FreeCinema

Follow us

ΔΕΣΜΑ ΑΙΜΑΤΟΣ (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Παναγιωτόπουλος
  • ΚΑΣΤ: Μαρκέλα Γιαννάτου, Γιάννης Στάνκογλου, Νικήτας Τσακίρογλου, Δημήτρης Πιατάς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88‘
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Μοναχική συνοδός αέρος από Αθήνα, με τερματικά άρρωστο πατέρα, κάνει διάφορες ξεπέτες με όποιο να’ ναι, μα επανέρχεται σε επαρχιώτη φλου με βίτσια. Θα ανεβεί για να τον βρει στην άδειά της, οι δικοί του έχουν πληγές κι αυτοί ανοιχτές, το νταραβέρι τους πάει για έγκλημα, τεστάροντας τού είναι της τις μύχιες αντοχές.

Ο Τεσινέ έψαχνε τέτοιες ιστορίες πριν δεκαετίες. Ο Φλι θα το έκανε τουλάχιστον εξ όψεως μπιζουδάκι. Και ο άλλοτε οραματιστής του ΝΕΚ αποπειράται κάποιου νέου είδους «Delivery» στο «Η Γυναίκα που Έβλεπε τα Όνειρα», ιχνηλατώντας ψηφιακά παρθενικά, αλλά στα τυφλά, στη μάλλον χείριστη ταινία του, αφού ανέγνωσε ατέχνως και πεζά ένα υπαρξιακό νουάρ μυθιστόρημα της Μαρίας Πάουελ. Ένα βιβλίο που ξεφυλλίζει με θηλυκή coolness το λεύκωμα «στην οικογένεια ο πατερναλισμός και του αμόρε ο κρυπτικός ακρωτηριασμός, η εναιώρηση/οι παλινωδίες/ο εγκλωβισμός στο τέλμα – πλέγμα ενοχών κι επιθυμιών, το να υποκύπτεις νοητικά και συναισθηματικά στο σύμπαν των αλλότριων ή δικών σου εμμονών κι αδυναμιών».

Η διασκευή, «γδύνοντάς» το μοιραία, το’ χει κάνει… ρόμπα με a la maniere de Γκοντάρ 80’s ελλειπτική δραματουργία και την αδέξια σκαπανεία απ’ τη dv πλανοθεσία προδιαγραφών επιεικώς ανεπαρκών σε συνεργείο, φακούς και blow up που σημαίνουν το ναδίρ φιλμογραφίας του dp Γιώργου Φρέντζου. Συναυτουργοί η ατμόσφαιρα μηδέν ή άλλ’ αντ’ άλλων και το ασύγχρονο μιξάζ από κοινού εξευτελίζουν και τους τόνους, η ανάγνωση off ή on κάμερα, η κίνηση και οι εκφράσεις της Γιαννάτου είναι χρόνια τώρα 1D, ενώ «Αυτό που Θέλουν οι Γυναίκες», δηλαδή ο Γιάννης Στάνκογλου, εκτίθεται (ελέω διδασκαλίας). Ούτε δεμένος στα «Δεσμά Αίματος». Θ’ αφήσουν ντιπ ουλές…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κορίτσια, ο Στάνκογλου (χάνει τις μισές του θαυμάστριες)! Αγόρια, η Γιαννάτου (η ποια;)! Εσύ, που νοσταλγείς «Τα Χρώματα της Ίριδος»; Τον «ήπιες»!


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ελληνικό. Είναι μια αεροσυνοδός και μπουσουλάει με εσώρουχα. Πρέπει να είχαν πάρει χορηγία.