FreeCinema

Follow us

CHAMPIONS: ΜΙΑ ΑΣΤΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γαβριήλ Τζάφκας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Φάκελος «Κινηματογραφικές σπουδές στην Ψωροκώσταινα». Δημόσιο – ιδιώτες, Θεσσαλονίκη – Αθήνα, επώνυμοι – άσημοι, χθες – σήμερα. Μόνος (αθώος) εναντίον όλων ο «σινεμάς».

Πολλά εγώ και μπλα μπλα, λίγο από ψάξιμο, ένα τόσο δα στιλ, καμία δεοντολογία και ιδού ένα βίντεο μόρφωμα ημι-όνειδος στο οποίο παρέσχε αίθουσα η μεγαλοψυχία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Το αποτέλεσμα: αυτή κάνει ακούσια ζουμ στο τι είναι «μη δημιουργικό ντοκιμαντέρ» μεγάλου μήκους και αυτό σπρώχνει τρολάρισμα σ’ ένα ζήτημα ιλαροτραγικά βαρύνον και, πλέον, χωρίς δέσμες φωτός απ’ το δωμάτιο προβολής τού αύριο του «τόπου».

Ομιλούσες κεφαλές οι Στεφανή, Ευαγγελάκου, Αγγελόπουλος, Βούλγαρης, Κούνδουρος, Βέττας, Παναγιωτάτος, Ζαχαρίας, Παπαδόπουλος, Λαμπρόπουλος, Κιούκας κ.ά. (είναι του «χώρου», αν δεν τους ξέρεις, μην πτοείσαι), συν δύο τρεις φοιτητές – δείγμα ό,τι να ‘ναι, βγάζουν λίγο ή περισσότερο χολή κι απογοήτευση, ενίοτε επί – σκαιώς – προσωπικού με υπαινισσόμενες ή ρητές λεκτικές κρούσεις οι οποίες παραμένουν αναπάντητες εσαεί, ενώ γιαουρτώνουν από θέση ασφαλείας και εκ των υστέρων προϊσταμένους απελθόντες ή και τωρινούς πολιτικούς.

Το υλικό ουρλιάζει «Μοτέρ, πάμε!» για πλαισίωση – τεκμηρίωση με δημοσιογραφικό eye candy αρχείου κατόπιν έρευνας; Η εδώ «μηχανή του χρόνου» το ξεπετάει με λεζάντες γραφικών. Θέλεις θύμησες κι εξιστόρηση εμπειριών; Διαθέτει – χύμα. Η αφηγηματική διαλεκτική αντιπαραβάλλει εριστικά εξυπνακίστικα κάποια απ’ τα σόλο «Καφενείου των Φιλάθλων» του μετιέ «ημεδαπή Έβδομη Τέχνη»; Κάποιοι εξασφαλίζουν στην απ’ όξω αυτοδιαφήμιση, ενώ «τρέχει» και σύγκρισης τιμών IEK εν κρυπτώ ρεπορτάζ έρευνας για πάντα ενδιαφερόμενο.

Στο πόδι και στο άσχετο δηλώσεις των auteur Κουστουρίτσα, Ακίν, Χέρτσογκ, Λοπουσάνσκι και Πασκάλιεβιτς για το καθεστώς μάθησης του grand ecran στις χώρες τους ή τι πέρασαν οι ίδιοι ή τι πιστεύουν, παρεκβάσεις που επιτρέπει το μοντάζ για ευθυμία ή ως ειδικού βάρους (υποτίθεται) γιατί ο Τεό ήταν VIP φιλοξενούμενος (εκτίθενται οι επίσης μακαρίτες Κατσουρίδης, Κακογιάννης) και cartoon χάρης σε ιντερλούδια σαρκασμού light, αθροίζονται ως η final cut αντικάθαρση, σ’ αυτήν την περί των ιθαγενών σχολών της σελιλόζης γενεαλογία/απλογραφία/προχειρολογία. «Παίζει» και ανώριμα θρασεία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν εμφανίζεσαι (έδωσες ολόκληρη συνέντευξη για να θαυμάσεις εαυτόν, άλλωστε), αν είσαι του σχετικού μικρόκοσμου (για να ειρωνευτείς κάποιους ή τις ψευδαισθήσεις σου) ή αν τώρα καταρτίζεσαι επάνω στο αντικείμενο (τόσα δίνεις για δίδακτρα ή «δωρεάν» παιδεία, ένα φοιτητικό στη Λαΐδα θα σε ζημιώσει;).


MORE REVIEWS

ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΙ

Παντρεμένο ζευγάρι που ταξιδεύει με σκάφος στον Ειρηνικό Ωκεανό, ξεμένει σε ακατοίκητο νησάκι στ’ ανοιχτά της Γης του Πυρός. Δίχως να περιμένει βοήθεια από κανέναν και χωρίς μέσο διαφυγής, ο Μπεν και η Λορά οφείλουν να επιβιώσουν μόνοι τους εκεί, στην «άκρη του κόσμου».

PACIFICTION

Ο Ύπατος Αρμοστής της Γαλλίας σε κτήση της Πολυνησίας πληροφορείται από ντόπια χείλη τη φήμη που θέλει τη μαμά πατρίδα να επιχειρεί ξανά πυρηνικές δοκιμές στον Νότιο Ειρηνικό. Η εμφάνιση ενός υποβρυχίου στην ευρύτερη περιοχή εντείνει τη σχετική φημολογία, παρά την καθησυχαστική δράση του αξιωματούχου.

ΕΓΩ Ο ΑΠΑΙΣΙΟΤΑΤΟΣ 4

Η οικογένεια του Γκρου μεγαλώνει, πια, κι εκείνος εξελίσσεται ως πράκτορας της Anti-Villain League, αντιμετωπίζοντας έναν παλιό και άσπονδο συνέταιρο στο έγκλημα, τον Μαξίμ Λε Μαλ, ο οποίος εκμεταλλεύεται τη δύναμη που του προσφέρει τεχνολογικό επίτευγμα, μετατρέποντας τους αντιπάλους του σε… έντομα!

ΒΡΕΧΕΙ ΑΝΤΡΕΣ

Παντρεμένη γυναίκα που για χρόνια τον έρωτα αγνοεί, σε app γνωριμιών το σεξ ζητά να βρει. Τον σύζυγό της κατά βάθος θέλει, όμως, για πόσο η δόλια θα τον περιμένει;

ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

Τα γυρίσματα ενός φιλόδοξου δράματος, εμπνευσμένου από τον αγώνα εργατών για την αυτοδιαχείριση του απειλούμενου με λουκέτο εργοστασίου όπου εργάζονται, μετατρέπονται σε εφιάλτη για τον έμπειρο σκηνοθέτη Σιμόν: οι παραγωγοί του τον εγκαταλείπουν, ο προϋπολογισμός δεν φτάνει, το συνεργείο οδηγείται στα όριά του. Ίσως το… «Making Of» της παραγωγής, το οποίο αναθέτει σε φιλόδοξο βοηθό του, να έχει μεγαλύτερο λόγο ύπαρξης από την κανονική ταινία!

MR KLEIN

MR KLEIN

Ντοκιμαντέρ. Για την κινηματογραφική παιδεία στην Ελλάδα. Τόσο αστείο όσο ένα εγκεφαλικό που μπορεί να σ’ αφήσει σε κώμα. Για πάντα.