FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΘΟΣ (2012)

(BEL AMI)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Περιόδου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέκλαν Ντόνελαν, Νικ Όρμεροντ
  • ΚΑΣΤ: Ρόμπερτ Πάτινσον, Κριστίνα Ρίτσι, Ούμα Θέρμαν, Κριστίν Σκοτ Τόμας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: HOLLYWOOD ENTERTAINMENT

Φτωχός, πρώην αξιωματικός του στρατού αποφασίζει πως είναι γεννημένος για τη μεγάλη ζωή και αναρριχάται στις κοινωνικές τάξεις του Παρισιού του 17ου αιώνα, περνώντας από το κρεβάτι ισχυρών, παντρεμένων και μη γυναικών.

Δε λέω, ωραίο παιδί ο Πάτινσον, αλλά αυτό από μόνο του δε φτάνει για να δικαιολογήσει, και δη να κάνει απτή τη γοητεία που ασκεί ο – κατά τα άλλα ατάλαντος, κουτοπόνηρος, αλαζόνας και μνησίκακος – ήρωάς του στην αφρόκρεμα του γυναικείου πληθυσμού του εν έτει 1890 Παρισιού. Πόσω μάλλον όταν ο super star πρωταγωνιστής της πενταλογίας του «The Twilight Saga», που ελάχιστα έχει πείσει για το ερμηνευτικό του σθένος (ελπίζοντας μόνο στο «Cosmopolis» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ για ν’ αλλάξει τις εντυπώσεις), εδώ συνθέτει μια… στην καλύτερη περίπτωση «ασαφή» (κατά τους Αμερικάνους κριτικούς) και στη χειρότερη επίπεδη, χωρίς ουσία, παλμό ή πάθος ερμηνεία.

Δε φταίει, όμως, μόνο αυτός. Το σενάριο τρέχει βιαστικά την αφήγηση και δε φτάνει ποτέ και πουθενά. Έτσι, ούτε προλαβαίνει να δώσει υπόσταση και κίνητρα στον κεντρικό χαρακτήρα, ή έστω σε κάποιον από εκείνους που τον περιβάλλουν (ακόμα και η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αρχικά, πανέξυπνη, πολιτικοποιημένη και δεινή διπλωμάτης, δημοσιογράφος της Θέρμαν αποδεικνύεται, τελικά, ανίκανη και λίγη χωρίς τον μυστηριώδη, μέντορα και εραστή της, που την επισκέπτεται κάθε Τρίτη), ούτε καταφέρνει να μεταγγίσει έστω στο ελάχιστο το πνεύμα του ομότιτλου μυθιστορήματος του Γκι ντε Μοπασάν.

Κι ενώ στην αφετηρία του το φιλμ ιντριγκάρει ως απόπειρα σύνταξης του πορτρέτου ενός μοιραίου άντρα / homme fatal ως ανατρεπτική απάντηση στο κλισέ της femme fatale, σύντομα κάνει αιφνίδια και άγαρμπη στροφή παρουσιάζοντας το Ζορζ του Πάτινσον ως σύζυγο – έπαθλο ή γλάστρα: χρήσιμο μόνο για να συμπληρώνει την καθωσπρέπει κοινωνική εικόνα της γυναίκας του, η οποία σε δεδομένη σκηνή σχεδόν τον βιάζει, για να την αφήσει σε ησυχία, ώστε να συνεχίσει τη δουλειά της! Στροφή φαινομενικά, επίσης ενδιαφέρουσα, αν αφενός χτιζόταν σταδιακά σε πιο στερεή βάση, και αφετέρου δεν ακυρωνόταν από την ουρανοκατέβατη εξήγηση του Ζορζ για τη συμπεριφορά του, λίγο πριν από το τέλος. Αν έχεις αντέξει μέχρι τότε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μην αφήσεις τον άστοχο ελληνικό τίτλο να σε παραπλανήσει. Αυτή η ταινία δεν είναι ούτε επικίνδυνη, ούτε παθιασμένη. Τι είναι; Ένα τίποτα με μπόλικο καθόλου εποχής, με ωραίες φάτσες. Μόνο.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Πάτινσον και πηδάει τρεις γκόμενες με κορσέδες. Και δεν γυαλίζει! Δεν θα είχε βγει το μακιγιάζ με τα στρασάκια τότε…