FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ (2024)

(RED RIGHT HAND)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έσομ Νελμς, Ίαν Νελμς
  • ΚΑΣΤ: Ορλάντο Μπλουμ, Άντι ΜακΝτάουελ, Γκάρετ Ντίλαχαντ, Μπράιαν Γκέρατι, Τζέιμς Λάφερτι, Τζέρεμι Ράτσφορντ, Τσάπελ Όουκς, Μο ΜακΡέι, Σκοτ Χέιζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

Φανταστείτε το «βλαχαδερό» πλαίσιο δράσης του TV series «Justified», δίχως το σαρδόνιο χιούμορ και τις (πολλές) γραφικές μούρες που έπλαθε η πένα του Έλμορ Λέοναρντ, βάλτε στη θέση τους ένα ανελέητο ξεκαθάρισμα λογαριασμών υπό τη σκέπη της πίστης (#diplhs) στην αυτοδικία κι έχετε έναν μπούσουλα για το τι μέρος του λόγου (περίπου) είναι «Το Χέρι της Θείας Δίκης».

Κινούμενοι σε σταθερά μπιμουβάδικο πλαίσιο (καθώς ολοφάνερα διέθεταν μικρό budget παραγωγής), τα αδέλφια Νελμς στέκουν αναποφάσιστα ανάμεσα στην εκ γενετής cult-ιά (την οποία κάπως προσπάθησαν να δουλέψουν στο «κουλό» – και εξίσου αποτυχημένο – προηγούμενό τους, «Fatman») και στη δυναμική περιπέτεια εκδίκησης «made in USA». Το πρώτο σκέλος το υπηρετεί η Άντι ΜακΝτάουελ (!) ως σαδίστρια αρχιγκάνγκστερ με παρατσούκλι… «Μεγάλη Γάτα» και πάσης φύσεως μητρικά, εγκληματικά ή σεξουαλικά συμπλέγματα, η οποία πρωτίστως μοιάζει να επιθυμεί την με κάθε τρόπο επιστροφή του διακεκριμένου καλόπαιδου Κας πίσω στην οργάνωσή της. Το απλήρωτο χρέος του γαμπρού του «άσωτου» πρώην προστατευόμενού της λειτουργεί ως πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να πετύχει τους ανομολόγητους σκοπούς της, με την υποτιθέμενη «είσπραξη» από τον χήρο πατέρα και αλκοολικό αγρότη Φιν ν’ αποδεικνύεται (ξεκάθαρα στην πορεία) ένα πρόσχημα.

Το δεύτερο σκέλος, που έχει να κάνει με την καθαρόαιμη περιπέτεια εκδίκησης, το υπηρετεί ένας μόνιμα βλοσυρός Ορλάντο Μπλουμ. Αναγκασμένος να χορέψει εκ νέου τον χορό της… «Big Cat», ο μετανοημένος για το παρελθόν του Κας απεργάζεται σχέδιο παιχνιδιού σε διπλό tableau, το οποίο εξ ορισμού κρύβει κινδύνους τόσο για τον ίδιο, όσο και για τους πέριξ του. Τα πάρε-δώσε της οργάνωσης με τον υπόκοσμο της περιοχής είναι απειλητικά για όλους, τα πιστόλια κατά κανόνα προηγούνται της… σκέψης, ο τοπικός Σερίφης αναζητά βάσιμα στοιχεία για να μπουζουριάσει μια και καλή τη «Γάτα» και ο Κας, στη μέση όλων αυτών, οφείλει να τη βγάλει καθαρή, αλλά και να προστατέψει οικογένεια και φάρμα.

Η καρικατούρα του χαρακτήρα της «Big Cat» στουκάρει άγαρμπα με τα (υποτίθεται) σημαντικά της πλοκής, αφήνοντας τη «Θεία Δίκη» να ασφυκτιά σ’ ένα hillbilly περιβάλλον… σοβαρότητας (!), που στην τελική δεν ξέρεις αν πρέπει να το πάρεις τοις μετρητοίς ή στο καλαμπούρι. Όσο κι αν η αστυνομική πλευρά του στόρι (μ’ ένα twist που κάνει μπαμ από τα βάθη των χωραφιών του Κεντάκι) επιχειρεί να πείσει για το πρώτο, η σκηνή του ξεκούδουνου αλά «Saw» βασανιστηρίου, καθώς και η εμφάνιση ιερέα – κήρυκα του λόγου του Θεού και συνάμα της… δύναμης των πιστολιών, σε βάζει σε βάσιμες σκέψεις πως κατά βάθος αυτό που τα αδέλφια Νελμς πραγματικά επιθυμούσαν ήταν να βουτήξουν στον χαβαλέ του δεύτερου. Χάνονται, όμως, στη μετάφραση της παναμερικανικής παράδοσης του Νότου και της ατολμίας τους να σπάσουν τα με βαθιές ρίζες συντηρητικά καλούπια του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μετέωρο ανάμεσα σε τρολιά και statement ιστορίας σοβαρoύ εγκλήματος, γέρνοντας ολοφάνερα (και ατυχώς) προς το δεύτερο. Το θρησκευτικό υπόβαθρο, συνδυασμένο με τις αρκετές αιματοβαμμένες σκηνές, ενδεχομένως να πετάξει εκτός το κοινό… όλων των ειδών, αν και οι λάτρεις της καθαρόαιμης περιπέτειας ίσως και ν’ αποζημιωθούν (σε κάποιο βαθμό) από την ενορχηστρωμένη ομοβροντία του φινάλε. Η κλιμάκωση του ρόλου της Άντι ΜακΝτάουελ αποτελεί ένα από τα μεγάλα #wtf της χρονιάς, που κατά μία έννοια αξίζει να έχεις υπόψη σου.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!