FreeCinema

Follow us

Ο ΕΚΠΤΩΤΟΣ (2018)

(EL REINO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ροντρίγκο Σορογκόγεν
  • ΚΑΣΤ: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μόνικα Λόπεθ, Ζουζέπ Μαρία Που
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 132'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Ένας τοπικός πολιτικός με κεντρικές διασυνδέσεις αποκαλύπτεται ότι συμμετείχε σε διαφόρων τύπων σκάνδαλα. Θα πρέπει άμεσα να διαχειριστεί τις συνέπειες στην καριέρα και την οικογένειά του.

Η Ισπανία είναι μια καλή, κατάλληλη χώρα για την ιστορία του σεναρίου του «Έκπτωτου». Όπως κατάλληλη θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε από τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπου τα σκάνδαλα περισσεύουν και οι ύποπτες, αδιαφανείς συναλλαγές βρίσκονται σε αφθονία. Σε τούτο το φιλμ ο Ροντρίγκο Σορογκόγεν σκηνοθετεί την (όχι και τόσο ασυνήθιστη) ιστορία σαν ένα θρίλερ αδιάκοπης, αγωνιώδους καταδίωξης, με τον κεντρικό ήρωα να ασφυκτιά στην παγίδα όπου έπεσε εξαιτίας της απληστίας του.

Ο Μανού είναι ένα τυπικό παράδειγμα αριβίστα με μεγάλη όρεξη για εξουσία και λεφτά. Έχει ανελιχθεί μέσα στον κομματικό μηχανισμό, χωρίς να εκτίθεται πολύ σε κεντρικό ρόλο. Κινείται στο περιθώριο, στην περιφέρεια, στους διαδρόμους, ακόμη και στις τουαλέτες εστιατορίων όπου δίνονται οι κατευθύνσεις για τις «μεγάλες δουλειές». Δεν είναι ένα και δύο τα κομματικά στελέχη που συμμετέχουν σ’ αυτές τις δουλειές. Είναι πολλοί και τρώνε πολλά, ανάλογα με τον βαθμό ιεραρχίας και συμμετοχής στο δίκτυο. Για τον Μανού κάποια στιγμή θα σκάσει η «στραβή» και τα άπλυτά του θα βγουν στη φόρα. Αυτομάτως, από άρχοντας των διαδρόμων μετατρέπεται σε παρία και αποδιοπομπαίο τράγο. Το ίδιο και η οικογένειά του, που με δυσκολία αντέχει τη διαπόμπευση.

Με κάθε τρόπο και χρησιμοποιώντας όποια μέσα διαθέτει ακόμη, μυστικά άλλων, λυκοφιλίες, φιλοδοξίες επίδοξων αρχηγών, ο Μανού θα επιχειρήσει να ανακατέψει με την κουτάλα της απελπισίας την κατάσταση. Θα φτάσει σε ακραία σημεία, προσπαθώντας να απειλήσει, να ηχογραφήσει, ακόμα και να κλέψει ξεδιάντροπα αποδεικτικά στοιχεία που ενοχοποιούν κι άλλους, ώστε οι ευθύνες, το σκάνδαλο και η ντροπή να μοιραστούν. Με την απειλή του ξεμπροστιάσματος και της απώλειας της εξουσίας, όμως, οι πάντες καταλήγουν αγριεμένοι και αποφασισμένοι να μην αφήσουν κανένα να τους εκθρονίσει, όπως συνέβη με τον Μανού.

Στην προσπάθειά του, όχι να βγει καθαρός, αλλά να αποκαλύψει ότι και οι άλλοι είναι λερωμένοι, ο Μανού θα προσπαθήσει να χειραγωγήσει μια τηλεοπτική δημοσιογράφο με την οποία έχει στενή σχέση. Δεν είναι απολύτως σίγουρο ότι η εμφάνισή του στην τηλεόραση θα τον βοηθήσει να διευκολύνει τη θέση του. Άλλωστε, η προβολή στην τηλεόραση μεγεθύνει ό,τι παρουσιάζει.

Ο Ροντρίγκο Σορογκόγεν σκηνοθετεί την ιστορία με ταχύτητα και νεύρο. Από την πρώτη σκηνή, στην οποία τη γρήγορη κίνηση της κάμερας συνοδεύει dance μουσική, φαίνεται ότι υπάρχει μια διαφορετική και πιο έντονη διάθεση κινηματογράφησης της ιστορίας. Για ένα μεγάλο τμήμα, ειδικά στο πρώτο μέρος του φιλμ, είναι δύσκολο να παρακολουθήσεις πρόσωπα, ονόματα και καταστάσεις. Έστω, είναι ξεκάθαρη η ένταση και η μανία ενός διεφθαρμένου περιβάλλοντος κι ενός εξαγριωμένου ήρωα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το διεφθαρμένο πολιτικό περιβάλλον με οικονομικά σκάνδαλα δεν είναι θεματική κατηγορία μόνο για τα δελτία ειδήσεων. Σ’ αυτή την ισπανική παραγωγή μετατρέπεται σε θρίλερ, όπου το κυνήγι δεν σταματά και οι λύσεις δεν είναι απλές. Δες το σαν κάτι που δεν θα παρακολουθούσες σε ένα δελτίο της τηλεόρασης. Δεν θα χωρούσε μέσα σε τόση διαπλοκή…


MORE REVIEWS

ΠΥΡΙΝΗ ΟΡΓΗ

Γενετικά μεταλλαγμένο κοριτσάκι με τηλεκινητικές ικανότητες και… φλογερές εκρήξεις οργής, φυλάσσεται από τους γονείς του επί σειρά ετών στο «περιθώριο», ώστε να μην καταλήξει «πειραματόζωο» στα χέρια εταιρείας που στο παρελθόν είχε εκμεταλλευτεί τα δικά τους μεταφυσικά χαρίσματα και εξακολουθεί ν’ αναζητά τα ίχνη τους.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΙΜΑΣ

Στα 1943, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες σκαρφίζονται μια πλαστή επιχείρηση απόβασης των συμμαχικών στρατευμάτων στην Ελλάδα, έτσι ώστε ο αληθινός τους στόχος, το χτύπημα στην κατεχόμενη Σικελία, να περάσει κάτω από τα «radar» των Γερμανών.

ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ

Ο Χούλιο και η Άνα, ένα παντρεμένο ζευγάρι που έχει απωλέσει προ πολλού το πάθος και τον έρωτα μεταξύ του, ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους γείτονες του από πάνω ορόφου, σε μια προσπάθεια να γνωριστούν καλύτερα. Όταν το εκ διαμέτρου αντίθετο, φλογερό ταμπεραμέντο των τελευταίων έρχεται σε σύγκρουση με τη δική τους συσσωρευμένη καταπίεση, τα πράγματα θ’ αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αμήχανα.

ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ

Καθηγητής Πανεπιστημίου επαρχιακής ρωσικής πόλης κατηγορεί για ατασθαλίες την δημοτική αρχή της, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό, κατηγορούμενος για υπεξαίρεση! Πιέζεται ν’ ανακαλέσει, μάταια, όμως. Ποιος θα λυγίσει πρώτος;

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΒΡΑΧΙΟΛΙ

Έφηβο κορίτσι κάθεται στο εδώλιο του δικαστηρίου ως κατηγορούμενη για την δολοφονία της καλύτερής της φίλης. Αθώα ή ένοχη;