FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ (2022)

(UNE FEMME DE NOTRE TEMPS)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Δράμα Εγκλήματος
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Πολ Σιβεράκ
  • ΚΑΣΤ: Σοφί Μαρσό, Γιόχαν Χέλντενμπεργκ, Κριστινά Φλιτίρ, Ελουάζ Μπουσκέ, Μίκαελ Έρπελντινγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Αστυνομική επιθεωρήτρια με παράλληλο συγγραφικό έργο, βάζει μπρος το νέο της βιβλίο, επιθυμώντας να διηγηθεί την ιστορία της αδικοχαμένης αδελφής της. Η ταυτόχρονη ανακάλυψη της εξωσυζυγικής σχέσης του άντρα της τη συγκλονίζει, φέρνοντας τα πάνω κάτω στη ζωή της, με ιδιαίτερα απρόβλεπτες συνέπειες.

Κατά τα παλαιότερα χρόνια, είχαμε συνηθίσει ταινίες όπως το «Μια Γυναίκα» να διανέμονται την περίοδο πέριξ των ημερών του Πάσχα, συμβάλλοντας τα… μέγιστα στο περίφημο «άδειασμα ραφιών». Οι καιροί όπως φαίνεται έχουν αλλάξει. Έτσι, ένα φιλμ σαν και τούτο, το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του σε ευρωπαϊκές φεστιβαλικές διοργανώσεις του καλοκαιριού του 2022, καταφέρνοντας να προβληθεί (εκτός της πατρίδας παραγωγής του) μόνο στην Ισπανία, εμφανίζεται («μυστηριωδώς») στη χώρα μας στην προ-οσκαρική (μάλιστα) περίοδο!

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ζαν-Πολ Σιβεράκ συστήνει με το ξεκίνημα κιόλας την κεντρική ηρωίδα της ταινίας του, σκιαγραφώντας τα βασικά χαρακτηριστικά της Ζιλιάν Βιρμπέκ. Πρόκειται για την αρχηγό ενός αστυνομικού Τμήματος της περιφέρειας του Παρισιού, η οποία διαμένει σε πολυτελές εξοχικό διαμέρισμα με τον μεσίτη σύζυγό της. Κατά τα φαινόμενα, πρόκειται για δυναμική και ορθολογική γυναίκα, που εξασκείται καθημερινά σχεδόν στην τοξοβολία (κρατήστε αυτή τη λεπτομέρεια…), έχοντας κερδίσει φήμη κι αναγνώριση χάρη και στο συγγραφικό της ταλέντο, με ειδίκευση σε ιστορίες εγκλήματος. Αδυνατώντας να χωνέψει την προ πέντε ετών αυτοκτονία της αδελφής της, επιθυμεί (αντί «εξαγνισμού») να γράψει ένα βιβλίο γι’ αυτήν κι έτσι αρχίζει να σκαλίζει το παρελθόν της.

Όλα αυτά σερβίρονται υπό μια κάποια αύρα μυστηρίου, η οποία δεν προκύπτει από τη σκηνοθετική προσέγγιση, αλλά (βασικά) από την ωσάν βγαλμένη μέσα από ταινία του Μπράιαν Ντε Πάλμα… μουσική του Βαλεντίν Σιλβέστροβ, η οποία ναι μεν είναι θαυμάσια ως δείγμα κλασικής μουσικής, όσο περνά η ώρα, όμως, νιώθεις πως προσπαθεί να σε υποβάλει με το ζόρι σ’ ένα σασπένς που κατά τα άλλα… δεν υπάρχει πουθενά στον ορίζοντα. Η από πρώτο χέρι ανακάλυψη της Ζιλιάν, ότι ο άντρας της έχει γκόμενα (μέσω μιας σεκάνς κανονικού κλαυσίγελου), μαζί με την ανάσυρση μυστικού του από το παρελθόν (δεν χρειάζεται να έχετε κληρονομικό χάρισμα για ν’ αντιληφθείτε ποιο είναι αυτό), μοιάζουν να οδηγούν το στόρι στους δρόμους ενός κατεξοχήν αισθηματικού δράματος, στο επίκεντρο του οποίου θα υπήρχε μια προδομένη γυναίκα. Η συνθήκη αυτή, εν τούτοις, ίσως να θεωρήθηκε μονοδιάστατη από τον Σιβεράκ. Ως εκ τούτου, ο Γάλλος auteur φροντίζει να γεμίσει το σενάριό του με υποπλοκή σχετική με τη δολοφονία επίορκου συναδέλφου της Αρχηγού (που στην πορεία ξεχνιέται ολοκληρωτικά!), κυρίως για να ενθέσει επεισόδιο κακοποιημένης συζύγου, το οποίο μπαίνει στο στόρι στα ξαφνικά και… από το παράθυρο, καταλήγοντας να βγει μετά βαΐων και κλάδων από την ορθάνοιχτη πόρτα, έχοντας δημιουργήσει εν τω μεταξύ την αίσθηση πως αποτελούσε τη βασική πλοκή του φιλμ!

Ο πληγωμένος γυναικείος εγωισμός υπό το βάρος μιας έντονης ρομαντικής απογοήτευσης, μετατρέπεται σταδιακά σε μια υστερική επιθυμία εκδίκησης από την οποία δεν απουσιάζει απλά το συναίσθημα (που κάπως θα την αιτιολογούσε), αλλά πάνω απ’ όλα η στοιχειώδης λογική. Η κλιμάκωση του φινάλε χαρακτηρίζεται απερίγραπτη από όποια σκοπιά και να την κοιτάξεις, προσδίδοντας στο φιλμ μια νότα όχι θριλερική ή (έστω) φεμινιστικής αφύπνισης (όπως πιθανότατα θα επιθυμούσε), αλλά φάρσας και παρωδίας μαζί. Ειλικρινά, ανήκει σ’ εκείνες τις περιπτώσεις όπου σαστίζεις με τον αχταρμά που βλέπεις να διαδραματίζεται επί της οθόνης!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ναυάγιο ολκής, που ανήκει στην ατυχή (και τόσο άδικη) κατηγορία «για θερινά σινεμά», πουλώντας αύρα αστυνομικού μυστηρίου, όμως, επιπέδου κακού επεισοδίου μέτριας τηλεοπτικής σειράς. Μόνο για όσους τυχόν αναρωτιούνται που είχε χαθεί τα τελευταία χρόνια η Σοφί Μαρσό. Αν το τολμήσουν, τότε το «Μια Γυναίκα της Εποχής μας» (ο αυθεντικός τίτλος αποτελεί ένα από τα πολλά ανεξήγητα της ταινίας), θα τους δώσει απάντηση… συντριπτική.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.