FreeCinema

Follow us

Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΕΠΙΒΑΤΗΣ (2022)

(EL CU4RTO PASAJERO)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια
  • ΚΑΣΤ: Μπλάνκα Σουάρεθ, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Ερνέστο Αλτέριο, Ρουμπέν Κορτάδα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Ο Χουλιάν είναι ένας 50χρονος χωρισμένος Ισπανός με μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Όταν θ’ αρχίσει να χρησιμοποιεί μια εφαρμογή carpooling, με σκοπό να βγάλει κάποια extra χρήματα, θα ερωτευθεί κεραυνοβόλα μία από τις τακτικές συνεπιβάτιδές του, τη Λορένα. Τα προβλήματα, όμως, ξεκινούν όταν θα διαλέξει τους εντελώς λάθος συνεπιβάτες για το επόμενο ταξίδι του.

Ομολογώ πως, προσωπικά, έχω εκτιμήσει το στυλ του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια ανά στιγμές της καριέρας του. Ένα στυλ που έχει εξελιχθεί σε ολίγον τι… μανιέρα, ήτοι αυτό το ιδιότυπο κράμα κωμωδίας με horror / θρίλερ στοιχεία (το «Μπαρ» και το – φανταστικό – «El Día de La Bestia», έρχονται πρώτα στο μυαλό μου). Τελευταία, δυστυχώς, ο Βάσκος σκηνοθέτης φαίνεται να έχει χάσει τη φόρμα του, με μοναδική αναλαμπή (;) την ισπανική εκδοχή του «Τέλειοι Ξένοι», με το σενάριο βέβαια ν’ αποτελεί ξεπατικωτούρα όλων των ευρωπαϊκών remake της ταινίας του Πάολο Τζενοβέζε.

Στο «Ο Τέταρτος Επιβάτης», ο ντε λα Ιγκλέσια έχει, κατά την προσφιλή του συνήθεια, ένα αρκετά ενδιαφέρον premise: μια εφαρμογή carsharing (τύπου BlaBlaCar, για όποιον έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό), την οποία και χρησιμοποιεί ο ήρωας μας, Χουλιάν, με τη ζωή του να βρίσκεται στο απόλυτο ναδίρ την προκειμένη περίοδο. Από το σημείο εκείνο (ουσιαστικά στην αρχή της ταινίας, δηλαδή), τα πάντα γίνονται απόλυτα προβλέψιμα, έως και κακόγουστα.

Μία από τις τακτικές παρουσίες στις διαδρομές του μέσω της εφαρμογής, η Λορένα, γίνεται το αντικείμενο του πόθου για τον down-on-his-luck πενηντάρη, που ταξίδι στο ταξίδι μαζεύει το κουράγιο για να της αποκαλύψει το πώς νιώθει. Όταν (επιτέλους!) θα το βρει, το φιλμ αποφασίζει να εισάγει το εφαλτήριο των κωμικοτραγικών καταστάσεων που θα επακολουθήσουν, μέσω δύο έτερων συνεπιβατών οι οποίοι θα συνοδεύσουν το άτυπο ζευγάρι μας: ο Ροδρίγο, ένας πραγματικά απάλευτος τύπος που δεν αντέχεται για πάνω από πεντάλεπτο (πόσω μάλλον στο ίδιο αμάξι), και ο Σέρχιο, ένας πεπειραμένος «γύπας».

Γενικότερα, κανένας από του ρόλους δεν δουλεύει όπως θα έπρεπε, με τους δύο «τσόντα» επιβάτες να «διαγωνίζονται» στο ποιος θα γίνει πιο καρικατούρα από τον άλλον, και να εξυπηρετούν απλά και μόνο χρέη «δεκανικιού» για τον κεντρικό ήρωα (ειδικά ο Σέρχιο). Αυτό που ξεχωρίζει, είναι η Μπλάνκα Σουάρεθ ως Λορένα, αλλά και το ρομάντζο ανάμεσα σ’ εκείνη και τον Χουλιάν του Αλμπέρτο Σαν Χουάν, έστω λειτουργώντας υποτυπωδώς. Σε τελική ανάλυση, ένα road movie που… μάλλον χρειαζόταν GPS.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Spain is the new France για το ελληνικό κύκλωμα διανομής και με τέτοια σωρεία παραγωγής και ταινιών από την ιβηρική στα ντόπια σινεμά μας, ακόμα και οι θιασώτες του «είδους» θα μείνουν παραπονεμένοι.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.