FreeCinema

Follow us

ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΚΟΡΥΦΕΣ (2017)

(DREI ZINNEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιαν Τσάμπαϊλ
  • ΚΑΣΤ: Αλεξάντερ Φέλινγκ, Άριαν Μοντγκόμερι, Μπερενίς Μπεζό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Μια οικογένεια «υπό διαμόρφωση» περνά μερικές μέρες σε ένα εξοχικό ορεινό σπίτι. Οι διακοπές τους, όμως, θα εξελιχθούν σε ένα παιχνίδι εξουσίας και επιβολής.

Η ιστορία σε γενικές γραμμές είναι αυτή της σύντομης περίληψης. Μπορεί διαβάζοντάς τη να περιμένεις εντάσεις, εκρήξεις, φωνές. Είναι ακριβώς το αντίθετο! Όλη η δράση εξελίσσεται πολύ αργά, σε σημείο η διάρκεια της μιάμισης ώρας κάποιες στιγμές να φαίνεται πολύ μεγαλύτερη. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι είναι λιγότερο αποτελεσματική. Τρία πρόσωπα απομονωμένα σε ένα μικρό σπίτι και στο ανοιχτό βουνίσιο τοπίο θα βγάλουν κάποια στιγμή μια ένταση υπόγεια αλλά ουσιαστική. Και χωρίς να φαντάζεσαι από την αρχή ποιος θα είναι αυτός που ελέγχει το παιχνίδι…

Η Λέα έχει σχέση με τον Άαρον για περίπου δύο χρόνια. Αυτή είναι Γαλλίδα, εκείνος Γερμανός. Εκείνη έχει έναν γιο, τον Τριστάν, που απέκτησε με τον Βρετανό πρώην άντρα της. Οι τρεις τους είναι μια χαλαρά δεμένη οικογένεια, χωρίς σταθερή βάση, χωρίς ακόμη σταθερή γλώσσα επικοινωνίας. Και οι τρεις μιλάνε, αλλάζοντας από τη μια στιγμή στην άλλη, τα γαλλικά, τα γερμανικά και τα αγγλικά. Η πρώτη εικόνα που έχουμε γι’ αυτούς είναι σε ένα τυπικό water park, σαν μια οποιαδήποτε οικογένεια. Ο μικρός Τριστάν δεν θα ακολουθήσει στη νεροτσουλήθρα τη μητέρα του και τον αγαπημένο της. Στη συνέχεια, οι τρεις τους θα πάνε σε ένα σπίτι στις «Τρεις Κορυφές», στους Δολομίτες. Ο Τριστάν ψάχνει ομοιότητες ανάμεσα στις τρεις κορυφές και στην οικογένεια. «Η μαμά, ο μπαμπάς και το παιδί». Βγάζει από την τσάντα του ένα κινητό που η μητέρα του δεν γνώριζε ότι έχει ο γιος της (και μιλά συχνά με τον πατέρα του). Αποκαλεί τον Άαρον «μπαμπά». Ηθελημένα ή του ξεφεύγει; Όλα αυτά ενώ ο Άαρον προσπαθεί να γίνει ο ιδανικός πατέρας.

Στην πραγματικότητα, η κατάσταση εξελίσσεται με υπόκωφη οργή. Ο Άαρον θέλει να κάνει παιδί με τη Λέα, το δικό του παιδί, ενώ ο Τριστάν τον σαμποτάρει τρυπώνοντας στο κρεβάτι τους. Μαθαίνει να παίζει όργανο με τον «πατριό» του, αλλά του αφηγείται επινοημένες ιστορίες για ένα τέρας που θα μπορούσε να είναι ο Άαρον. Σε μια εκδρομή του Άαρον με τον Τριστάν στο βουνό θα ξεδιπλωθεί η τελική πράξη, κάπως απροσδόκητα, σαν να αλλάζει ξαφνικά η κατεύθυνση της ταινίας με μια απότομη στροφή.

Τόσο το πρώτο μέρος, αυτό της ανάπτυξης της οικογενειακής ή «οικογενειακής» σχέσης, όσο και το δεύτερο, αυτό που πλησιάζει πολύ κοντά στο θρίλερ επιβίωσης (ή εκδίκησης;), είναι στημένα με ψυχρά εκτελεσμένη οργάνωση. Νομίζω ότι θα ήθελα πολύ να δω πώς θα γύριζε ένα καθαρόαιμο θρίλερ ο Τσάμπαϊλ. Ίσως, όμως, εδώ η αλλαγή κατεύθυνσης να κάνει την ταινία να μοιάζει και με δράμα και με θρίλερ, χωρίς το πρώτο και το δεύτερο μισό να ενώνονται ομαλά. Ευτυχώς ο σκηνοθέτης έχει ένα πολύ καλό καστ στη διάθεσή του, τον Αλεξάντερ Φέλινγκ, με τον οποίο είχε ξαναδουλέψει στο ντεμπούτο του, και τον Άριαν Μοντγκόμερι, που παίζει τον Τριστάν με μια αινιγματική έλλειψη έκφρασης που δεν σε αφήνει να καταλάβεις τι σκέφτεται ή πώς πρόκειται να αντιδράσει στη συνέχεια. Πολύ μικρότερο ρόλο έχει η Μπερενίς Μπεζό, που θα μπορούσε να αναπτύξει το συναισθηματικό μέρος και την εμπλοκή του, αν το σενάριο της έδινε περισσότερο χρόνο και χώρο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν έχει καταιγιστική δράση, ούτε ήρωες που μιλάνε πολύ και φωναχτά. Αντέχεις μια ταινία χαρακτήρων με αργούς ρυθμούς, που απαιτεί και λίγη υπομονή για ν’ ανακαλύψεις πώς εξελίσσεται; Οι «Τρεις Κορυφές» θα έχουν ενδιαφέρον για σένα. Αλλιώς, πολύ απλά… #not!


MORE REVIEWS

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

GREENLAND: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ

Κομμάτια ενός κομήτη πλησιάζουν απειλητικά τη Γη. Πολιτικός μηχανικός που βρίσκεται σε διάσταση με τη σύζυγό του, λαμβάνει κυβερνητικό μήνυμα στο κινητό του, το οποίο τον καλεί να πάρει την οικογένειά του και να κατευθυνθούν προς καταφύγιο για… λίγους και εκλεκτούς. Θα φτάσουν ποτέ;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.

ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟΣ

Επικοινωνιολόγος των Δημοκρατικών, που δεν διάγει λαμπρές ημέρες εξαιτίας της ήττας του κόμματος στις προεδρικές εκλογές, ανακαλύπτει χρυσάφι σε χωριό του Γουισκόνσιν, στο πρόσωπο βετεράνου στρατιωτικού. Τον πείθει να κατέβει για Δήμαρχος στις τοπικές εκλογές προσδοκώντας σε μεγάλα κομματικά οφέλη από πιθανή του νίκη, όμως οι αντίπαλοι Ρεπουμπλικάνοι δεν πρόκειται να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια.

ΟΙ ΖΩΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΖΗΣΑ

Κατάκοιτος πατέρας, χαμένος στον μπερδεμένο κόσμο της άνοιας, αναπολεί στιγμές του παρελθόντος του. Η κόρη του είναι εκεί για να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα. Θα βρει τη ζωή που (δεν) ζει;