FreeCinema

Follow us

Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ (2012)

(BELLA ADDORMENTATA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάρκο Μπελόκιο
  • ΚΑΣΤ: Τόνι Σερβίλο, Άλμπα Ρορβάκερ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Πιερ Τζόρτζο Μπελόκιο, Μάγια Σάνσα, Μικέλε Ριοντίνο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VIDEORAMA

Ιταλία, 2009. Ο πατέρας κοπέλας επί 17 χρόνια «φυτού» από τροχαίο αποκτά το δικαίωμα να βγάλει την πρίζα, το κυβερνών «Forza Italia» με την Εκκλησία αντιδρούν, τέσσερις ιστορίες «ξαγρυπνούν» στο προσκεφάλι του συμβάντος.

Πρώτης θητείας βουλευτής του Μπερλουσκόνι με συναφές συζυγικό βίωμα αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο δικό του «όχι» και το κομματικό «ναι» σε νομοσχέδιο – stop στην ευθανασία. Η αντίθετη κόρη του, καθοδόν προς πικετοφορία των Καθολικών, «κολλάει» αμοιβαία με αντίπαλο, κηδεμόνα του διπολικού αδελφού του. Μία διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός συγκρούεται με παραμελημένους σύζυγο και γιο (και οι δύο του σιναφιού), ελπίζοντας στο Θεό για την επίσης σε κώμα κόρη της. Και γιατρός «στέκεται» σε υπνωμένη νοσηλευόμενή του, ναρκομανή που είχε επιχειρήσει να τον κλέψει.

«Χαλκεύοντας» για πολλοστή φορά (τελευταία στο μουσολινικό «Η Κρυφή Ερωμένη») ιστορικά πεπραγμένα, αλλά τώρα à la manière de… Εμίλιο Εστεβέζ στο «Bobby», με ένα κουαρτέτο σκετς να «το παλεύει» γύρω από τα πολύκροτα γεγονότα της υπόθεσης Ενγκλάρο, ο πιο πεισματικός απ’ τους βετεράνους ανατόμους του κοινωνικού και θυμικού corpus της γείτονος δεν έχει πια διαβήτη στη δραματουργική πένα ή το βλέμμα (όπως ο Σορεντίνο). Τον σώζει η σε γενναίες δόσεις μελό ανθρωπίλα του, που σε καίρια σημεία κάνει τεχνητή αναπνοή σ’ ένα πολύπτυχο (θρησκεία, γάμος, οικογένεια, εξουσία, δομές υγείας) συναισθηματικών, ιδεολογικών και συνειδησιακών εμβολιασμών κονέ πάνω στη βία του «έτσι θέλω», τα ελεύθερα «πιστεύω», την όποια απόφαση ως ευθύνη, και το σχίσμα πίσω απ’ τα προσχήματα ως έκφανση των αδυναμιών και των αντιφάσεων του θνητού γένους μας.

Με τις – όσιες για τους τρικολόρε – οθόνες (η TV, το κινητό, το internet) να εκπέμπουν και να «βλέπουν» τη ραγισμένη καρδιά μιας χώρας στη νοσοκομειακή κλίνη, αυτή είναι επίσης μία ταινία με ραγίσματα, προτού αφήσει το θεατή με τα δικά του, που όμως κουράρονται. Στη βινιέτα τού προστάτη τού διαταραγμένου αδελφού γιατί είναι τόσο κεραυνοβόλα η έλξη ανάμεσα στη Ρορβάκερ του «Είμαι ο Έρωτας» και την κάμερα ώστε και η επιτηδευμένου ντουβρουτζά κατάληξή της κατεβαίνει μονορούφι (όχι πες, εσύ δε θα’ θελες να έχεις δώσει το τηλέφωνό σου σε μια άγνωστη που ερωτεύτηκες με την πρώτη ματιά, αυτή να σε πάρει αμέσως και, λίγο αργότερα, να κάνετε έρωτα;).

Σ’ εκείνη της casta diva Ιπέρ για να αποσπάσει από τη star λίγα εντυπωσιακά δευτερόλεπτα ποταμού δακρύων και ατάκες του «Μακμπέθ», να μιλήσει – σαρκάζοντας την περσόνα της με τη συγκατάθεσή της – για την ιερότητα της… υποκριτικής και να πλασάρει το ξεπεταρούδι τού Μικέλε Πλάτσιντο. Στου σκίτσου κομματικού παρασκηνίου που υπερψηφίζεται στο νατουραλισμό (επίκαιρα του Καβαλιέρε ως αρχιπολέμιου της… Dignitas), έστω κι αν στην καρικατούρα ή στη σάτιρά του (οι Πατέρες του Έθνους ως καταθλιπτικοί Βοργίες στα ρωμαϊκά χαμάμ) γίνεται λίγο Μπέπε Γκρίλο, ο αλτσαντιρικός Λαζόπουλος της Αδριατικής.

Τέλος, στο bigger than life boy meets girl της κλινικής, όπου το κυνικό, διαλυμένο ΕΣΥ κάνει καλά το αυτοκτονικό, διαλυμένο εγώ της μόνης εδώ «Ωραίας Κοιμωμένης» με ελπίδα σωτηρίας, που (ακριβώς ενώ οι υπόλοιπες αφήνονται να «αναπαυθούν») βγαίνει από τη νάρκη της και ανταποδίδει με τη θέληση να ξεκινήσει απ’ την αρχή και μια χειρονομία τρυφερότητας. Certo, πρόκειται για την ίδια την Ιταλία. «Η μόνη σωστή πολιτική είναι το δόσιμο στο νοιάξιμο», μοιάζει να λέει αυτό το Κατά Μάρκο Ευαγγέλιον. Ζήσεις – πεθάνεις, «Σημασία Έχει Ν’ Αγαπάς». Έτσι, θ’ αγιάσεις. Amen to that…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Amici του γίγνεσθαι των τιφόζι, είναι sine qua non. Cognoscenti του arthouse, attenzione – είναι κάπως χύμα και πιασάρικο. Bambini της εμπορικούρας, ecco κάτι πιο ψαγμένο που μπορεί να σας αγγίξει.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.