FreeCinema

Follow us

86 MELROSE AVENUE (2021)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λίλι Μάτα
  • ΚΑΣΤ: Ντέιντ Έλζα, Γκρέγκορι Ζάριαν, Αναστέιζια Αντόνια, Μάικλ Πόλακ, Άντι Έβανς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ENORAMA

Βετεράνος στρατιώτης του πολέμου (σε Ιράκ και Αφγανιστάν) τρώει PTSD φρίκη και, αφού σκοτώνει φίλο της γυναίκας του εν ώρα δείπνου στην οικία τους, παίρνει τους δρόμους και κρατά ομήρους καλεσμένους και ιθύνοντες μιας τυχαίας art gallery στο Λος Άντζελες, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να διαφύγει της σύλληψης από την Αστυνομία.

Καύσωνες. Αφραγκίες και οικονομική αβεβαιότητα. Καμία δεκαριά (και βάλε…) ταινίες στα σινεμά κάθε εβδομάδα (καλοκαιριάτικα!), στρατηγική που δεν δούλευε ούτε τις καλές (λέμε τώρα) εποχές. Κι όμως, σ’ αυτό το ζοφερό κινηματογραφικό τοπίο, ένα από τα φιλμ που φιλοξενεί η μεγάλη οθόνη στην Ελλάδα αυτές τις μέρες, είναι ένα θριλεράκι που κανονικά θα εκτελούσε χρέη back-catalogue σε συνοικιακό video club, η ταινία που οι θαμώνες θα διάλεγαν αφού είχαν δει ό,τι υπήρχε παραδίπλα, και το «86 Melrose Avenue» θα ήταν πίσω-πίσω στην άβυσσο, πίσω από τις επτά κόπιες του «Se7en», του «Μαύρο Γεράκι: Η Κατάρριψη», ακόμη κι από το… «Manos: The Hands of Fate». Σε αυτή την – αν είμαστε εξαιρετικά επιεικείς – straight-to-DVD ποιότητας κυκλοφορία, η Λίλι Μάτα σκηνοθετεί την δεύτερη μεγάλου μήκους προσπάθειά της, με χαμηλό (και μπράβο της) budget και, με το καλό, να κάνει και καριέρα. Αρκεί να μην τύχει να μας απασχολήσει ποτέ… ξανά!

Πως, τώρα, μπορούμε να κρίνουμε ένα φιλμ που εκ προοιμίου έχει «χαμηλό ταβάνι» και σίγουρα αποτελεί κάτι σαν showreel της σκηνοθέτιδος, σε μία εποχή όπου το σινεμά αργοπεθαίνει; Κι αν η ιστορία του πρώην πεζοναύτη, πάσχοντα από PTSD και οξύθυμου πρωταγωνιστή μας, που ξαφνικά αποφασίζει να πιάσει ομήρους σε μία art gallery, δεν είναι κι ότι πιο engaging για το φιλοθεάμον κοινό, οι διάλογοι που μοιάζουν βγαλμένοι από τα πιο υγρά όνειρα τύπου που έχει ως επάγγελμα να κρατάει χαρτόνια εν είδει autocue, σίγουρα δεν βοηθούν (αντικειμενικά) την κατάσταση. Τα πάντα στο φιλμ φωνάζουν με κραυγή απελπισμένου intern στην παραγωγή: «Εμμμ, παιδιά, αυτό πρέπει να βγει σε on demand!».

Δεν γίνεται να «εξηγηθεί» διαφορετικά το συγκεκριμένο σενάριο, που ξεπετά το PTSD του πρωταγωνιστή σ’ ένα βραδινό τραπέζι, και τον ίδιο να παθαίνει αμόκ επειδή ο καλεσμένος τους υποτιμά τους Αφγανούς και Ιρακινούς αντιπάλους των ΗΠΑ στον πόλεμο, πανικοβάλλεται, σκοτώνει τον δεύτερο και περπατώντας στα τυφλά στους δρόμους του Λος Άντζελες, μπαίνει σε μία απολύτως τυχαία έκθεση φωτογραφίας (γιατί;), θέλοντας να κρατήσει ομήρους όποιον βρίσκεται μέσα (γιατί;). Όλα αυτά σ’ ένα απίστευτα γενικευμένο, απλουστευμένο, αφελές μήνυμα κατά του πολέμου, ανάλογο του «Εύχομαι ειρήνη σε όλο τον κόσμο» σε καλλιστεία, και μία προσπάθεια να δεχτούμε κάποιο ελαφρυντικό για τον πρωταγωνιστή – καλή προσπάθεια, εάν δεν υπήρχαν και οι ομοφοβικές κορώνες.

Όλα τα παραπάνω κακώς κείμενα, βέβαια, δεν είναι τίποτα μπροστά στις σκληρές σκηνές cringe της gallery, στην οποία διαδραματίζεται η συντριπτική πλειοψηφία του έργου, εκεί που θα μπλέξουν κόκες, κριτικοί Τέχνης, φωτογραφίες που κάνουν Instagram posts να μοιάζουν με Σεμπαστιάο Σαλγκάδο, αλλά και «υποπλοκές» με τον κάθε όμηρο χαρακτήρα να έχει ένα προκάτ δακρύβρεχτο background.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αρχές Αυγούστου. Ας αρκεστούμε στο ότι το πραγματικό PTSD είναι δικό μας, αφότου παρακολουθήσαμε την ταινία. Από Μέλροουζ, προτιμήστε εκείνο το «Place», που πολύ πιθανόν να μοιάζει και με… «Twin Peaks» μπροστά σε τούτο το φιλμ.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.