FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΘΟΣ (2012)

(BEL AMI)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Περιόδου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέκλαν Ντόνελαν, Νικ Όρμεροντ
  • ΚΑΣΤ: Ρόμπερτ Πάτινσον, Κριστίνα Ρίτσι, Ούμα Θέρμαν, Κριστίν Σκοτ Τόμας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: HOLLYWOOD ENTERTAINMENT

Φτωχός, πρώην αξιωματικός του στρατού αποφασίζει πως είναι γεννημένος για τη μεγάλη ζωή και αναρριχάται στις κοινωνικές τάξεις του Παρισιού του 17ου αιώνα, περνώντας από το κρεβάτι ισχυρών, παντρεμένων και μη γυναικών.

Δε λέω, ωραίο παιδί ο Πάτινσον, αλλά αυτό από μόνο του δε φτάνει για να δικαιολογήσει, και δη να κάνει απτή τη γοητεία που ασκεί ο – κατά τα άλλα ατάλαντος, κουτοπόνηρος, αλαζόνας και μνησίκακος – ήρωάς του στην αφρόκρεμα του γυναικείου πληθυσμού του εν έτει 1890 Παρισιού. Πόσω μάλλον όταν ο super star πρωταγωνιστής της πενταλογίας του «The Twilight Saga», που ελάχιστα έχει πείσει για το ερμηνευτικό του σθένος (ελπίζοντας μόνο στο «Cosmopolis» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ για ν’ αλλάξει τις εντυπώσεις), εδώ συνθέτει μια… στην καλύτερη περίπτωση «ασαφή» (κατά τους Αμερικάνους κριτικούς) και στη χειρότερη επίπεδη, χωρίς ουσία, παλμό ή πάθος ερμηνεία.

Δε φταίει, όμως, μόνο αυτός. Το σενάριο τρέχει βιαστικά την αφήγηση και δε φτάνει ποτέ και πουθενά. Έτσι, ούτε προλαβαίνει να δώσει υπόσταση και κίνητρα στον κεντρικό χαρακτήρα, ή έστω σε κάποιον από εκείνους που τον περιβάλλουν (ακόμα και η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αρχικά, πανέξυπνη, πολιτικοποιημένη και δεινή διπλωμάτης, δημοσιογράφος της Θέρμαν αποδεικνύεται, τελικά, ανίκανη και λίγη χωρίς τον μυστηριώδη, μέντορα και εραστή της, που την επισκέπτεται κάθε Τρίτη), ούτε καταφέρνει να μεταγγίσει έστω στο ελάχιστο το πνεύμα του ομότιτλου μυθιστορήματος του Γκι ντε Μοπασάν.

Κι ενώ στην αφετηρία του το φιλμ ιντριγκάρει ως απόπειρα σύνταξης του πορτρέτου ενός μοιραίου άντρα / homme fatal ως ανατρεπτική απάντηση στο κλισέ της femme fatale, σύντομα κάνει αιφνίδια και άγαρμπη στροφή παρουσιάζοντας το Ζορζ του Πάτινσον ως σύζυγο – έπαθλο ή γλάστρα: χρήσιμο μόνο για να συμπληρώνει την καθωσπρέπει κοινωνική εικόνα της γυναίκας του, η οποία σε δεδομένη σκηνή σχεδόν τον βιάζει, για να την αφήσει σε ησυχία, ώστε να συνεχίσει τη δουλειά της! Στροφή φαινομενικά, επίσης ενδιαφέρουσα, αν αφενός χτιζόταν σταδιακά σε πιο στερεή βάση, και αφετέρου δεν ακυρωνόταν από την ουρανοκατέβατη εξήγηση του Ζορζ για τη συμπεριφορά του, λίγο πριν από το τέλος. Αν έχεις αντέξει μέχρι τότε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μην αφήσεις τον άστοχο ελληνικό τίτλο να σε παραπλανήσει. Αυτή η ταινία δεν είναι ούτε επικίνδυνη, ούτε παθιασμένη. Τι είναι; Ένα τίποτα με μπόλικο καθόλου εποχής, με ωραίες φάτσες. Μόνο.


MORE REVIEWS

ΛΙΛΟ & ΣΤΙΤΣ

Εξωγήινο τερατάκι φυγαδεύεται στη Γη και μια ανήλικη Χαβανέζα το μετατρέπει σε… pet και μοναδικό φίλο της, ενώ παράλληλα η Πρόνοια απειλεί να τη χωρίσει από την απερίσκεπτη αδελφή της.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

Η «Οντότητα», μια απίστευτα εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη με αυτονομία σκέψης, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αμυντικά συστήματα, όσο και δίκτυα πληροφοριών ολόκληρου του πλανήτη, φέρνοντάς τον στα όρια ενός απόλυτου πυρηνικού ολέθρου, από τον οποίο ελάχιστοι άνθρωποι θα επιζήσουν. Ο Ίθαν Χαντ πρέπει να επιλέξει «στρατόπεδο». Για τελευταία φορά (;).

OH, CANADA

Βετεράνος σκηνοθέτης, ο οποίος βρίσκεται στα τελευταία του εξαιτίας ανίατης ασθένειας, καλείται να δώσει μία ύστατη, εξομολογητικού τύπου συνέντευξη για την καριέρα του, μα κυρίως για τη ζωή του.

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Πάτινσον και πηδάει τρεις γκόμενες με κορσέδες. Και δεν γυαλίζει! Δεν θα είχε βγει το μακιγιάζ με τα στρασάκια τότε…