FreeCinema

Follow us

Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΕΠΙΒΑΤΗΣ (2022)

(EL CU4RTO PASAJERO)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια
  • ΚΑΣΤ: Μπλάνκα Σουάρεθ, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Ερνέστο Αλτέριο, Ρουμπέν Κορτάδα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Ο Χουλιάν είναι ένας 50χρονος χωρισμένος Ισπανός με μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Όταν θ’ αρχίσει να χρησιμοποιεί μια εφαρμογή carpooling, με σκοπό να βγάλει κάποια extra χρήματα, θα ερωτευθεί κεραυνοβόλα μία από τις τακτικές συνεπιβάτιδές του, τη Λορένα. Τα προβλήματα, όμως, ξεκινούν όταν θα διαλέξει τους εντελώς λάθος συνεπιβάτες για το επόμενο ταξίδι του.

Ομολογώ πως, προσωπικά, έχω εκτιμήσει το στυλ του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια ανά στιγμές της καριέρας του. Ένα στυλ που έχει εξελιχθεί σε ολίγον τι… μανιέρα, ήτοι αυτό το ιδιότυπο κράμα κωμωδίας με horror / θρίλερ στοιχεία (το «Μπαρ» και το – φανταστικό – «El Día de La Bestia», έρχονται πρώτα στο μυαλό μου). Τελευταία, δυστυχώς, ο Βάσκος σκηνοθέτης φαίνεται να έχει χάσει τη φόρμα του, με μοναδική αναλαμπή (;) την ισπανική εκδοχή του «Τέλειοι Ξένοι», με το σενάριο βέβαια ν’ αποτελεί ξεπατικωτούρα όλων των ευρωπαϊκών remake της ταινίας του Πάολο Τζενοβέζε.

Στο «Ο Τέταρτος Επιβάτης», ο ντε λα Ιγκλέσια έχει, κατά την προσφιλή του συνήθεια, ένα αρκετά ενδιαφέρον premise: μια εφαρμογή carsharing (τύπου BlaBlaCar, για όποιον έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό), την οποία και χρησιμοποιεί ο ήρωας μας, Χουλιάν, με τη ζωή του να βρίσκεται στο απόλυτο ναδίρ την προκειμένη περίοδο. Από το σημείο εκείνο (ουσιαστικά στην αρχή της ταινίας, δηλαδή), τα πάντα γίνονται απόλυτα προβλέψιμα, έως και κακόγουστα.

Μία από τις τακτικές παρουσίες στις διαδρομές του μέσω της εφαρμογής, η Λορένα, γίνεται το αντικείμενο του πόθου για τον down-on-his-luck πενηντάρη, που ταξίδι στο ταξίδι μαζεύει το κουράγιο για να της αποκαλύψει το πώς νιώθει. Όταν (επιτέλους!) θα το βρει, το φιλμ αποφασίζει να εισάγει το εφαλτήριο των κωμικοτραγικών καταστάσεων που θα επακολουθήσουν, μέσω δύο έτερων συνεπιβατών οι οποίοι θα συνοδεύσουν το άτυπο ζευγάρι μας: ο Ροδρίγο, ένας πραγματικά απάλευτος τύπος που δεν αντέχεται για πάνω από πεντάλεπτο (πόσω μάλλον στο ίδιο αμάξι), και ο Σέρχιο, ένας πεπειραμένος «γύπας».

Γενικότερα, κανένας από του ρόλους δεν δουλεύει όπως θα έπρεπε, με τους δύο «τσόντα» επιβάτες να «διαγωνίζονται» στο ποιος θα γίνει πιο καρικατούρα από τον άλλον, και να εξυπηρετούν απλά και μόνο χρέη «δεκανικιού» για τον κεντρικό ήρωα (ειδικά ο Σέρχιο). Αυτό που ξεχωρίζει, είναι η Μπλάνκα Σουάρεθ ως Λορένα, αλλά και το ρομάντζο ανάμεσα σ’ εκείνη και τον Χουλιάν του Αλμπέρτο Σαν Χουάν, έστω λειτουργώντας υποτυπωδώς. Σε τελική ανάλυση, ένα road movie που… μάλλον χρειαζόταν GPS.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Spain is the new France για το ελληνικό κύκλωμα διανομής και με τέτοια σωρεία παραγωγής και ταινιών από την ιβηρική στα ντόπια σινεμά μας, ακόμα και οι θιασώτες του «είδους» θα μείνουν παραπονεμένοι.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.