Γερμανό φίλο του. Στη διαδρομή θα συναντήσουν ένα πλήθος χαρακτήρων, ανάμεσά τους και διάσημους συγγραφείς, όπως τον Μπέκετ, τον Αραμπάλ και τον Νόρμαν Μέιλερ.

Στην τελευταία ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου μην αναζητήσεις λογικές εξηγήσεις, γιατί απλώς δεν υπάρχουν. Ο ίδιος δηλώνει ότι έχει γυρίσει τη «Λιμουζίνα» σαν ένα παραμύθι και δεν μπορείς παρά να το δεχτείς, καθώς τόποι, γεγονότα και πρόσωπα μπλέκονται στο χρόνο, σα να βρίσκονται σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου όλα είναι δυνατά. Με αυτό το σκεπτικό μόνο μπορείς να δεχτείς τον Μπέκετ να πίνει μπύρες με τον Αραμπάλ σε ένα καφέ στο Παρίσι, το Μέιλερ να περιπλανιέται στη Μάνη και όλους αυτούς, μαζί με ένα ελληνο-γαλλο-γερμανικό ερωτικό τρίγωνο να μιλούν (σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις) άπταιστα ελληνικά. Αν δεις την ταινία με κριτήρια αληθοφάνειας, σε έχει χάσει από τα πέντε πρώτα λεπτά. Αν, όμως, αφεθείς στην παράλογη ελαφρότητά της, υπάρχουν πολλές στιγμές που θα σε κάνουν να χαμογελάσεις.

Πρώτα απ’ όλα, με το σουρεαλιστικό σκηνικό στο παριζιάνικο καφέ, όπου ενώ έξω στους δρόμους γίνονται συμπλοκές, ο Μάρκος (Νίκος Κουρής) μοιράζεται την επιθυμία του για γράψιμο με τον Σάμιουελ Μπέκετ. Ύστερα, με την α λα nouvelle vague κινηματογράφηση της Δούκισσας Νομικού που υποδύεται την Κολέτ από τη Λιμόζ (άρα τη… Λιμουζίνα), ένα κορίτσι που μοιάζει με τραγούδι τού Ζορζ Μπρασένς και την ακολουθεί, ενώ εκείνη χορεύει και τινάζει τα ξανθά μαλλιά της. Και με τον Σπυριδάκη να παίζει τον Μέιλερ με μότο ότι «οι γυναίκες θέλουν γαμήσι και ξύλο».

Βασισμένο στα διηγήματα του – φίλου τού Παναγιωτόπουλου – Ζάχου Ε. Παπαζαχαρίου, το σενάριο παίζει με το παράδοξο και το απρόβλεπτο, τις επιθυμίες και τις αισθήσεις και το κάνει με ένα χιούμορ ανάλαφρο. Στις βασικές αδυναμίες της «Λιμουζίνας» είναι η ανισορροπία στη ροή. Σε μια ταινία όπου συνεχώς μπαινοβγαίνουν χαρακτήρες, λέγοντας ακόμη και μόνο μια-δυο ατάκες (Ακύλλας Καραζήσης, Στάθης Λιβαθινός, Μάκης Παπαδημητρίου) ή ούτε μία λέξη (Λευτέρης Βογιατζής), το επεισόδιο με τον Παύλο Χαϊκάλη ως δάσκαλο επαιτείας είναι αδικαιολόγητα τραβηγμένο σε διάρκεια. Ο Παναγιωτόπουλος έχει ήδη δηλώσει ότι η ταινία γυρίστηκε πολύ γρήγορα, αλλά και σε μερικές σκηνές φαίνεται ότι έγινε και βιαστικά. Σαν το συνεργείο να έτρεχε και το «Το ‘χουμε» να ακουγόταν πολύ συχνότερα απ’ ό,τι έπρεπε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ήδη ανήκεις σε εκείνους που εκτιμούν το σινεμά του Παναγιωτόπουλου, θα διαπιστώσεις ότι η «Λιμουζίνα» ανήκει στις καλύτερες πρόσφατες στιγμές του. Αν, πάλι, έχεις ως μέτρο σύγκρισης για την ελληνική κωμωδία το «I Love Karditsa», μάλλον δε θα βγεις χαρούμενος από την αίθουσα.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ

Ο Δημοσθένης και ο Νικήτας λιάζονται και κολυμπούν στα Λιμανάκια, αναπολούν γεγονότα από το περσινό καλοκαίρι χωρισμού του πρώτου και φαντασιώνουν το σενάριο μιας ταινίας που ο δεύτερος ελπίζει να σκηνοθετήσει και να στείλει στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

ΠΑΡΙΖΙΑΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Να ζεις και να (μην) πεθαίνεις στο Παρίσι. Αυτό το βάσανο!

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ 2

Η Ράιλι έγινε 13ων ετών, εξελίσσει την αγάπη της για το άθλημα του ice hockey και ο ερχομός της εφηβείας φανερώνει… στο μυαλό της καινούργια συναισθήματα και νευρώσεις που η Χαρά, η Λύπη, ο Φόβος, ο Θυμός και η Αηδία δύσκολα θα παλέψουν στην προσπάθειά τους να συνυπάρξουν.

Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας με θέμα τον παράνομο έρωτα ενός άνδρα και της νέας γυναίκας του πατέρα του, η πρωταγωνίστρια κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της πως τη βίασε ενόσω «έτρεχε» η ερωτική σκηνή μεταξύ τους. Με τον τελευταίο να εξανίσταται πως εκείνη λέει ψέματα, το συνεργείο όσο και οι δικηγόροι τους προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση.

ΦΡΙΜΟΝΤ

Αφγανή μετανάστρια που εργάζεται ως κειμενογράφος μηνυμάτων σε εργοστάσιο παραγωγής fortune cookies στο μικρό Φρίμοντ της Καλιφόρνια, δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη μοναξιά της Αμερικής. Ένας ασυνήθιστος ψυχοθεραπευτής και μία αυθόρμητη ιδέα δίνουν ένα κάποιο νόημα στη βαρετή καθημερινότητά της.