FreeCinema

Follow us

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ 3D (1991)

(BEAUTY AND THE BEAST 3D)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάρι Τρούσντεϊλ, Κέρκ Γουάιζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μπροστά από την εποχή της, βιβλιοφάγος Γαλλιδούλα, με αλαφροΐσκιωτο εφευρέτη πατέρα και επίμονο, επίδοξο μνηστήρα άξεστο συγχωριανό της, αναπτύσσει απρόσμενη σχέση ζωής με τον καταραμένο τερατόμορφο πρίγκιπα που την κρατά αιχμάλωτη στο μαγεμένο κάστρο του.

Στις αρχές των 90’s, δύο χρόνια μετά την… παλιρροϊκή επιτυχία της «Μικρής Γοργόνας» (1989), το κινούμενο σχέδιο της Disney έζησε τη δεύτερη, λαμπερή και ζουμερή νιότη του, που κορυφώθηκε με τα «Αλαντίν» (1992) και «Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» (1994). Σε αυτή τη σύντομη, αλλά σπουδαία έξαρση δημιουργικότητάς της, δε θα μπορούσε να είναι πιο περήφανη για τον καλλιτεχνικό θρίαμβο αυτού του… πεντάμορφου φιλμ, που εξασφάλισε μια επιπλέον θέση στην αιωνιότητα ως η πρώτη εξ ολοκλήρου animated παραγωγή που προτάθηκε για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Με αφετηρία ένα παραδοσιακό γαλλικό παραμύθι και προορισμό την καρδιά κάθε – ανήλικου και ενήλικου – παιδιού, οι Τρούσντεϊλ και Γουάιζ συνθέτουν μια πανδαισία χρωμάτων, μουσικής, προοπτικής και, για πρώτη φορά, πραγματικής, υποβλητικής κινηματογραφικής σκηνοθεσίας. Η τολμηρή «κάμερά» τους ανεβαίνει θαρρείς σε γερανό, για να κοιτάξει τον κόσμο από ψηλά, πριν κάνει μια όλο χάρη βουτιά στο ύψος των ηρώων, τους οποίους ακολουθεί αρμονικά σα με steadycam, πριν κυλήσει γλυκά σε close-up στα ζωγραφιστά, μα τόσο εκφραστικά πρόσωπά τους. Με αποστομωτική αποθέωση όλων των άνωθεν το μονοπλάνο – κομψοτέχνημα που παρακολουθεί το βαλς της Μπελ με το Τέρας, σε μια μεγαλειώδη αίθουσα χορού, όπου η «κάμερα» στροβιλίζεται μαζί τους, λες κι έχει γίνει η ίδια τους η αύρα. Μια σκηνή που φέρνει στο νου την ανάλογη μαεστρία του Χίτσκοκ στο «Notorious» και τη διαδρομή του περίφημου πλάνου που κατέληγε στο κλειδί το οποίο κρατούσε στο χέρι της η Ίνγκριντ Μπέργκμαν!

Τα πάντα ρει, λοιπόν, απλά και φυσικά, σε αυτό το μετα-φεμινιστικό παραμύθι, που μας θυμίζει πως τα φαινόμενα απατούν και μας προκαλεί να κοιτάξουμε πέρα από αυτά. Ισορροπώντας υποδειγματικά ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Συστήνοντάς μας ταυτόχρονα μερικούς αξέχαστα… ιδιότροπους, μαγεμένους δεύτερους χαρακτήρες, σαν την τσαγιέρα – κυρία Ποτς (με τη φωνή της αγαπημένης Άντζελα Λάνσμπερι, στην πρωτότυπη εκδοχή) και τον κηροπήγιο – Λιμιέρ, κι αφήνοντάς μας για κληρονομιά γαλήνιες (και βραβευμένες με Όσκαρ) μουσικές και τραγούδια. Να μας καταπραΰνουν και να μας καθησυχάζουν. Όποτε και όσο τα χρειαζόμαστε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Υπέροχη, ζωγραφιστή, αλλά κι ολοζώντανη «ιστορία παλιά όσο και ο χρόνος», σε θαυματουργή 3D επανέκδοση, που θ’ αφήσει με το στόμα ανοιχτό τους πιτσιρικάδες, αλλά και όσους, μη κυνικούς, θα τους συνοδεύουν, την έχουν δεν την έχουν βιώσει ξανά στη μεγάλη οθόνη.


MORE REVIEWS

SPIDER-MAN: ΑΚΡΟΒΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΡΑΧΝΟ-ΣΥΜΠΑΝ

Η Γκουέν Στέισι και ο Μάιλς Μοράλες εισέρχονται σ’ ένα σπαϊντερμανο-verse με άπειρες «εναλλακτικές» versions του ηρωικού alter ego τους και παλεύουν με «κάτι» κακό (αν όχι τις… κατσάδες από τα σπίτια τους!).

Ο ΜΕΓΑΛΟΔΟΝΤΑΣ

Ο Πολ ταξιδεύει με την οικογένειά του στο Μεξικό, με απώτερο σκοπό την επιθεώρηση και αδειοδότηση (ή όχι) της λειτουργίας μιας εξέδρας πετρελαίου που είχε βοηθήσει να στηθεί στο παρελθόν. Σήμερα, η ευρύτερη περιοχή εμφανίζει σημάδια εγκατάλειψης, με τους ντόπιους που έχουν απομείνει να πιστεύουν στην ύπαρξη ενός μυθικού μεγαλόδοντα, ο οποίο μοιάζει να επιζητά μια ύστατη θυσία για την οικολογική καταστροφή του ωκεανού.

ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ

Επιτυχημένη ηθοποιός του θεάτρου μισεί θανάσιμα τον επίσης επιτυχημένο συγγραφέα αδελφό της και τούμπαλιν. Το πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα των γονιών τους, ίσως μπορέσει ν’ ανοίξει το παράθυρο της επανασύνδεσης. Εκείνοι, όμως, μισιούνται. Σταθερά.

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ

Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30, πτωχή πλην τίμια ηθοποιός κατηγορείται για τον φόνο μεγαλοπαραγωγού. Η καλύτερή της φίλη, μία άνεργη δικηγόρος, θα αναλάβει την υπεράσπισή της, βασιζόμενη στο σενάριο της άμυνας απέναντι σε βίαιη απόπειρα κακοποίησης. Ο Τύπος θα μετατρέψει την κατηγορούμενη σε star και σύμβολο φεμινισμού, όμως, είμαστε σίγουροι πως η αλήθεια θα λάμψει;

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ζόε, μία ντοκιμαντερίστρια που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να βουτήξει στα βαθιά νερά των συνοικεσίων που διέπουν την πακιστανική κοινότητα, με σκοπό να κινηματογραφήσει αυτό το «ταξίδι». Αρωγός και κεντρικό πρόσωπο σε τούτη την προσπάθεια θα σταθεί ο καλύτερός της φίλος, Καζ, ο οποίος έχει έναν τέτοιο γάμο στα σκαριά.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το είχα δει μικρός αυτό. Πόσο γλύκα! Μαγκιά που το κάνανε και 3D. Αλλά μια ένσταση για τον τίτλο την έχω. «Η Ξενέρωτη και ο Νταγκλαράς» δεν του πάει καλύτερα;