FreeCinema

Follow us

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ. ΤΑ ΠΗΡΕ ΟΛΑ ΚΙ ΕΦΥΓΕ…


Αφορμή ήταν η έξοδος του ντοκιμαντέρ «Σκηνοθετώντας την Κόλαση» του Χρήστου Χουλιάρα, για το κινηματογραφικό έργο του Νίκου Νικολαΐδη. Από το αρχείο της τηλεοπτικής εκπομπής CINEMaD, κυριολεκτικά… ξεθάψαμε μια σπάνια συνέντευξη – ντοκουμέντο ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες που πέρασαν ποτέ από το ελληνικό σινεμά. Βλέπε, πτώμα, να μαθαίνεις.

Ήταν το 2003, θα έβγαινε στους κινηματογράφους «Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα» και μου τηλεφωνεί η Έφη Παπαζαχαρίου, που δούλευε για την ταινία, να με ρωτήσει αν μπορώ να κάνω κάτι σε επίπεδο publicity. Εγώ της είπα πως κάνω κυρίως τηλεόραση, την εκπομπή στο MAD, και οι δύο γνωρίζαμε πως ο Νικολαΐδης είχε πάψει να κάνει εμφανίσεις on camera από καιρό. Πρότεινα στην Έφη να του πει να παρακολουθήσει την εκπομπή κι αν ενδιαφέρεται, να κάνουμε μια τηλεοπτική συνέντευξη, όπου επιθυμούσε ο ίδιος.

Ο Νίκος Νικολαΐδης είδε το CINEMaD και έδωσε την έγκριση! Μας ζήτησε να πάμε στο σπίτι του. Εκεί όπου είχαν γυριστεί «Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα». Δέος. Τραβήξαμε το υλικό της συνέντευξης με δύο κάμερες, στο χέρι. Τη μια την κρατούσα εγώ. Αυτό που λένε «low budget» η κατάσταση…

Μου μίλησε για τις δυσκολίες που είχε με τον Αγγελάκα στα γυρίσματα του «Χαμένου», για «τη γενιά που έζησε το rock ‘n’ roll στην Ελλάδα», που ήξερε «πως η Κύπρος δεν θα γίνει ποτέ ελληνική», για τον εγκλωβισμό στις πολιτικές νεολαίες της εποχής, τα «Κουρέλια» σαν «παράδειγμα των ταινιών που πρέπει να αποφεύγουμε» κατ’ εντολή του ΚΚΕ (!), για την τριλογία που συνέχισε με τη «Γλυκιά Συμμορία» και ολοκληρώθηκε μ’ εκείνους τους χαμένους, για το καθαρό φευγιό σαν εκδίκηση και… για τους λάκκους στον κήπο! Αν κρύβουν κανένα πτώμα; Δες το συνοδευτικό video και θα μάθεις.


MORE INTERVIEWS

ΑΘΗΝΑ ΡΑΧΗΛ ΤΣΑΓΓΑΡΗ. ΓΙΑ ΤΟ «HARVEST».

Δέκα χρόνια μετά το πολυβραβευμένο «Chevalier», η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη καλεί ξανά το ελληνικό κοινό σ’ ένα αρκετά διαφορετικό «ταξίδι» στη μεγάλη οθόνη, με την αγγλόφωνη ταινία της «Harvest», και μιλά με τον Ηλία Φραγκούλη για τα παιδικά της χρόνια, όσα αγαπά στο σινεμά και… την καπιταλιστική «ανάπτυξη».

Βασίλης Κεκάτος. Αγαπώντας τα άγρια παιδιά.

Ένα παγωμένο, χιονισμένο απόγευμα στο Βερολίνο (και στους -12 βαθμούς), στο πλαίσιο του 75ου Φεστιβάλ της πόλης, συναντήσαμε τον Βασίλη Κεκάτο στα studios της Unifrance, ώστε να κάνουμε μία συζήτηση για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, τις «Άγριες Μέρες μας».

Κάρλα Σοφία Γκασκόν. Χωρίς... tweets.

H απίθανη ζωή της Κάρλα Σοφία Γκασκόν ξεκίνησε μια μαρτιάτικη ημέρα του 1972 στην Ισπανία. Τη χρονιά που ο Γουίλιαμ Φρίντκιν έγραφε οσκαρική ιστορία με τον «Άνθρωπο από τη Γαλλία», το μαγικό αστέρι του σινεμά θα ευλογούσε με τα δώρα του έναν άνθρωπο που γεννήθηκε σε κάποιο προάστιο της Μαδρίτης ως… Χουάν Κάρλος Γκασκόν.

Γιώργος Τσεμπερόπουλος. Για όλα όσα έχει υπάρξει.

Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος είναι ένα από τα πιο σεβαστά ονόματα στα χρονικά της ελληνικής κινηματογραφίας. Δεν είχε τύχει να μιλήσουμε ποτέ ξανά έτσι στο παρελθόν. Βρεθήκαμε με αφορμή το «Υπάρχω». Άκουσα, έμαθα, μοιραστήκαμε. Ομολογώ πως ήταν μία συγκινητική εμπειρία για μένα.

Άγγελος Φραντζής. Μια κουβέντα... σαν ταινία!

Ο Άγγελος Φραντζής δεν κωλώνει! Και απαντά και ρωτάει. Συναντηθήκαμε για να μιλήσουμε για τον «Νόμο του Μέρφυ» και καταλήξαμε να βρισκόμαστε μπροστά από την κάμερα… για μιάμιση ώρα! Σαν να βλέπεις κανονική ταινία, δηλαδή. Αλλά θα τα ακούσεις… ΟΛΑ!