FreeCinema

Follow us
01.0811:30

Forza Venezia 2016!


Αφίξεις χολιγουντιανών ηθοποιών στο κόκκινο χαλί, πρεμιέρες πολυαναμενόμενων ταινιών στις αίθουσες του Lido, καλλιτεχνικά φιλμ που αναμένεται να κάνουν την έκπληξη (ή να γίνουν αποδέκτες γιουχαητών). Το Φεστιβάλ Βενετίας ανακοίνωσε το πρόγραμμα της 73ης διοργάνωσής του και το Λιοντάρι του βρυχάται πιο δυνατά από ποτέ. Το FREE CINEMA θα βρίσκεται εκεί.

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ

Drum

Παραδοσιακά, το παράλληλο (και ανεξάρτητο) τμήμα της Εβδομάδας Κριτικής είναι εκείνο που κρύβει τις μεγαλύτερες εκπλήξεις, ακριβώς γιατί, λόγω της φύσης του (οι ταινίες που διαγωνίζονται είναι μεγάλου μήκους ντεμπούτα σκηνοθετών), καμία πρόβλεψη δεν είναι εκ των προτέρων ασφαλής (για παράδειγμα, πριν από δύο χρόνια, εδώ είχε κάνει τα αποκαλυπτήρια του το ανορθόδοξο, ιρανικό θρίλερ δωματίου «Μελβούρνη» του Νίμα Τζαβίντι). Φέτος, η ιρανική συμμετοχή είναι πιο «φανταχτερή», καθώς φέρνει στο Lido το «Drum» του Κεϊβάν Καρίμι, ντεμπούτο μυθοπλασίας ενός σκηνοθέτη που έχει ήδη καταφέρει να καταδικαστεί στη χώρα του για «προσβολή της ιεροσύνης του Ισλάμ» σε έναν χρόνο φυλάκισης, 223 φορές μαστίγωμα και επιβολή προστίμου 20 εκατομμυρίων ριάλ. Το αν η ιστορία ενός ανθρώπου στην Τεχεράνη, παραλήπτη πακέτου που πρόκειται να του αλλάξει τη ζωή, αξίζει τον θόρυβο, θα αποκαλυφθεί μόνο κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Οι συζητήσεις, πάντως, έχουν ήδη στρέψει την προσοχή σε αυτό το ασπρόμαυρο φιλμ, που συνεχίζει να παρουσιάζει το Ιράν με έναν τρόπο απειλητικό μεν, ανορθόδοξο δε.

Singing in Graveyards

Στις υπόλοιπες συμμετοχές, βρίσκουμε το… αισθητικής (αλλά και θεματολογίας) Χάρμονι Κόριν, «Prank» του Βενσάν Μπιρόν, το οποίο αφορά μία φάρσα που αναμενόμενα ξεφεύγει εκτός ελέγχου, το πειραματικό «Akher Wahed Fina» του Άλα Εντίν Σλιμ, στο οποίο το ταξίδι ενός παράνομου μετανάστη προς την Ευρώπη αποκτά σουρεαλιστική και υπαρξιακή χροιά (ο σκηνοθέτης είναι video artist, αν αυτό σε προετοιμάζει κάπως για το ύφος του φιλμ), τη μινιμαλιστική, low-budget, αστική καταγραφή μιας παρέας στην Κολομβία στο «Los Nadie» του Χουάν Σεμπαστιάν Μέσα, αλλά και το «Singing in Graveyards» του Μπράντλεϊ Λιου (φωτό), στο οποίο χρέη πρωταγωνιστών εκτελούν ο… Λαβ Ντίαζ (να και η δεύτερη παρουσία του σκηνοθέτη, που λέγαμε, στο Φεστιβάλ) και ο rock star των Φιλιππίνων Πέπε Σμιθ, σε μια ιστορία που αφορά τη συγγραφή ενός ερωτικού τραγουδιού (απλωμένη, φυσικά, σε 142 λεπτά…).

prevenge

Η έναρξη και η λήξη του προγράμματος, ωστόσο, έχουν έντονο genre χαρακτήρα (γενικώς, οι αναζωογονητικές genre ανάσες θα είναι πολύ έντονες φέτος στο Lido), καθώς δεν διστάζουν να λερώσουν τα χέρια τους με άφθονο αίμα και περίεργες, ανθρώπινες συνήθειες. Από τη μία, την αυλαία της Εβδομάδας Κριτικής σηκώνει το «Prevenge» (φωτό) της Άλις Λόου (σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού που συνέγραψε αλλά και πρωταγωνίστησε στο εμπορικά απρόβλητο στη χώρα μας – όπως και όλα τα φιλμ του σκηνοθέτη – «Sightseers» του Μπέν Γουίτλι), ή αλλιώς η ιστορία της δολοφονικής τρέλας μιας εγκύου, ιδωμένη μέσα από τη σαρκαστική, γνήσια βρετανική φλεγματική ματιά. Από την άλλη, το τέλος θα έρθει με το «Are We Not Cats» του Ζάντερ Ρόμπιν, τη σκοτεινή, διεστραμμένη ιστορία (η οποία, μάλιστα, έρχεται με θετικότατο buzz από εκείνους που είχαν την ευκαιρία να δουν την ταινία) ενός ανθρώπου που επιτέλους γνωρίζει μια κοπέλα με το ίδιο βίτσιο που έχει κι εκείνος: την τάση να… τρώει μαλλιά! Ω ναι, θα έχει ενδιαφέρον.

