FreeCinema

Follow us

ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ (2013)

(I GIVE IT A YEAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταν Μέιζερ
  • ΚΑΣΤ: Ρόουζ Μπερν, Ρέιφ Σπολ, Άννα Φάρις, Σάιμον Μπέικερ, Μίνι Ντράιβερ, Στίβεν Μέρτσαντ, Ολίβια Κόλμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Η Νατ και ο Τζος παντρεύονται με ενθουσιασμό έπειτα από μια σύντομη σχέση. Οι πάντες γύρω τους αμφισβητούν ότι ο γάμος θα διαρκέσει, αλλά οι ίδιοι προσπαθούν, παρά τα σημάδια ασυμβατότητας και τη διαρκή παρουσία τής πρώην του Τζος και ενός γοητευτικού πελάτη της Νατ.

Συνσεναριογράφος και παραγωγός σε όλες τις ταινίες του Σάσα Μπάρον Κοέν, ο Νταν Μέιζερ έχει ένα πολύ ισχυρό βιογραφικό στην κωμωδία. Από μόνο του όμως αυτό δεν είναι αρκετό, όπως φαίνεται από το μέτριο αποτέλεσμα του «Ένας Χρόνος Είναι Αρκετός». Αν εξετάσεις την ταινία στις λεπτομέρειές της, δεν πάσχει σοβαρά. Το καστ της είναι εξαιρετικό, με δυο πρωταγωνίστριες με λαμπρά κωμικά βιογραφικά, τη Ρόουζ Μπερν («Σηκωτός για τη Συναυλία», «Φιλενάδες») και την Άννα Φάρις, που από τα «Scary Movie» και μετά, έχει παίξει σε κάθε τύπο φιλμ του είδους, καταφέρνοντας να διασωθεί η ίδια με το ταλέντο της, ακόμη και όταν οι ταινίες είναι για τα μπάζα. Οι αστείες ατάκες δε λείπουν, το «βρώμικο» χιούμορ κάνει αισθητή την παρουσία του, επιρροές από άλλες τάσεις της κωμωδίας γίνονται εμφανείς, όπως «δάνεια» από τις «Φιλενάδες» αλλά και η παρουσία του Στίβεν Μέρτσαντ, δεξιού χεριού του Ρίκι Τζερβέις, ο οποίος παίζει σα να βρίσκεται στις σειρές του κολλητού του.

Τι λείπει, λοιπόν, και το «Ένας Χρόνος Είναι Αρκετός» είναι απλώς μια αξιοπρεπής… αποτυχία; Η παντελής έλλειψη σκηνοθετικού timing από τον Μέιζερ. Στο σενάριο μπορεί να είναι καλός, όμως, η πλούσια προϋπηρεσία δε σε κάνει αυτομάτως Ρίτσαρντ Κέρτις, παρά το ανάκατεμα και την ανατροπή των κλισέ της ρομαντικής κομεντί. Είναι σχεδόν εξαντλητικό να βλέπεις, σκηνή προς σκηνή, να χάνονται ευκαιρίες για περισσότερο γέλιο, όχι γιατί το σενάριο ή οι ηθοποιοί είναι ανεπαρκείς, αλλά επειδή ο Μέιζερ δεν ξέρει πώς να στήσει την όλη κατάσταση. Οι άβολες και ντροπιαστικές ανατροπές του στόρι γίνονται από ένα σημείο και μετά δυσβάσταχτες, καθώς το αστείο εξατμίζεται και μένει απλώς το άβολο ενός happy end από… την ανάποδη. Αυτή ακριβώς η κατεύθυνση της ιστορίας αποτελεί και τη βασική πρωτοτυπία της ταινίας, ότι ο κεραυνοβόλος έρωτας δεν είναι πάντα ό,τι καλύτερο μπορεί να σου συμβεί.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στην περίπτωση που μπορείς να «διαβάσεις» το σενάριο ανεξάρτητα από το πώς σκηνοθετείται, μπορεί να περάσεις κάπως ευχάριστα, με τη βοήθεια του καλού καστ. Αν, πάλι, δεν έχεις τη διάθεση να κάνεις τον ανατόμο της κωμωδίας, κάπου θα το πετύχεις, αργότερα.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.