FreeCinema

Follow us

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ 3D (1991)

(BEAUTY AND THE BEAST 3D)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάρι Τρούσντεϊλ, Κέρκ Γουάιζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μπροστά από την εποχή της, βιβλιοφάγος Γαλλιδούλα, με αλαφροΐσκιωτο εφευρέτη πατέρα και επίμονο, επίδοξο μνηστήρα άξεστο συγχωριανό της, αναπτύσσει απρόσμενη σχέση ζωής με τον καταραμένο τερατόμορφο πρίγκιπα που την κρατά αιχμάλωτη στο μαγεμένο κάστρο του.

Στις αρχές των 90’s, δύο χρόνια μετά την… παλιρροϊκή επιτυχία της «Μικρής Γοργόνας» (1989), το κινούμενο σχέδιο της Disney έζησε τη δεύτερη, λαμπερή και ζουμερή νιότη του, που κορυφώθηκε με τα «Αλαντίν» (1992) και «Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» (1994). Σε αυτή τη σύντομη, αλλά σπουδαία έξαρση δημιουργικότητάς της, δε θα μπορούσε να είναι πιο περήφανη για τον καλλιτεχνικό θρίαμβο αυτού του… πεντάμορφου φιλμ, που εξασφάλισε μια επιπλέον θέση στην αιωνιότητα ως η πρώτη εξ ολοκλήρου animated παραγωγή που προτάθηκε για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Με αφετηρία ένα παραδοσιακό γαλλικό παραμύθι και προορισμό την καρδιά κάθε – ανήλικου και ενήλικου – παιδιού, οι Τρούσντεϊλ και Γουάιζ συνθέτουν μια πανδαισία χρωμάτων, μουσικής, προοπτικής και, για πρώτη φορά, πραγματικής, υποβλητικής κινηματογραφικής σκηνοθεσίας. Η τολμηρή «κάμερά» τους ανεβαίνει θαρρείς σε γερανό, για να κοιτάξει τον κόσμο από ψηλά, πριν κάνει μια όλο χάρη βουτιά στο ύψος των ηρώων, τους οποίους ακολουθεί αρμονικά σα με steadycam, πριν κυλήσει γλυκά σε close-up στα ζωγραφιστά, μα τόσο εκφραστικά πρόσωπά τους. Με αποστομωτική αποθέωση όλων των άνωθεν το μονοπλάνο – κομψοτέχνημα που παρακολουθεί το βαλς της Μπελ με το Τέρας, σε μια μεγαλειώδη αίθουσα χορού, όπου η «κάμερα» στροβιλίζεται μαζί τους, λες κι έχει γίνει η ίδια τους η αύρα. Μια σκηνή που φέρνει στο νου την ανάλογη μαεστρία του Χίτσκοκ στο «Notorious» και τη διαδρομή του περίφημου πλάνου που κατέληγε στο κλειδί το οποίο κρατούσε στο χέρι της η Ίνγκριντ Μπέργκμαν!

Τα πάντα ρει, λοιπόν, απλά και φυσικά, σε αυτό το μετα-φεμινιστικό παραμύθι, που μας θυμίζει πως τα φαινόμενα απατούν και μας προκαλεί να κοιτάξουμε πέρα από αυτά. Ισορροπώντας υποδειγματικά ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Συστήνοντάς μας ταυτόχρονα μερικούς αξέχαστα… ιδιότροπους, μαγεμένους δεύτερους χαρακτήρες, σαν την τσαγιέρα – κυρία Ποτς (με τη φωνή της αγαπημένης Άντζελα Λάνσμπερι, στην πρωτότυπη εκδοχή) και τον κηροπήγιο – Λιμιέρ, κι αφήνοντάς μας για κληρονομιά γαλήνιες (και βραβευμένες με Όσκαρ) μουσικές και τραγούδια. Να μας καταπραΰνουν και να μας καθησυχάζουν. Όποτε και όσο τα χρειαζόμαστε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Υπέροχη, ζωγραφιστή, αλλά κι ολοζώντανη «ιστορία παλιά όσο και ο χρόνος», σε θαυματουργή 3D επανέκδοση, που θ’ αφήσει με το στόμα ανοιχτό τους πιτσιρικάδες, αλλά και όσους, μη κυνικούς, θα τους συνοδεύουν, την έχουν δεν την έχουν βιώσει ξανά στη μεγάλη οθόνη.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το είχα δει μικρός αυτό. Πόσο γλύκα! Μαγκιά που το κάνανε και 3D. Αλλά μια ένσταση για τον τίτλο την έχω. «Η Ξενέρωτη και ο Νταγκλαράς» δεν του πάει καλύτερα;