VENICE DAYS

hounds of love

Οι Ιταλοί θέλουν να συγκρίνουν το παράλληλο τμήμα των «Giornate degli Autori» με το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών των Καννών, μόνο που βλέποντας κανείς τις ταινίες του κάθε τμήματος αντιλαμβάνεται ότι η αναλογία δεν είναι ακριβώς δόκιμη. Παρ’ όλα αυτά, οι Venice Days (όπως είναι η «διεθνής» απόδοση του ονόματος του τμήματος) δεν διστάζουν να πάρουν ρίσκα, να εμπιστευθούν τη γυναικεία δημιουργικότητα (φέτος, ειδικά, μπορεί να καυχιέται ότι το ένα τρίτο των ταινιών του τμήματος αποτελείται από δουλειές γυναικών) και να κάνουν τις τελικές επιλογές μακριά από «κράχτες» ονομάτων και προφανών συμμετεχόντων. Στη φετινή επιλογή των ταινιών βρίσκουμε ένα πολεμικό road movie που επιχειρεί να καταγράψει την πορεία της Συρίας προς μια εμφύλια εμπόλεμη κατάσταση («The War Show» των Αντρέας Ντάλσγκορ και Ομπαϊντάχ Ζαϊτούν), μια ιστορία ενηλικίωσης και σεξουαλικής ωρίμανσης με φόντο το ισλανδικό τοπίο («Hjartasteinn» του πρωτοεμφανιζόμενου Γκουόμουντουρ Άρναρ Γκουόμουντσον), ένα σύγχρονο γουέστερν στις σκοτεινές γωνίες της Κολομβίας του σήμερα («Pariente» του Ιβάν Ντ. Γκαόνα), μία ιστορία αδελφικής αγάπης και δόξας που αφορά δύο σιαμαίες που συντηρούν όλη τους την οικογένεια τραγουδώντας μπροστά σε κοινό στην ιταλική επαρχία («Indivisibili» του Εντοάρντο Ντε Άντζελις), ένα cult retro θρίλερ απαγωγής με φόντο τη δεκαετία του 1980 («Hounds of Love» στο ντεμπούτο του Μπεν Γιανγκ – φωτό), αλλά και μια ιστορία γυναικείας φιλίας και έντονων προσωπικών εμμονών («Always Shine» της Σοφία Τακάι).

Toni Erdmann

Φυσικά, για ακόμη μία χρονιά, η Miu Miu σε συνεργασία με τις Venice Days θα παρουσιάσει ακόμα δύο μικρού μήκους φιλμ από γυναίκες δημιουργούς που σκοπό έχουν να συνδυάσουν τη μόδα, το καλλιτεχνικό τους όραμα και την άποψή τους για τον κινηματογράφο, προσφέροντας ταυτόχρονα την απαραίτητη λάμψη στο Φεστιβάλ, καθώς η συγκεκριμένη προβολή στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει στις αίθουσες του Lido προσωπικότητες όπως οι Κίρστεν Ντανστ, Φελίσιτι Τζόουνς, Κάρεϊ Μάλιγκαν, Ντακότα Φάνινγκ, Φρίντα Πίντο και… Ανιές Βαρντά (!). Φετινές σκηνοθέτιδες του event, η Ναόμι Καγουάσε και η Κρίσταλ Μοζέλ (της φήμης του αγαπημένου και βραβευμένου στο Sundance ντοκιμαντέρ «The Wolfpack»). Τέλος, στο πλαίσιο του προγράμματος θα προβληθούν και οι τρεις φιναλίστ για το βραβείο LUX του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, οι οποίες μόλις ξεχώρισαν από τις δέκα υποψηφιότητες που είχαν πρόσφατα ανακοινωθεί: το αγαπημένο των κριτικών από τις Κάννες «Toni Erdmann» της Μάρεν Άντε (φωτό), το συγκινητικό stop-motion animation «Ma Vie de Courgette» του Κλοντ Μπαράς και το outsider «À Peine J’Ouvre les Yeux» της Λεϊλά Μπουζίντ. Οι τρεις ταινίες, παραδοσιακά, θα προβληθούν και στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο.

