FreeCinema

Follow us

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ. ΤΑ ΠΗΡΕ ΟΛΑ ΚΙ ΕΦΥΓΕ…


Αφορμή ήταν η έξοδος του ντοκιμαντέρ «Σκηνοθετώντας την Κόλαση» του Χρήστου Χουλιάρα, για το κινηματογραφικό έργο του Νίκου Νικολαΐδη. Από το αρχείο της τηλεοπτικής εκπομπής CINEMaD, κυριολεκτικά… ξεθάψαμε μια σπάνια συνέντευξη – ντοκουμέντο ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες που πέρασαν ποτέ από το ελληνικό σινεμά. Βλέπε, πτώμα, να μαθαίνεις.

Ήταν το 2003, θα έβγαινε στους κινηματογράφους «Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα» και μου τηλεφωνεί η Έφη Παπαζαχαρίου, που δούλευε για την ταινία, να με ρωτήσει αν μπορώ να κάνω κάτι σε επίπεδο publicity. Εγώ της είπα πως κάνω κυρίως τηλεόραση, την εκπομπή στο MAD, και οι δύο γνωρίζαμε πως ο Νικολαΐδης είχε πάψει να κάνει εμφανίσεις on camera από καιρό. Πρότεινα στην Έφη να του πει να παρακολουθήσει την εκπομπή κι αν ενδιαφέρεται, να κάνουμε μια τηλεοπτική συνέντευξη, όπου επιθυμούσε ο ίδιος.

Ο Νίκος Νικολαΐδης είδε το CINEMaD και έδωσε την έγκριση! Μας ζήτησε να πάμε στο σπίτι του. Εκεί όπου είχαν γυριστεί «Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα». Δέος. Τραβήξαμε το υλικό της συνέντευξης με δύο κάμερες, στο χέρι. Τη μια την κρατούσα εγώ. Αυτό που λένε «low budget» η κατάσταση…

Μου μίλησε για τις δυσκολίες που είχε με τον Αγγελάκα στα γυρίσματα του «Χαμένου», για «τη γενιά που έζησε το rock ‘n’ roll στην Ελλάδα», που ήξερε «πως η Κύπρος δεν θα γίνει ποτέ ελληνική», για τον εγκλωβισμό στις πολιτικές νεολαίες της εποχής, τα «Κουρέλια» σαν «παράδειγμα των ταινιών που πρέπει να αποφεύγουμε» κατ’ εντολή του ΚΚΕ (!), για την τριλογία που συνέχισε με τη «Γλυκιά Συμμορία» και ολοκληρώθηκε μ’ εκείνους τους χαμένους, για το καθαρό φευγιό σαν εκδίκηση και… για τους λάκκους στον κήπο! Αν κρύβουν κανένα πτώμα; Δες το συνοδευτικό video και θα μάθεις.


MORE INTERVIEWS

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΧΕΡΤ. ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΦΟΒΟΥ.

Συναντηθήκαμε το καλοκαίρι του 2004 στη Νέα Υόρκη, με αφορμή την έξοδο του «Σκοτεινού Χωριού» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Ήταν ενθουσιασμένος με την εμπειρία της συνεργασίας τους. Θαυμάσιος ηθοποιός, ίσως ακόμα πιο ωραίος άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Ο θάνατός του, σε ηλικία 71 ετών, από φυσικά αίτια, ξάφνιασε τους πάντες χθες το βράδυ και με έκανε να θυμηθώ αυτή τη συνέντευξη από τότε…

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το «Monday».

Δεν είχε τύχει να το κάνουμε ξανά έτσι, να μιλάμε μόνοι μας, μπροστά από κάμερες. Μας αρέσει να μιλάμε εκεί έξω, γενικά. Το «Monday», η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στάθηκε η καλύτερη αφορμή για να βρεθούμε… κι έτσι. Όπως συμβαίνει συνήθως, με ανθρώπους του (ελληνικού) σινεμά που εκτιμώ καλλιτεχνικά, δεν προέκυψε μία «συνέντευξη», αλλά μια μεγάλη σε διάρκεια κουβέντα. Που θα μπορούσε να συνεχίζεται για ώρες…

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.