CHAMPIONS: ΜΙΑ ΑΣΤΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (2011)
- ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γαβριήλ Τζάφκας
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87’
- ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ
Φάκελος «Κινηματογραφικές σπουδές στην Ψωροκώσταινα». Δημόσιο – ιδιώτες, Θεσσαλονίκη – Αθήνα, επώνυμοι – άσημοι, χθες – σήμερα. Μόνος (αθώος) εναντίον όλων ο «σινεμάς».
Πολλά εγώ και μπλα μπλα, λίγο από ψάξιμο, ένα τόσο δα στιλ, καμία δεοντολογία και ιδού ένα βίντεο μόρφωμα ημι-όνειδος στο οποίο παρέσχε αίθουσα η μεγαλοψυχία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Το αποτέλεσμα: αυτή κάνει ακούσια ζουμ στο τι είναι «μη δημιουργικό ντοκιμαντέρ» μεγάλου μήκους και αυτό σπρώχνει τρολάρισμα σ’ ένα ζήτημα ιλαροτραγικά βαρύνον και, πλέον, χωρίς δέσμες φωτός απ’ το δωμάτιο προβολής τού αύριο του «τόπου».
Ομιλούσες κεφαλές οι Στεφανή, Ευαγγελάκου, Αγγελόπουλος, Βούλγαρης, Κούνδουρος, Βέττας, Παναγιωτάτος, Ζαχαρίας, Παπαδόπουλος, Λαμπρόπουλος, Κιούκας κ.ά. (είναι του «χώρου», αν δεν τους ξέρεις, μην πτοείσαι), συν δύο τρεις φοιτητές – δείγμα ό,τι να ‘ναι, βγάζουν λίγο ή περισσότερο χολή κι απογοήτευση, ενίοτε επί – σκαιώς – προσωπικού με υπαινισσόμενες ή ρητές λεκτικές κρούσεις οι οποίες παραμένουν αναπάντητες εσαεί, ενώ γιαουρτώνουν από θέση ασφαλείας και εκ των υστέρων προϊσταμένους απελθόντες ή και τωρινούς πολιτικούς.
Το υλικό ουρλιάζει «Μοτέρ, πάμε!» για πλαισίωση – τεκμηρίωση με δημοσιογραφικό eye candy αρχείου κατόπιν έρευνας; Η εδώ «μηχανή του χρόνου» το ξεπετάει με λεζάντες γραφικών. Θέλεις θύμησες κι εξιστόρηση εμπειριών; Διαθέτει – χύμα. Η αφηγηματική διαλεκτική αντιπαραβάλλει εριστικά εξυπνακίστικα κάποια απ’ τα σόλο «Καφενείου των Φιλάθλων» του μετιέ «ημεδαπή Έβδομη Τέχνη»; Κάποιοι εξασφαλίζουν στην απ’ όξω αυτοδιαφήμιση, ενώ «τρέχει» και σύγκρισης τιμών IEK εν κρυπτώ ρεπορτάζ έρευνας για πάντα ενδιαφερόμενο.
Στο πόδι και στο άσχετο δηλώσεις των auteur Κουστουρίτσα, Ακίν, Χέρτσογκ, Λοπουσάνσκι και Πασκάλιεβιτς για το καθεστώς μάθησης του grand ecran στις χώρες τους ή τι πέρασαν οι ίδιοι ή τι πιστεύουν, παρεκβάσεις που επιτρέπει το μοντάζ για ευθυμία ή ως ειδικού βάρους (υποτίθεται) γιατί ο Τεό ήταν VIP φιλοξενούμενος (εκτίθενται οι επίσης μακαρίτες Κατσουρίδης, Κακογιάννης) και cartoon χάρης σε ιντερλούδια σαρκασμού light, αθροίζονται ως η final cut αντικάθαρση, σ’ αυτήν την περί των ιθαγενών σχολών της σελιλόζης γενεαλογία/απλογραφία/προχειρολογία. «Παίζει» και ανώριμα θρασεία…