Stampa

Ακολουθεί η πλήρης λίστα των ταινιών σε όλα τα διαγωνιστικά τμήματα και όλα τα παράλληλα, ανεξάρτητα προγράμματα.

VENEZIA 73 (ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ)

«La La Land» του Ντέιμιεν Τσαζέλ (ταινία έναρξης)
«Rai» του Αντρέι Κοντσαλόφσκι
«Brimstone» του Μάρτιν Κοολχόφεν
«Na Mlijecnom Putu» του Εμίρ Κουστουρίτσα
«Jackie» του Πάμπλο Λαραΐν
«Voyage of Time» του Τέρενς Μάλικ (ντοκιμαντέρ)
«El Cristo Ciego» του Κρίστοφερ Μάρεϊ
«Frantz» του Φρανσουά Οζόν
«Questi Giorni» του Τζουζέπε Πιτσιόνι
«Arrival» του Ντενί Βιλνέβ
«Les Beaux Jours d’ Aranjuez» του Βιμ Βέντερς
«The Bad Batch» της Άνα Λίλι Αμιρπούρ
«Une Vie» του Στεφάν Μπριζέ
«The Light Between Oceans» του Ντέρεκ Σιανφράνς
«El Ciudadano Ilustre» των Μαριάνο Κον και Γκαστόν Ντουπράτ
«Spira Mirabilis» των Μάσιμο Ντ’ Ανόλφι και Μαρτίνα Παρέντι (ντοκιμαντέρ)
«Ang Babaeng Humayo» του Λαβ Ντίαζ
«La Region Salvaje» του Αμάτ Εσκαλάντε
«Nocturnal Animals» του Τομ Φορντ
«Piuma» του Ρόουν Τζόνσον

ΕΚΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

«Our War» των Μπρούνο Κιαραβαλότι, Κλάουντιο Τζαμπάλια, Μπενεντέτα Αρτζεντιέρι (ντοκιμαντέρ)
«I Called Him Morgan» του Κάσπερ Κόλιν (ντοκιμαντέρ)
«One More Time with Feeling (3D)» του Άντριου Ντόμινικ
«The Bleeder» του Φιλίπ Φαλαρντό
«The Magnificent Seven» του Αντουάν Φουκουά
«Hacksaw Ridge» του Μελ Γκίμπσον
«The Journey» του Νικ Χαμ
«À Jamais» του Μπενουά Ζακό
«Gantz:o» του Γιαγκούσι Καουαμούρα
«Miljeong» του Κιμ Τζι-Γουν
«Austerlitz» του Σεργκέι Λοζνίτσα (ντοκιμαντέρ)
«Assalto al Cielo» του Φραντζέσκο Μούντζι (ντοκιμαντέρ)
«Monte» του Αμίρ Ναντέρι
«Tommaso» του Κιμ Ρόσι Στιούαρτ
«Safari» του Ούλριχ Ζάιντλ (ντοκιμαντέρ)
«American Anarchist» του Τσάρλι Σίσκελ (ντοκιμαντέρ)
«The Young Pope» του Πάολο Σορεντίνο (επεισόδια I και II)
«Planetarium» της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι
«Sper Contra Spem – Liberi dentro» του Αμπρότζο Κρέσπι (ντοκιμαντέρ)
«REM» του Τόμας Κούλχας (ντοκιμαντέρ)
«El Vendedor de Orquideas» του Λορέντσο Βίγας (ντοκιμαντέρ)

CINEMA NEL GIARDINO

«Inseparables» του Μάρκος Καρνεβάλε
«Franca: Chaos and Creation» του Φραντσέσκο Καροτσίνι (ντοκιμαντέρ)
«In Dubious Battle» του Τζέιμς Φράνκο
«Geumul» του Κιμ Κι Ντακ
«L’Estate Addosso» του Γκαμπριέλε Μουτσίνο
«Μπάτε Σκύλοι Αλέστε (3D)» των Κρις Ρενό και Γιάροου Τσένεϊ
«Robinù» του Μικέλε Σαντόρο (ντοκιμαντέρ)
«My Αrt» της Λόρι Σίμονς

