FreeCinema

Follow us

ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ (2013)

(I GIVE IT A YEAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταν Μέιζερ
  • ΚΑΣΤ: Ρόουζ Μπερν, Ρέιφ Σπολ, Άννα Φάρις, Σάιμον Μπέικερ, Μίνι Ντράιβερ, Στίβεν Μέρτσαντ, Ολίβια Κόλμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Η Νατ και ο Τζος παντρεύονται με ενθουσιασμό έπειτα από μια σύντομη σχέση. Οι πάντες γύρω τους αμφισβητούν ότι ο γάμος θα διαρκέσει, αλλά οι ίδιοι προσπαθούν, παρά τα σημάδια ασυμβατότητας και τη διαρκή παρουσία τής πρώην του Τζος και ενός γοητευτικού πελάτη της Νατ.

Συνσεναριογράφος και παραγωγός σε όλες τις ταινίες του Σάσα Μπάρον Κοέν, ο Νταν Μέιζερ έχει ένα πολύ ισχυρό βιογραφικό στην κωμωδία. Από μόνο του όμως αυτό δεν είναι αρκετό, όπως φαίνεται από το μέτριο αποτέλεσμα του «Ένας Χρόνος Είναι Αρκετός». Αν εξετάσεις την ταινία στις λεπτομέρειές της, δεν πάσχει σοβαρά. Το καστ της είναι εξαιρετικό, με δυο πρωταγωνίστριες με λαμπρά κωμικά βιογραφικά, τη Ρόουζ Μπερν («Σηκωτός για τη Συναυλία», «Φιλενάδες») και την Άννα Φάρις, που από τα «Scary Movie» και μετά, έχει παίξει σε κάθε τύπο φιλμ του είδους, καταφέρνοντας να διασωθεί η ίδια με το ταλέντο της, ακόμη και όταν οι ταινίες είναι για τα μπάζα. Οι αστείες ατάκες δε λείπουν, το «βρώμικο» χιούμορ κάνει αισθητή την παρουσία του, επιρροές από άλλες τάσεις της κωμωδίας γίνονται εμφανείς, όπως «δάνεια» από τις «Φιλενάδες» αλλά και η παρουσία του Στίβεν Μέρτσαντ, δεξιού χεριού του Ρίκι Τζερβέις, ο οποίος παίζει σα να βρίσκεται στις σειρές του κολλητού του.

Τι λείπει, λοιπόν, και το «Ένας Χρόνος Είναι Αρκετός» είναι απλώς μια αξιοπρεπής… αποτυχία; Η παντελής έλλειψη σκηνοθετικού timing από τον Μέιζερ. Στο σενάριο μπορεί να είναι καλός, όμως, η πλούσια προϋπηρεσία δε σε κάνει αυτομάτως Ρίτσαρντ Κέρτις, παρά το ανάκατεμα και την ανατροπή των κλισέ της ρομαντικής κομεντί. Είναι σχεδόν εξαντλητικό να βλέπεις, σκηνή προς σκηνή, να χάνονται ευκαιρίες για περισσότερο γέλιο, όχι γιατί το σενάριο ή οι ηθοποιοί είναι ανεπαρκείς, αλλά επειδή ο Μέιζερ δεν ξέρει πώς να στήσει την όλη κατάσταση. Οι άβολες και ντροπιαστικές ανατροπές του στόρι γίνονται από ένα σημείο και μετά δυσβάσταχτες, καθώς το αστείο εξατμίζεται και μένει απλώς το άβολο ενός happy end από… την ανάποδη. Αυτή ακριβώς η κατεύθυνση της ιστορίας αποτελεί και τη βασική πρωτοτυπία της ταινίας, ότι ο κεραυνοβόλος έρωτας δεν είναι πάντα ό,τι καλύτερο μπορεί να σου συμβεί.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στην περίπτωση που μπορείς να «διαβάσεις» το σενάριο ανεξάρτητα από το πώς σκηνοθετείται, μπορεί να περάσεις κάπως ευχάριστα, με τη βοήθεια του καλού καστ. Αν, πάλι, δεν έχεις τη διάθεση να κάνεις τον ανατόμο της κωμωδίας, κάπου θα το πετύχεις, αργότερα.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι δύο που παντρεύονται αλλά δεν τους κάθεται. Και με το ζόρι βγάζουνε τον ένα χρόνο στη βέρα. Εγώ δεν έβγαλα ούτε ώρα…