FreeCinema

Follow us

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ 3D (1991)

(BEAUTY AND THE BEAST 3D)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάρι Τρούσντεϊλ, Κέρκ Γουάιζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μπροστά από την εποχή της, βιβλιοφάγος Γαλλιδούλα, με αλαφροΐσκιωτο εφευρέτη πατέρα και επίμονο, επίδοξο μνηστήρα άξεστο συγχωριανό της, αναπτύσσει απρόσμενη σχέση ζωής με τον καταραμένο τερατόμορφο πρίγκιπα που την κρατά αιχμάλωτη στο μαγεμένο κάστρο του.

Στις αρχές των 90’s, δύο χρόνια μετά την… παλιρροϊκή επιτυχία της «Μικρής Γοργόνας» (1989), το κινούμενο σχέδιο της Disney έζησε τη δεύτερη, λαμπερή και ζουμερή νιότη του, που κορυφώθηκε με τα «Αλαντίν» (1992) και «Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» (1994). Σε αυτή τη σύντομη, αλλά σπουδαία έξαρση δημιουργικότητάς της, δε θα μπορούσε να είναι πιο περήφανη για τον καλλιτεχνικό θρίαμβο αυτού του… πεντάμορφου φιλμ, που εξασφάλισε μια επιπλέον θέση στην αιωνιότητα ως η πρώτη εξ ολοκλήρου animated παραγωγή που προτάθηκε για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Με αφετηρία ένα παραδοσιακό γαλλικό παραμύθι και προορισμό την καρδιά κάθε – ανήλικου και ενήλικου – παιδιού, οι Τρούσντεϊλ και Γουάιζ συνθέτουν μια πανδαισία χρωμάτων, μουσικής, προοπτικής και, για πρώτη φορά, πραγματικής, υποβλητικής κινηματογραφικής σκηνοθεσίας. Η τολμηρή «κάμερά» τους ανεβαίνει θαρρείς σε γερανό, για να κοιτάξει τον κόσμο από ψηλά, πριν κάνει μια όλο χάρη βουτιά στο ύψος των ηρώων, τους οποίους ακολουθεί αρμονικά σα με steadycam, πριν κυλήσει γλυκά σε close-up στα ζωγραφιστά, μα τόσο εκφραστικά πρόσωπά τους. Με αποστομωτική αποθέωση όλων των άνωθεν το μονοπλάνο – κομψοτέχνημα που παρακολουθεί το βαλς της Μπελ με το Τέρας, σε μια μεγαλειώδη αίθουσα χορού, όπου η «κάμερα» στροβιλίζεται μαζί τους, λες κι έχει γίνει η ίδια τους η αύρα. Μια σκηνή που φέρνει στο νου την ανάλογη μαεστρία του Χίτσκοκ στο «Notorious» και τη διαδρομή του περίφημου πλάνου που κατέληγε στο κλειδί το οποίο κρατούσε στο χέρι της η Ίνγκριντ Μπέργκμαν!

Τα πάντα ρει, λοιπόν, απλά και φυσικά, σε αυτό το μετα-φεμινιστικό παραμύθι, που μας θυμίζει πως τα φαινόμενα απατούν και μας προκαλεί να κοιτάξουμε πέρα από αυτά. Ισορροπώντας υποδειγματικά ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Συστήνοντάς μας ταυτόχρονα μερικούς αξέχαστα… ιδιότροπους, μαγεμένους δεύτερους χαρακτήρες, σαν την τσαγιέρα – κυρία Ποτς (με τη φωνή της αγαπημένης Άντζελα Λάνσμπερι, στην πρωτότυπη εκδοχή) και τον κηροπήγιο – Λιμιέρ, κι αφήνοντάς μας για κληρονομιά γαλήνιες (και βραβευμένες με Όσκαρ) μουσικές και τραγούδια. Να μας καταπραΰνουν και να μας καθησυχάζουν. Όποτε και όσο τα χρειαζόμαστε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Υπέροχη, ζωγραφιστή, αλλά κι ολοζώντανη «ιστορία παλιά όσο και ο χρόνος», σε θαυματουργή 3D επανέκδοση, που θ’ αφήσει με το στόμα ανοιχτό τους πιτσιρικάδες, αλλά και όσους, μη κυνικούς, θα τους συνοδεύουν, την έχουν δεν την έχουν βιώσει ξανά στη μεγάλη οθόνη.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το είχα δει μικρός αυτό. Πόσο γλύκα! Μαγκιά που το κάνανε και 3D. Αλλά μια ένσταση για τον τίτλο την έχω. «Η Ξενέρωτη και ο Νταγκλαράς» δεν του πάει καλύτερα;