ORIZZONTI

«Tarde para la Ira» του Ραούλ Αρέβαλο
«King of the Belgians» των Πέτερ Μπρόζενς και Τζέσικα Γούντγουορθ
«Laavor et Ηakim» της Ράμα Μπουρστάιν
«Koca Dünya» του Ρεχά Ερντέμ
«Gukoroku» του Κέι Ισικάουα
«Maudite Poutine» του Καρλ Λεμιέ
«São Jorge» του Μάρκο Μάρτινς
«Réparer les Vivants» της Κατέλ Κιλεβερέ
«White Sun» του Ντιπάκ Ραουνιγιάρ
«Malaria» του Παρβίζ Σαχμπάζι
«Kékszakállú» του Γκαστόν Σολνίκι
«Dark Night» του Τιμ Σάτον
«Home» της Φιν Τρος
«Die Einsiedler» του Ρόνι Τρόκερ
«Il più Grande Sogno» του Μικέλε Βανούτσι
«Boys in the Trees» του Νίκολας Βέρσο
«Ku Qian» του Γουάνγκ Μπινγκ (ντοκιμαντέρ)
«Liberami» της Φεντερίκα Ντι Τζάκομο (ντοκιμαντέρ)
«Dawson City: Frozen Time» του Μπιλ Μόρισον (ντοκιμαντέρ)
«Le Reste est l’Oeuvre de l’Homme» της Ντοριά Αχούρ (μικρού μήκους)
«Dadyaa» των Μπιμπουσάν Μπασνέτ και Πούτζα Γκουρούνγκ (μικρού μήκους)
«Stanza 52» του Μαουρίτσιο Μπραούτσι (μικρού μήκους)
«Molly Bloom» της Κιάρα Καζέλι (μικρού μήκους)
«Samedi Cinema» του Μαμαντού Ντιά (μικρού μήκους)
«Colombi» του Λούκα Φέρι (μικρού μήκους)
«On the Origin of Fear» του Μπάγιου Πριχαντόρο Φίλεμον (μικρού μήκους)
«Good News» του Τζοβάνι Φούμου (μικρού μήκους)
«Ruah» του Φλούριν Γκίγκερ (μικρού μήκους)
«Ce Qui Nous Εloigne» του Γουέι Χου (μικρού μήκους)
«Srecno, Orlo!» της Σάρα Κερν (μικρού μήκους)
«Amalimbo» του Χουάν Πάμπλο Λιμποσάρτ (μικρού μήκους)
«Midwinter» του Τζέικ Μαχάφι (μικρού μήκους)
«La Voz Pertida» του Μαρτσέλο Μαρτινέσι (μικρού μήκους)
«500000 PEE» του Κάι Σίρις (μικρού μήκους)
«Prima Noarte» του Αντρέι Τανάζε (μικρού μήκους)

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ

«Prevenge» της Άλις Λόου (Ταινία έναρξης – εκτός διαγωνισμού)
«Akher Wahed Fina» του Άλα Εντίν Σλιμ
«Drum» του Κεϊβάν Καρίμι
«Jours de France» του Ζερόμ Ρεμπό
«Los Nadie» του Χουάν Σεμπαστιάν Μέσα
«Prank» του by Βενσάν Μπιρόν
«Singing in Graveyards» του Μπράντλεϊ Λιου
«Le Ultime Cose» της Ιρένε Ντιονίζιο
«Are We Not Cats» του Ζάντερ Ρόμπιν (ταινία λήξης – εκτός διαγωνισμού)

GIORNATE DEGLI AUTORI (VENICE DAYS)

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«The War Show» των Αντρέας Ντάλσγκορ και Ομπαϊντάχ Ζαιτούν
«La Ragazza del Μondo» του Μάρκο Ντανιέλι
«Indivisibili» του Εντοάρντο Ντε Άντζελις
«Pariente» του Ίβαν Ντ. Γκαόνα
«Hjartasteinn» του Γκουόμουντουρ Άρναρ Γκουόμουντσον
«Ne gledaj mi u Pijat» της Χάνα Τζούιτς
«Sameblod» της Αμάντα Κέρνελ
«Zai Jian Wa Cheng» του Μίντι Ζ
«Polina, Danser sa Vie» των Βαλερί Μιλέρ και Aνγκελίν Πρελιοκάτς
«Pamilya Ordinary» του Εντουάρντο Ρόι Τζ.
«Hounds of Love» του Μπεν Γιανγκ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

«You Never Had It. An Evening with Bukowski» του Ματέο Μπόργκαρντ
«Caffè» του Κριστιάνο Μπορτόνε
«Il Profumo del Tempo delle Favole» του Μάουρο Καπούτο
«Vangelo» του Πίπο Ντελμπόνο
«Rocco» των Τιερί Ντεμεζιέρ και Αλμπάν Τερλέ
«Always Shine» της Σοφία Τακάλ
«Miu Miu Women’s Tales: Seed – Women’s Tales #11» της Ναόμι Καγουάσε
«Miu Miu Women’s Tales: That One Day – Women’s Tales #12» της Κρίσταλ Μοζέλ

Υποψήφιες ταινίες για το βραβείο LUX:

«Toni Erdmann» της Μάρεν Άντε
«Ma Vie de Courgette» του Κλοντ Μπαράς
«À Peine J’Ouvre les Yeux» της Λεϊλά Μπουζίντ

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας θα διεξαχθεί από τις 31 Αυγούστου έως τις 10 Σεπτεμβρίου.