FreeCinema

Follow us

22 JUMP STREET (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φιλ Λορντ, Κρίστοφερ Μίλερ
  • ΚΑΣΤ: Τζόνα Χιλ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Άις Κιούμπ, Πίτερ Στορμάρε, Γουάιατ Ράσελ, Άμπερ Στίβενς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Οι ντετέκτιβ Σμιντ και Τζένκο επιστρέφουν… στα θρανία, αυτή τη φορά προσπαθώντας να εξιχνιάσουν υπόθεση ναρκωτικών μετά φόνου σε κολέγιο. Τι… βαθμούς θα πιάσουν undercover;

Είναι η δεύτερη φορά που βλέπουμε αυτούς τους πράκτορες στη μεγάλη οθόνη και, όπως έδειξε το αμερικανικό box-office (βλέπε κάτι σαν 190.000.000 δολάρια) αλλά και άφησαν να εννοηθεί δύο teasing αναφορές (που έφτασαν να «καρφώνουν» έως και το χώρο δράσης, ίσως) κατά τη διάρκεια του φιλμ, δεν πρόκειται να είναι και η τελευταία. Το αστείο εδώ, όμως, είναι «τελευταίο», άρα, όσοι περιμένατε ένα βελτιωμένο και πιο κανιβαλιστικό sequel, μάλλον θα πρέπει να κάνετε υπομονή λίγα χρονάκια ακόμη…

Υπάρχει μια διάθεση déjà vu στο «22 Jump Street», που ξεπερνά την ιδέα ενός meta-sequel, το οποίο όχι μόνο πρέπει να θυμίζει την προηγούμενη ταινία αλλά και να την ξεπερνά… σε βλακεία! Είναι αυτοσαρκαστική η απόπειρα, προφανώς. Και ενώ το σενάριο περιλαμβάνει ουκ ολίγους λεκτικούς αστεϊσμούς και pop trivia παιχνιδίσματα, η ίδια η ιστορία δεν καταφέρνει ποτέ να χτίσει μια στέρεα πλοκή και η δράση παίρνει μπρος μόλις στα τελευταία λεπτά τού φιλμ, αφήνοντας για τη μέση όλο το «κλου» στο διαφυλετικό ρομάντζο του Τζόνα Χιλ (χωρίς περαιτέρω spoilers…).

Η αρχική σεκάνς της undercover αποστολής gone wrong, απλά, σε κάνει να ξύνεις λίγο το κεφάλι σου και υποψιάζει για τη διαπίστωση ότι θα τη βγάλεις με ένα παγωμένο χαμόγελο, ειδικά όταν εξέρχεται… ένα χταπόδι! Ο οδηγός επιβίωσης για το κολέγιο είναι σκηνή ανθολογίας, όμως το stand-up ποίησης και ένα «απαραίτητο» πέρασμα από τη φυλακή για τη σύνδεση με το προηγούμενο, αποδεικνύονται άστοχα χιουμοριστικά, έως και ρατσιστικά, εις το όνομα της δήθεν παρωδίας (seriously, τόσο αίμα όσο στη «Λάμψη» του Κιούμπρικ;).

Η σκηνή του μαστουρώματος σε split screen βγάζει το έξαλλο κέφι που θα ονειρευόμασταν για τούτο το sequel, όμως τα συστατικά (σε γραφιάδες και σκηνοθέτες) δεν ήταν τα κατάλληλα και το franchise έπρεπε να παραμείνει στα γνώριμα χωράφια του, για να ξανα-πουλήσει ένα προϊόν προκάτ εξωφρενικότητας που μας πηγαίνει στα λόγια του Αρχηγού Χάρντι (ο Νικ Όφερμαν κάνει και πάλι ένα μικρό πέρασμα, με το επικό μειδίαμά του) από το «21 Jump Street» του 2012: «The guys in charge of this stuff lack creativity and are completely out of ideas». Αυτή κι αν είναι μια σεβαστή τοποθέτηση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι οπαδοί της «καμενιάς» θα βρουν κάτι για να διασκεδάσουν, όμως όλοι οι υπόλοιποι (νορμάλ) θεατές θα εύχονταν να έπεφτε και στα δικά τους χέρια το συγκεκριμένο, φανταστικό ναρκωτικό που κάνει τη ζημιά στο κολέγιο… Ο Τσάνινγκ Τέιτουμ, πάντως, ή ντοπαρισμένος είναι ή δεν κάνει για κωμωδία.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Πάνε κάτι μυστικοί σε κολέγιο για υπόθεση θανάτου που κάνει σύνδεση με νέο ναρκωτικό. Αν δεν έκανα ντραγκζ, θα έλεγα ότι κάπου το έχω ξαναδεί…