FreeCinema

Follow us

86 MELROSE AVENUE (2021)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λίλι Μάτα
  • ΚΑΣΤ: Ντέιντ Έλζα, Γκρέγκορι Ζάριαν, Αναστέιζια Αντόνια, Μάικλ Πόλακ, Άντι Έβανς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ENORAMA

Βετεράνος στρατιώτης του πολέμου (σε Ιράκ και Αφγανιστάν) τρώει PTSD φρίκη και, αφού σκοτώνει φίλο της γυναίκας του εν ώρα δείπνου στην οικία τους, παίρνει τους δρόμους και κρατά ομήρους καλεσμένους και ιθύνοντες μιας τυχαίας art gallery στο Λος Άντζελες, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να διαφύγει της σύλληψης από την Αστυνομία.

Καύσωνες. Αφραγκίες και οικονομική αβεβαιότητα. Καμία δεκαριά (και βάλε…) ταινίες στα σινεμά κάθε εβδομάδα (καλοκαιριάτικα!), στρατηγική που δεν δούλευε ούτε τις καλές (λέμε τώρα) εποχές. Κι όμως, σ’ αυτό το ζοφερό κινηματογραφικό τοπίο, ένα από τα φιλμ που φιλοξενεί η μεγάλη οθόνη στην Ελλάδα αυτές τις μέρες, είναι ένα θριλεράκι που κανονικά θα εκτελούσε χρέη back-catalogue σε συνοικιακό video club, η ταινία που οι θαμώνες θα διάλεγαν αφού είχαν δει ό,τι υπήρχε παραδίπλα, και το «86 Melrose Avenue» θα ήταν πίσω-πίσω στην άβυσσο, πίσω από τις επτά κόπιες του «Se7en», του «Μαύρο Γεράκι: Η Κατάρριψη», ακόμη κι από το… «Manos: The Hands of Fate». Σε αυτή την – αν είμαστε εξαιρετικά επιεικείς – straight-to-DVD ποιότητας κυκλοφορία, η Λίλι Μάτα σκηνοθετεί την δεύτερη μεγάλου μήκους προσπάθειά της, με χαμηλό (και μπράβο της) budget και, με το καλό, να κάνει και καριέρα. Αρκεί να μην τύχει να μας απασχολήσει ποτέ… ξανά!

Πως, τώρα, μπορούμε να κρίνουμε ένα φιλμ που εκ προοιμίου έχει «χαμηλό ταβάνι» και σίγουρα αποτελεί κάτι σαν showreel της σκηνοθέτιδος, σε μία εποχή όπου το σινεμά αργοπεθαίνει; Κι αν η ιστορία του πρώην πεζοναύτη, πάσχοντα από PTSD και οξύθυμου πρωταγωνιστή μας, που ξαφνικά αποφασίζει να πιάσει ομήρους σε μία art gallery, δεν είναι κι ότι πιο engaging για το φιλοθεάμον κοινό, οι διάλογοι που μοιάζουν βγαλμένοι από τα πιο υγρά όνειρα τύπου που έχει ως επάγγελμα να κρατάει χαρτόνια εν είδει autocue, σίγουρα δεν βοηθούν (αντικειμενικά) την κατάσταση. Τα πάντα στο φιλμ φωνάζουν με κραυγή απελπισμένου intern στην παραγωγή: «Εμμμ, παιδιά, αυτό πρέπει να βγει σε on demand!».

Δεν γίνεται να «εξηγηθεί» διαφορετικά το συγκεκριμένο σενάριο, που ξεπετά το PTSD του πρωταγωνιστή σ’ ένα βραδινό τραπέζι, και τον ίδιο να παθαίνει αμόκ επειδή ο καλεσμένος τους υποτιμά τους Αφγανούς και Ιρακινούς αντιπάλους των ΗΠΑ στον πόλεμο, πανικοβάλλεται, σκοτώνει τον δεύτερο και περπατώντας στα τυφλά στους δρόμους του Λος Άντζελες, μπαίνει σε μία απολύτως τυχαία έκθεση φωτογραφίας (γιατί;), θέλοντας να κρατήσει ομήρους όποιον βρίσκεται μέσα (γιατί;). Όλα αυτά σ’ ένα απίστευτα γενικευμένο, απλουστευμένο, αφελές μήνυμα κατά του πολέμου, ανάλογο του «Εύχομαι ειρήνη σε όλο τον κόσμο» σε καλλιστεία, και μία προσπάθεια να δεχτούμε κάποιο ελαφρυντικό για τον πρωταγωνιστή – καλή προσπάθεια, εάν δεν υπήρχαν και οι ομοφοβικές κορώνες.

Όλα τα παραπάνω κακώς κείμενα, βέβαια, δεν είναι τίποτα μπροστά στις σκληρές σκηνές cringe της gallery, στην οποία διαδραματίζεται η συντριπτική πλειοψηφία του έργου, εκεί που θα μπλέξουν κόκες, κριτικοί Τέχνης, φωτογραφίες που κάνουν Instagram posts να μοιάζουν με Σεμπαστιάο Σαλγκάδο, αλλά και «υποπλοκές» με τον κάθε όμηρο χαρακτήρα να έχει ένα προκάτ δακρύβρεχτο background.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αρχές Αυγούστου. Ας αρκεστούμε στο ότι το πραγματικό PTSD είναι δικό μας, αφότου παρακολουθήσαμε την ταινία. Από Μέλροουζ, προτιμήστε εκείνο το «Place», που πολύ πιθανόν να μοιάζει και με… «Twin Peaks» μπροστά σε τούτο το φιλμ.


MORE REVIEWS

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα - οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ & ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Όταν εξαιτίας απροσεξίας η μικρούλα πριγκίπισσα Άιλα απελευθερώνει τα κακά πνεύματα του πάγου, προ της απειλής να πέσει παγωμένη βαρυχειμωνιά σε όλο τον κόσμο, η μητέρα της, Βασίλισσα του Χιονιού, δέχεται τη βοήθεια της Γκέρντα και του Κάι μήπως και προλάβει τη ζημιά. Το μοχθηρό πνεύμα του Βορρά, όμως, είναι πανίσχυρο…

ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

Χειμώνας του 1838 και ο συμβολαιογράφος Τόμας Χάτερ ταξιδεύει μέχρι τα Καρπάθια Όρη για να κλείσει τη συμφωνία πώλησης ενός παλιού οικήματος της πόλης του στον εκκεντρικά δυσπρόσιτο κόμη Όρλοκ. Κανείς, όμως, δεν υποψιάζεται πως ο πραγματικός στόχος του Όρλοκ είναι να κάνει δική του τη σύζυγο του Χάτερ.